Συζητάμε με τον κο Δημήτρη Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της AB Βασιλόπουλος, σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο πλαίσιο της βράβευσης της AB Βασιλόπουλος στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE με την διάκριση του BE SPOKEN FRANCHISE, που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 2/2/2022 στο Gazarte, με τις αιγίδες της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, με κεντρικούς παρουσιαστές την δημοσιογράφο Χρύσα Φώσκολου και τον σύμβουλο μάρκετινγκ Θέμη Σαρανταένα. Στην εκδήλωση χαιρέτησαν οι Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας, Σταύρος Καφούνης, Β΄ Αντιπροέδρος ΕΒΕΑ και Θεόδωρος Καπράλος, Αντιπρόεδρος ΕΣΕΕ και Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά.
Πώς αξιολογείτε την δυναμική και τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείσθε;
Ο κλάδος της Λιανικής Πώλησης Τροφίμων έχει επιδείξει μεγάλη ανθεκτικότητα, τόσο στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, όσο και κατά τη διάρκεια της πρόσφατης υγειονομικής κρίσης. Ο κλάδος παρουσιάζει σοβαρές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς η διατροφή φαίνεται να είναι μια από τις τελευταίες ανάγκες που θα περικόψει το ελληνικό νοικοκυριό.
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος αναγνωρίσαμε τη δυναμική του μοντέλου Franchise στην ελληνική αγορά και ξεκινήσαμε -από το μακρινό 2005- την ανάπτυξη του δικτύου μας μέσω franchising. Σήμερα, έχουμε φτάσει στα 186 καταστήματα πανελλαδικά.
Το 2012, μάλιστα, δημιουργήσαμε έναν νέο τύπο καταστήματος ευκολίας, τα AB Shop & Go, που προσανατολίζονται στην εξυπηρέτηση των καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αγορών, και προσφέρουν πολλές επιλογές μαζί με ταχύτητα αγορών και φιλική εξυπηρέτηση, και όλα αυτά στο πλαίσιο της γειτονιάς.
Πώς διαφοροποιείσθε από τον ανταγωνισμό και ποια είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτετε;
Στην ΑΒ οραματιζόμαστε, σχεδιάζουμε και λειτουργούμε τα καταστήματα Franchise όπως ακριβώς και τα εταιρικά μας καταστήματα. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά!
Με λίγα λόγια, αναλαμβάνουμε την αξιολόγηση και υλοποίηση της επένδυσης, την ενοικίαση και τη δαπάνη διαμόρφωσης του ακινήτου, την αγορά του τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού του καταστήματος.
Ο υποψήφιος franchisee χρειάζεται να διαθέτει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης, ενώ, παράλληλα, αναλαμβάνει να αποπληρώσει την επένδυση κατά τη διάρκεια του συμβολαίου, καταβάλλοντας μηνιαία δόση για 10 έτη χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.
Τι έχετε να δηλώσετε αναφορικά με την διάκρισή σας στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE 2022, αναφορικά με τις επιδόσεις της εταιρείας σας το 2021;
Το 2021 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια απ’ τις πιο επιτυχημένες χρονιές για εμάς, με 46 νέα καταστήματα που ήδη λειτουργούν μέσω franchising. Το κλείσιμο της χρονιάς, δε, σηματοδοτεί την συμπλήρωση των 100 καταστημάτων ΑΒ Shop & Go σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Κι αυτό το milestone δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες για το 2022, κατά τη διάρκεια του οποίου φιλοδοξούμε να ανοίξουμε 50 ακόμη καταστήματα.
Για ποιούς λόγους επιλέξατε το franchise για την ανάπτυξή σας;
Τα AB Shop & Go, αποτελούν μια ελκυστική πρόταση συνεργασίας για κάθε νέο επιχειρηματία που θέλει να κάνει το δικό του ξεκίνημα, έχοντας ως σύμμαχό του την εμπειρία, την αξιοπιστία και την ουσιαστική στήριξη μιας μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ποια θεωρείτε τα τρία πλέον σημαντικά πλεονεκτήματα του franchise για τους franchisees;
Η επιλογή μας στην ΑΒ, να εντάξουμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας την επέκταση μέσω Franchise, τόσο στην περιφέρεια και τη νησιωτική Ελλάδα, όσο και στις μεγάλες αστικές γειτονιές, βασίστηκε κυρίως στην δύναμη της εντοπιότητας και της αναγνωρισιμότητας. Η συνεργασία με ανθρώπους που έχουν γνώση της τοπικής αγοράς και είναι αναγνωρίσιμα μέλη της τοπικής κοινωνίας ή της γειτονιάς τους είναι ο αναμφισβήτητο πλεονέκτημα για την επέκταση της ΑΒ μέσω του Franchising. Συμπληρωματικά, δεν θα μπορούσα να παραλείψω χαρακτηριστικά όπως η φιλική και προσωπική εξυπηρέτηση, η αμεσότητα και η ευελιξία του Franchisee, ιδίως στο πλαίσιο μιας μικρής τοπικής κοινωνίας ή μιας πυκνοκατοικημένης αστικής γειτονιάς.
Αυτό που «απολαμβάνει» ο Franchisee είναι αρχικά η τεχνογνωσία που αποκομίζει μέσω της συνεργασίας με την ΑΒ. Το γεγονός ότι ένας νέος επιχειρηματίας καλείται να ξεκινήσει την δική του επιχείρηση, έχοντας στο πλευρό του μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που το έχει κάνει περισσότερες από 500 φορές σε επίπεδο εταιρικών καταστημάτων, λέει πολλά. Ταυτόχρονα, το ίδιο το Brand της ΑΒ, αποτελεί για τον Franchisee «διαβατήριο» αναγνωσιμότητας και ισοδύναμο της ποιότητας και της εξυπηρέτησης σε προσιτές τιμές, στα μάτια του Έλληνα καταναλωτή.
Μεγάλο πλεονέκτημα για τον Franchisee αποτελεί, επίσης, η προμήθεια των προϊόντων, καθώς η αγοραστική δύναμη της ΑΒ διασφαλίζει ένα πολύ καλό περιθώριο κέρδους για τον Franchisee. Τέλος, το γεγονός ότι η ΑΒ προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο λύσεων (μηχανογραφικής, τεχνικής, υποδομών και logistics) οδηγεί τον Franchisee σε οικονομίες κλίμακας που δημιουργούνται από την αποκλειστική συνεργασία με τον όμιλο ΑΒ.