Στο νέο τεύχος (#101, Ιούλιος 2021, συζητάμε με τον κο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΛΙΑΣΚΟ, Managing Partner των AROMA GREEK ROASTERS, για την επιχειρηματική πρόταση των AROMA GREEK ROASTERS υπό το πλαίσιο τόσο της υγεινομικής κρίσης, όσο και των εξελίξεων στον κλάδο της μικρής εστίασης.
Πώς αξιολογείτε από άποψη εσόδων των καταστημάτων σας την τρέχουσα περίοδο, μετά πλέον από την άρση των περιορισμών των επισκέψεων σε καταστήματα;
Αν και δεν παρατηρήσαμε ιδιαίτερη μείωση των εσόδων των καταστημάτων μας εν μέσω των lockdowns, πλέον με την αυξημένη γενικότερα κίνηση στην αγορά, οι τζίροι των καταστημάτων μας επανέρχονται σταδιακά στα κανονικά επίπεδα, αλλά και με ανοδική τάση σε πολλά καταστήματά μας, τα οποία θεωρούμε ότι θα ξεπεράσουν τις προσδοκίες μας.
Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών και ποιές είναι αυτές;
Η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει. Σίγουρα απαιτούν την τήρηση αυστηρών μέτρων υγιεινής και ασφάλειας και παράλληλα παρατηρούμε μια τάσεις προς πιο φυσικά προϊόντα – healthy leaving style, όπως φρέσκοι χυμοί, ενεργειακές μπάρες και βιταμινούχα ροφήματα.
Ποιές είναι οι βασικές αλλαγές που ενσωματώθηκαν στο επιχειρηματικό μοντέλο σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;
Μετά την εμπειρία των lockdowns οι προτεραιότητες μας σαφέστατα και αλλάξαν, κυρίως σε σχέση με τα εμπορικά σημεία, όπου προτιμούμε πλέον μικρότερα ακίνητα χωρίς σαλόνι, ώστε να συμπιέσουμε τόσο το κόστος του μισθώματος, όσο και τα κατασκευαστικά, οπότε σε περίπτωση νέων μέτρων να είμαστε προετοιμασμένοι και να καλύψουμε το μικρότερο τζίρο με χαμηλότερα λειτουργικά και να κρατήσουμε την κερδοφορία των συνεργατών μας στα ίδια επίπεδα.
Πώς αξιολογείτε και πόσο σας βοήθησαν, κατά την διάρκεια των lockdowns, τα applications για online delivery;
Πλέον, τα applications για online delivery έχουν διευκολύνει τα μέγιστα τις παραγγελίες για delivery και αποτελούν μια συνήθεια που εγκαθιδρύθηκε πλήρως και με τη σωστή ενσωμάτωσή τους στις λειτουργίες των καταστημάτων μας διευκολύνουν και τους συνεργάτες – franchisees μας.
Έχετε δημιουργήσει ή έχετε στα πλάνα σας τη δική σας διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών; Τι (θα) προσφέρει επιπλέον στους καταναλωτές και στους franchisees, σε σχέση με τις υφιστάμενες εμπορικές πλατφόρμες (π.χ. e-food, wolt);
Έχοντας ξεκινήσει φέτος το rebranding των καταστημάτων μας, με τα νέα καταστήματα να εμφανισθούν σύντομα με τη νέα εταιρική μας ταυτότητα και τα υφιστάμενα σταδιακά να ανακαινισθούν σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές μας, αναλύουμε ήδη την προοπτική της δικής μας πλατφόρμας.
Ποιά είναι τα βασικά στοιχεία της πρότασης franchise της εταιρείας σας.
Τα AROMA GREEK ROASTERS ξεχωρίζουν τόσο για την ποιότητα του καφέ τους, που καβουρδίζεται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της μητρικής εταιρείας, προσφέροντας εκλεκτές ποικιλίες speciality coffee, όσο και για την ευρεία γκάμα συνοδευτικών προϊόντων (από κουλούρια, κριτσίνια, cupcakes κ.ά. μέχρι club sandwiches, βάφλες, κρέπες, παγωτό μηχανής (soft) και πληθώρα φυσικών χυμών (vitamin bar).
Έχουμε καταρτίσει ένα απόλυτα δομημένο πακέτο franchise, που χαρακτηρίζεται από ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα:
- Γνωστό και ισχυρό brand.
- Κορυφαίας ποιότητας καφέ, με single origins ποικιλίες που καβουρδίζονται στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της GUS, χρησιμοποιώντας ανώτερης ποιότητας πρώτες ύλες.
- Εξαιρετικό design καταστημάτων, ιδιαίτερα σύγχρονο και καινοτόμο, που ανατρέπει τα καθιερωμένα.
- Σύγχρονος και υψηλών προδιαγραφών εξοπλισμός.
- Ολοκληρωμένη εκπαίδευση τόσο στο εκπαιδευτικό κέντρο της μητρικής εταιρείας, όσο και in-store στο κατάστημα για τον franchisee και το προσωπικό του.
- Πλήρη και συνεχής υποστήριξη.
- Ευρεία αποκλειστικότητα περιοχής.
- Εξαιρετικά συμπιεσμένη αρχική επένδυση.
- Εύρεση και αξιολόγηση καταστημάτων, μετά από εμπεριστατωμένη εμπορική μελέτη.
- Δυνατότητα παράδοσης καταστήματος με το κλειδί στο χέρι.
- Επιδότηση από τη μητρική εταιρεία μέσω μειωμένων entry fees μέχρι τέλους του 2021.
- Μηδενικά royalties και marketing fees.
Ποιά είναι τα διαφοροποιητικά στοιχεία που ξεχωρίζουν την πρόταση franchise της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;
Θεωρούμε η ποιότητα της πρώτης ύλης, και ο εξειδικευμένος τρόπος επεξεργασίας του καφέ μας από τη GUS, όπως και η μονάδα παραγωγής μας στα σφολιατοειδή μας δίνει ένα πολύ σημαντικό προβάδισμα όσο αφορά στην σχέση ποιότητας προς τιμή, με οφέλη προς τους franchisees, και προς τους καταναλωτές.
Πώς υποστηρίζετε τους franchisees σας;
Με συνεχείς ποιοτικούς ελέγχους και επισκέψεις στα καταστήματα, με παροχή τεχνογνωσίας, με καινοτομίες στην επεξεργασία της πρώτης ύλης του καφέ, με ολοκληρωμένη και συνεχή εκπαίδευση - εξειδίκευση του προσωπικού, με έντονη παρουσία στα social media, εσωτερικό τμήμα marketing και γενικότερα με συνεχή εξέλιξη του concept και ανανέωση των προϊόντων μας, παρέχουμε στους franchisees μας πλήρη υποστήριξη.
Ποιό είναι το πλάνο ανάπτυξής σας;
Στόχος μας είναι να ξεκινήσουμε νέα καταστήματα σε αξιόλογα εμπορικά σημεία που θα φέρουν υψηλή κερδοφορία για τους συνεργάτες μας και κατ επέκταση σε εμάς, και αυτό θεωρούμε υγιή ανάπτυξη, παρά το πλήθος των σημείων!
Ειδικά, για την καφεστίαση, πόσο κορεσμένο θεωρείτε τον κλάδο και πως ξεχωρίζει η δική σας πρόταση αναφορικά με τους καταναλωτές;
Δεν θεωρούμε κορεσμένο τον κλάδο μας, κάθε άλλο πιστεύουμε στην ποιότητα, στη μοναδικότητα και στην συνεχή εξέλιξη των προϊόντων μας, όπως και στην σωστή παροχή υπηρεσιών προς τους συνεργάτες μας, στοιχεία που καθιστούν ανταγωνιστικό το δίκτυό μας.
Πώς θα σχολιάζατε το μέλλον της εστίασης, τόσο γενικότερα αναφορικά με αναμενόμενες αλλαγές, όσο και ειδικότερα αναφορικά με την διείσδυση του franchising στην καφεστίαση;
Η εστίαση έχει κάνει τεράστια άλματα τα τελευταία 10 χρονιά στη χώρα μας και οι αλυσίδες έχουν βοηθήσει σίγουρα σε αυτό με τα υψηλά τους standards, και σε ποιότητα προϊόντων, αλλά και σε παροχή υπηρεσιών. Πιστεύουμε ότι το franchise είναι μονόδρομος για όποιον επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί ειδικά στην καφεστίαση.