Η απόφαση να ξεκινήσεις το δικό σου franchise αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή εφόσον επιθυμείς μια δική σου επιχείρηση, είτε ως αυτο-απασχόληση, είτε επενδυτικά. Ειδικά σήμερα, με την αγορά να ασθμαίνει, το franchising σε εφοδιάζει με μια δυνατή ασπίδα που σε προφυλάσσει από τις αναταράξεις της οικονομίας. «Στο σημερινό κόσμο, το να εργάζεσαι για τον εαυτό σου είναι ασφαλέστερο από ότι στο παρελθόν, και το να εργάζεσαι για μια εταιρεία έχει γίνει μία από τις πιο ριψοκίνδυνες επιλογές», όπως αναφέρει ο διακεκριμένος οικονομολόγος και συγγραφέας Paul Zane Pilzer, αρθρογράφος της The Wall Street Journal.

Ωστόσο για να πετύχεις στην επιχειρηματική κίνησή σου, θα πρέπει να κάνεις την σωστή επιλογή franchise concept, μια επιλογή που έχει να κάνει τόσο με τα δικά σου «μπορώ» και «θέλω», όσο και με τη μητρική εταιρεία, τα δικά της πεπραγμένα και τους στόχους της.

Τα δικά σου «μπορώ»

  • Πόσο είναι το κεφάλαιο που μπορείς να διαθέσεις; Πέρα από την αρχική επένδυση, υπολόγισε εγγυήσεις και ένα μίσθωμα, ΦΠΑ, αρχικό εμπόρευμα, άδεια λειτουργίας, σύσταση εταιρείας, δυο – τρεις μήνες για να «πάρει μπρος» το κατάστημα.

  • Πόσες είναι οι ώρες που θα είσαι διαθέσιμος να εργάζεσαι στο κατάστημά σου; Υπολόγισε 12ωρη καθημερινή απασχόληση για κατάστημα στον κλάδο της εστίασης. Αντέχεις την απασχόληση και τα Σαββατοκύριακα; Αν όχι, διερεύνησε τις επιλογές στο κλάδο της λιανικής. Αντέχεις τα βραδινά ωράρια; Αν όχι, αναζήτησε concept και/ή κατάστημα πρωινής – απογευματινής ζώνης.

  • Ποιές θα είναι οι αρμοδιότητές σου; Φαντάσου τον εαυτό σου να ξυπνά για να πάει στο κατάστημά σου, τον νοιώθεις ενθουσιασμένο με τις καθημερινές ασχολίες του; Αν ναι, ΟΚ. Αν νοιώθεις ευχάριστα να φτιάχνεις καφέ για τους πελάτες σου, να δείχνεις, τακτοποιείς, παραγγέλνεις γυναικεία t-shirts κ.ο.κ. τότε είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το franchise που σκέφτεσαι.

  • Έχεις δικό σου άνθρωπο εμπιστοσύνης, τόσο αναφορικά με τις ικανότητές του, όσο και αναφορικά με την τιμιότητά του, ώστε «να είναι στο πόδι σου» όταν χρειάζεται; Σε περίπτωση, δε, που σκέφτεσαι το franchising επενδυτικά, ο άνθρωπος αυτός θα είναι το alterego σου και ιδιαίτερα απαραίτητος.

Τα δικά σου «θέλω»

  • Ποιές είναι οι μηνιαίες απολαβές σου με τις οποίες αφενός θα καλύπτεις τις ανάγκες σου και αφετέρου θα είσαι ικανοποιημένος σε σχέση με την επένδυσή σου και την απασχόλησή σου;

  • Επιθυμείς και υπάρχει η δυνατότητα να μειώσεις την καθημερινή σου απασχόληση μετά από μια περίοδο έξι μηνών ή δύο ετών;

  • Υπάρχει δυνατότητα επιχειρηματικής ανάπτυξης; Σου παρέχεται δικαίωμα προτίμησης σε άλλη περιοχή για συμμετοχή ή νέο δικό σου κατάστημα; Θα επιβαρυνθείς εκ νέου entry fees;

  • Αν το νέο σου κατάστημα «πάει καλά» υπάρχει προοπτική να το πουλήσεις και να κερδίσεις την υπεραξία της επένδυσής σου; Αν δε πάει καλά, σε ποιο βαθμό εξασφαλίζεσαι;

  • Πόσα έτη θα παραμείνει το concept ανταγωνιστικό και το κατάστημά σου κερδοφόρο; Πόσα έτη, εσύ ο ίδιος επιθυμείς να ασχοληθείς;

Τα πεπραγμένα

  • Ποιός είναι ο επιχειρηματίας της αλυσίδας που σε ενδιαφέρει και ποιό το επιχειρηματικό / επαγγελματικό ιστορικό του;

  • Πόσα καταστήματα διαθέτει η αλυσίδα και ποιές είναι οι οικονομικές αποδόσεις τους;

  • Ποιές υποδομές διαθέτει η μητρική εταιρεία; Γραφεία, αποθηκευτικοί χώροι, παραγωγικές εγκαταστάσεις, συνεργασίες, στελέχη κ.ο.κ.

  • Ιδιαίτερη σημασία έχει το ίδιο το concept. Πώς διαφοροποιείται στην αγορά, ποιά είναι τα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά του, ποιό είναι το value που παρέχει στους καταναλωτές κ.ο.κ.

  • Παρέλαβες μια ολοκληρωμένη πρώτη μελέτη – ενημερωτικό υλικό με οικονομικές προβλέψεις και ανάλυση επένδυσης, λειτουργικών, εσόδων κ.λπ. Πόσο αναλυτική είναι; Περιλαμβάνει τις εισφορές σου στα ασφαλιστικά ταμεία, την αμοιβή του λογιστή, τις άγνωστες απώλειες, το φόρο εισοδήματος και την προκαταβολή του;

Οι στόχοι

  • Έχει όραμα ο επιχειρηματίας, ρεαλιστικό και τεκμηριωμένο; Όχι απλά «επιθυμούμε να είμαστε η Νο1 αλυσίδα στον κλάδο μας».

  • Έχει συγκεκριμένους στόχους που βασίζονται στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του concept;

  • Προγραμματίζει επενδύσεις ή προσλήψεις;

  • Αναγνωρίζει τα δυνατά και όχι μόνο τα αδύνατα σημεία του ανταγωνισμού του;

  • Αντιλαμβάνεται ότι διανύουμε παγκοσμίως μια περίοδο συνεχών και πολύ-επίπεδων αλλαγών που συνεπάγονται την ανάγκη για συνεχή ανανέωση και βελτίωση – ενίοτε και ριζική - του κάθε concept; Διαθέτει την διόραση και τα εφόδια γνώσης και υποδομών για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει τις αναγκαίες μελλοντικές αλλαγές;

Η αξιολόγηση ενός franchise concept αφορά στην διαδικασία λήψης της απόφασης για την επιλογή του concept που θα εμπιστευθείτε για τα επόμενα έτη της επιχειρηματικής και επαγγελματικής ζωής σας. Σε αυτό εναποθέτετε όχι μόνο τις οικονομίες σας αλλά και την παρακαταθήκη του μέλλοντός σας. Αφορά σε μια πολυδιάστατη ανάλυση, και το πόσο σας αρέσει το concept ή το πόσο εμπιστεύεστε τον επιχειρηματία ή εταιρεία ή franchisor, απλά, δεν αρκεί. Το ανά χείρας άρθρο σας παρέχει τους βασικούς άξονες για να ξεκινήσετε τη δική σας ανάλυση και να καθοδηγηθείτε στη σκέψη σας.

Έχεις αποφασίσει να ξεκινήσει το δικό σου franchise; Αξιοποίησε την γνώση και την εμπειρία της Νο1 εταιρείας συμβούλων franchise!

Η εταιρεία μας, η FBS – Franchise Business Services, με θεσμικό, πρωταγωνιστικό και ηγετικό ρόλο στον κλάδο και με 25ετή εμπειρία, γνωρίζει καλύτερα απ' όλους το παρόν, το μέλλον και τις αποδόσεις των επιχειρηματικών προτάσεων της αγοράς.

Μάθε το τι και πως στο Franchise.gr ή τηλεφώνησε στο 2106540681 για να προγραμματίσεις μια ενημερωτική συνάντηση.

Το ανά χείρας άρθρο αποτελεί μέρος της σειράς «Ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις το δικό σου franchise;» που θα δημοσιευθεί στο επόμενο τεύχος του περιοδικού FRANCHISE BUSINESS.

Το προηγούμενο άρθρο της σειράς είναι το «Τι να κάνεις πριν και τι μετά την συνάντηση με τον Σύμβουλο Franchise».