ΡΩΣΣΕΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΗΣ (LANGANO)

Στο νέο τεύχος (#101, Ιούλιος 2021, συζητάμε με τον κο ΡΩΣΣΕΤΟ ΝΙΚΟΛΑΚΗ, Γενικό Διευθυντή των LANGANO, για την επιχειρηματική πρόταση των LANGANO υπό το πλαίσιο τόσο της υγεινομικής κρίσης, όσο και των εξελίξεων στον κλάδο της μικρής εστίασης.

Πώς αξιολογείτε από άποψη εσόδων των καταστημάτων σας την τρέχουσα περίοδο, μετά πλέον από την άρση των περιορισμών των επισκέψεων σε καταστήματα;

Τα καταστήματά μας, όσο και αν αρχικά φαίνεται αμφισβητήσιμο.. ενδυναμώθηκαν εν μέσω πανδημίας!

Καθαρόαιμα street coffee shops, με πολύ καλούς συνεργάτες – franchisees που επιτελούν το έργο του υπεύθυνου και είναι καθημερινά στα καταστήματά τους, σωστές και προσεκτικές επιλογές εμπορικών σημείων, σε συνδυασμό με ποιοτική  και αποτελεσματική αρχική και συνεχή υποστήριξη, σημείωσαν αυξηση του κύκλου εργασιών τους κατά τη διάρκεια των lockdowns.

Ειδικά, κατά τα πρώτα μέτρα των περιορισμών της κυκλοφορίας, όταν πολλά ανταγωνιστικά καταστήματα σταμάτησαν τη λειτουργία τους, εμείς κερδίσαμε επιπλέον πελατολόγιο, το οποίο απ’ ότι φαίνεται και στους τζίρους των καταστημάτων μας, εξακολουθούμε να το διατηρούμε.

Τα καταστήματά μας, τελικά, παρουσίασαν αύξηση των εσόδων τους εν μέσω lockdowns και πλέον συνεχίζουν με καλύτερα νούμερα, έχοντας πλέον μεγαλύτερο πελατολόγιο.

Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών και ποιές είναι αυτές;

Σαφέστατα, η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει συνεχώς, τηλεργασία, κατανάλωση στο σπίτι, γνώση (πλέον) του ροφήματος του καφέ, διαμορφώνουν νέες συνθήκες.

Θα ήθελα να σταθώ στο τελευταίο σημείο, αυτό της γνώσης του καφέ, δηλαδή στο γεγονός ότι οι καταναλωτές έχοντας δοκιμάσει πολλούς καφέδες από πολλά brands και σε πολλές ποικιλίες και χαρμάνια, διαθέτουν πλέον την αναγκαία γευστική εμπειρία για να κρίνουν αφενός ένα καφέ και για να αποφασίσουν αφετέρου τελικά τι τους αρέσει.

Στα LANGANO προσφέρουμε ανώτερης ποιότητας καφέ, χωρίς συμβιβασμούς και με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, στην εκπαίδευση των barista, στην επιλογή και συντήρηση του εξοπλισμού, στο νερό και φυσικά στην βασική πρώτη ύλη. Σε συνδυασμό, με το φιλικό χαρακτήρα των καταστημάτων και την ανεπιτήδευτη εξυπηρέτηση από το προσωπικό μας, προσφέρουμε στους πελάτες μας αυτό ακριβώς που αναζητούν.

Πώς αναδιαμορφώθηκαν οι προτεραιότητές σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;

Η κατάσταση που βιώσαμε ανέδειξε τάσεις που προϋπήρχαν όπως αυξημένη κατανάλωση στο σπίτι, χρήση e-order συστημάτων, υγειονομικά πρωτόκολλα κ.ο.κ.

Η ανάπτυξή μας είναι σταθερή και δομημένη, διαθέτοντας ένα πολύ καλό όνομα και 25 καταστήματα. Πάντα είμασταν σοβαροί θα έλεγα και όχι επιλεκτικοί στην αξιολόγηση τόσο των συνεργατών μας, όσο και των εμπορικών σημείων και αυτό προς όφελος πρώτα το δικό τους και μετά το δικό μας.

Συνεχίζουμε προσφέροντας ποιότητα και εξυπηρέτηση στους καταναλωτές, συμπιεσμένα λειτουργικά και ολοκληρωμένη υποστήριξη στους συνεργάτες μας.

Ποιές είναι οι βασικές αλλαγές που ενσωματώθηκαν στο επιχειρηματικό μοντέλο σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;

Ακολουθούμε αυστηρά τις προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας, αξιοποιούμε τις πλατφόρμες e-order, συνεχίζουμε και ολοένα ενδυναμώνουμε την υποστήριξη που παρέχουμε στους συνεργάτες μας, δίνουμε περισσότερο βάρος στα social media και συνεχίζουμε την αναβάθμιση των υποδομών μας.

Πώς αξιολογείτε και πόσο σας βοήθησαν, κατά την διάρκεια των lockdowns, τα applications για online delivery;

Είναι χαρακτηριστική η ευκολία που προσφέρουν, αν και τα καταστήματά μας έχουν τοπικό χαρακτήρα και διατηρούν πιστό πελατολόγιο με δυνατές σχέσεις με τους franchisees μας. Σαφέστατα καλύπτουν καταναλωτική ανάγκη, και προσδίδουν ένα επιπλέον τζίρο.

Κατά τη διάρκεια των lockdowns όπου οι καταναλωτές δεν έβγαιναν από το σπίτι τους παρατηρήσαμε αύξηση του μεριδίου πωλήσεων μέσω αυτών, πλέον τα πράγματα έχουν εξισορροπήσει στη πρότερα κατάσταση.

Έχετε δημιουργήσει ή έχετε στα πλάνα σας τη δική σας διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών; Τι (θα) προσφέρει επιπλέον στους καταναλωτές και στους franchisees, σε σχέση με τις υφιστάμενες εμπορικές πλατφόρμες (π.χ. e-food, wolt);

Δεν είναι άμεση προτεραιότητα το δικό μας app. Το μόνο που μπορεί να προσφέρει θεωρώ ότι είναι η εφαρμογή προγραμμάτων πιστότητας, δηλαδή στους Χ καφέδες ένα κάποιο δώρο, ένα κέρασμα ή ένα προϊόν λιανικής. Τα προϊόντα μας δεν είναι ακριβά για να έχει ιδιαίτερο νόημα να αξιοποιεί κάποιος τη λογική αυτών των στρατηγικών. Κύριο μέλημά μας είναι η ποιότητα και η ταχεία και σωστή εξυπηρέτηση.

Ποιά είναι τα βασικά στοιχεία της πρότασης franchise της εταιρείας σας.

Η πρόταση franchise των LANGANO αφορά σε καταστήματα που εξειδικεύονται στο take away και στο delivery, με κύριο προϊόν τον καφέ, με απόλυτη δέσμευση στο κορυφαίο γευστικό αποτέλεσμα, το οποίο επιτυγχάνεται λαμβάνοντας όλες τις συνιστώσες της διαδικασίας παρασκευής ροφημάτων, από τις πρώτες ύλες μέχρι τη συντήρηση και τη ρύθμιση των μύλων και της μηχανής,

Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, η LANGANO έχει καθορίσει ένα συγκεκριμένο σχεδιασμό καταστημάτων, δημιουργώντας χώρους τόσο φιλικούς, όσο και υψηλής αισθητικής, διατηρώντας συμπιεσμένο το κατασκευαστικό κόστος.

Παράλληλα, η πρόταση franchise των LANGANO διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που οδηγούν τους συνεργάτες της στην επιτυχία:

  • Δυνατό brand.
  • Εξειδικευμένο concept.
  • Τεράστια εμπειρία διοικητικής ομάδας.
  • Υφιστάμενο δίκτυο, που έχει ήδη δημιουργήσει οικονομίες κλίμακος.
  • Δυνατές προωθητικές ενέργειες σε social media.
  • Αρχική και συνεχής εκπαίδευση στο ιδιόκτητο εκπαιδευτικό κέντρο.
  • Συνεχής υποστήριξη, σε καθημερινή βάση.
  • Δυνατότητα παράδοσης του καταστήματος με το κλειδί στο χέρι.

Ποιά είναι τα διαφοροποιητικά στοιχεία που ξεχωρίζουν την πρόταση franchise της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;

Διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία και πολυετή ενασχόληση στον κλάδο της καφεστίασης, έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε ποιοτικό καφέ, στις κορυφαίες προδιαγραφές και στις σωστές τιμές. Οι άριστες πρώτες ύλες, ο κατάλληλος εξοπλισμός, η τεχνογνωσία και η συνεπής τήρηση των διαδικασιών και των οδηγιών, προετοιμασίας και παρασκευής, διασφαλίζουν κορυφαία ποιότητα ροφημάτων σε κάθε κατάστημα LANGANO. Αυτό είναι που μας διαφοροποιεί, απλό και αποτελεσματικό!

Πώς υποστηρίζετε τους franchisees σας;

Είμαστε καθημερινά κοντά τους, με συνεχείς επισκέψεις, ελέγχους, καθοδήγηση, εκπαίδευση. Επιβλέπουμε όλες τις διαδικασίες, εντοπίζουμε μη συμμορφώσεις και προτείνουμε βελτιώσεις. Στόχος μας είναι να δουλεύουν άψογα όλα τα καταστήματά μας!

Ποιό είναι το πλάνο ανάπτυξής σας;

Για το 2021 έχουμε πετύχει τους στόχους μας με Χ νέα σημεία. Από το Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουμε και πάλι να συζητάμε με νέους συνεργάτες για καταστήματα που θα ανοίξουν το 2022.

Ειδικά, για την καφεστίαση, πόσο κορεσμένο θεωρείτε τον κλάδο και πως ξεχωρίζει η δική σας πρόταση αναφορικά με τους καταναλωτές;

Ο κλάδος της καφεστίασης χαρακτηρίζεται από πάρα πολλά καταστήματα, πολλά εκ των οποίων έγιναν για να γίνουν ως μια κίνηση αυτό-απασχόλησης, χωρίς όμως να διαθέτουν προϊόν και εξυπηρέτηση. Οι αλυσίδες, από την άλλη, διαθέτουν σημεία και οικονομίες κλίμακος, προσφέρουν υποστήριξη και καθοδήγηση. Αν όμως δεν έχεις σωστό προϊόν δεν καταφέρνεις τίποτα. Το, δε, σωστό προϊόν επηρεάζεται μια σειρά από διαφορετικούς παράγοντες, τους οποίους και διασφαλίζουμε στους συνεργάτες μας.

Η φήμη του κάθε brand είναι αυτή που αντανακλά και την επιτυχία του. Δεν έχει σημασία να σε ξέρουν πολλοί. Σημασία έχει όσοι σε ξέρουν να λένε τα καλύτερα για εσένα!

Πώς θα σχολιάζατε το μέλλον της εστίασης, τόσο γενικότερα αναφορικά με αναμενόμενες αλλαγές, όσο και ειδικότερα αναφορικά με την διείσδυση του franchising στην καφεστίαση;

Το franchising είναι η καλύτερη επιλογή για όποιον επιθυμεί να επιχειρήσει. Θα πρέπει να είναι προσεκτικός και αν μη τι άλλο να επισκεφτεί τα καταστήματα της αλυσίδας που τον ενδιαφέρει, να προσπαθήσει να γνωρίσει τους franchisees – ιδιοκτήτες και να συνομιλήσει μαζί τους.

Πιστεύω ότι η διείσδυση του franchising θα αυξηθεί στον κλάδο της καφεστίασης εις βάρος των αυτόνομων καταστημάτων, παραμένοντας αυτός στα ίδια επίπεδα ζήτησης / κατανάλωσης, ίσως με μια μικρή αύξηση.

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.