Στο νέο τεύχος (#101, Ιούλιος 2021, συζητάμε με τον κο ΦΑΙΔΩΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥ, Γενικό Διευθυντή των COFFEEHOUSE, για την επιχειρηματική πρόταση των COFFEEHOUSE υπό το πλαίσιο τόσο της υγεινομικής κρίσης, όσο και των εξελίξεων στον κλάδο της καφεστίασης.
Πώς αξιολογείτε από άποψη εσόδων των καταστημάτων σας την τρέχουσα περίοδο, μετά πλέον από την άρση των περιορισμών των επισκέψεων σε καταστήματα;
Μετά την άρση των περιορισμών είχαμε αυξημένη επισκεψιμότητα με αισθητή άνοδο στο τζίρο μας η οποία ευελπιστούμε να διατηρήσει ανοδική πορεία. Τα καταστήματα με το πιο έντονο πρόβλημα είναι αυτά που βρίσκονται σε χώρους γραφείων, και αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξει συνέχεια της πανδημίας, η επισκεψιμότητα και ο τζίρος τους αναμένεται να αυξηθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς αφού ακόμα αρκετός κόσμος συνεχίζει να δουλεύει από σπίτι.
Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών και ποιές είναι αυτές;
Οι καταναλωτές δίνουν πλέον μεγαλύτερη σημασία στην τήρηση των κανόνων υγιεινής και θέλουν να εξυπηρετούνται γρήγορα και με ασφάλεια, γι’ αυτό και επιλέγουν περισσότερο της ανέπαφες συναλλαγές και πληρωμή με κάρτα.
Όσον αφορά στις διατροφικές τους συνήθειες επιλέγουν υγιεινά snacks που θα τους δώσουν ενέργεια και φρέσκους χυμούς, χωρίς να αλλάζουν την καθημερινή τους συνήθεια, τον αγαπημένο τους καφέ.
Πώς αναδιαμορφώθηκαν οι προτεραιότητές σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;
Για την COFFEEHOUSE προτεραιότητες μας ήταν και είναι η ποιότητα των προϊόντων, καφέ και σνακς, το εξαιρετικό service και η επιμονή στη λεπτομέρεια.
Ακόμη, βασικό μέλημα μας ήταν και είναι, να διατηρήσουμε το προσωπικό μας και τις θέσεις εργασίας, το οποίο όχι μόνο επιτεύχθηκε, αλλά δημιουργήθηκαν και αρκετές νέες θέσεις εργασίας με το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
Ποιές είναι οι βασικές αλλαγές που ενσωματώθηκαν στο επιχειρηματικό μοντέλο σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;
Είναι αλήθεια ο χώρος της εστίασης έχει πληγεί περισσότερο από άλλους κλάδους, αλλά το ευέλικτο και ανθεκτικό μοντέλο που υιοθετούμε, μας επέτρεψε να κινηθούμε γρήγορα και αποτελεσματικά και να προσαρμοστούμε στις νέες συνθήκες της αγοράς.
Κάποια από τα καταστήματα μας μάλιστα, σημείωσαν αύξηση τζίρου, ενώ εν μέσω πανδημίας επιτεύχθηκαν και συμφωνίες για νέα καταστήματα από υφιστάμενους συνεργάτες μας που καταδεικνύει την αποτελεσματικότητα του μοντέλου franchise μας.
Πώς αξιολογείτε και πόσο σας βοήθησαν, κατά την διάρκεια των lockdowns, τα applications για online delivery;
Σε μία τόσο ιδιαίτερη περίοδο οι πωλήσεις μέσω των πλατφορμών παραγγελίας είχαν ανοδική τάση και βοήθησαν στη διατήρηση ενός μέρους του τζίρου, καθώς και στη δημιουργία νέων πελατών. Όπως ανέφερα και πιο πάνω οι πελάτες μας επέλεξαν τις ανέπαφες συναλλαγές που προσφέρουν οι πλατφόρμες online delivery, αλλά και το κάθε κατάστημα μας με το δικό του delivery service.
Έχετε δημιουργήσει ή έχετε στα πλάνα σας τη δική σας διαδικτυακή πλατφόρμα παραγγελιών; Τι (θα) προσφέρει επιπλέον στους καταναλωτές και στους franchisees, σε σχέση με τις υφιστάμενες εμπορικές πλατφόρμες (π.χ. e-food, wolt);
Από το τέλος Ιουνίου, το νέο ανανεωμένο Loyalty App της COFFEEHOUSE παρέχει νέες υπηρεσίες για την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Παράλληλα με τη δυνατότητα παραγγελίας για Delivery ή προπαραγγελίας για Pick-Up (take away) με ανέπαφη πληρωμή, το νέο μας application θα συνεχίσει να δίνει ελκυστικές προσφορές και αποκλειστικά προνόμια. Με το αναβαθμισμένο Loyalty App οι συνεργάτες μας, θα μπορέσουν να αυξήσουν το πελατολόγιο τους και κατ’ επέκταση το τζίρο τους, χωρίς τις επιπλέον χρεώσεις των υφιστάμενων εμπορικών πλατφορμών.
Ποιά είναι τα βασικά στοιχεία της πρότασης franchise της εταιρείας σας;
Ως γνήσιοι εκπρόσωποι του 5ου Κύματος Καφέ παρέχουμε ένα αυθεντικό και ολοκληρωμένο σύστημα franchise, το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε συνεργάτη μας.
Προσφέρουμε έρευνα αγοράς, αξιολόγηση και επιλογή καταστήματος με αποκλειστικότητα περιοχής, αναλυτικό επιχειρηματικό πλάνο, σχεδιασμό και αρχιτεκτονική επίβλεψη καταστήματος, αρχική και συνεχής εκπαίδευση και υποστήριξη του συνεργάτη και της ομάδας του σε όλα τα επίπεδα με εγχειρίδια λειτουργίας και εκπαίδευσης που ανανεώνονται συνεχώς.
Παράλληλα στα πλαίσια της υποστήριξης προς τους συνεργάτες μας παρέχουμε εργαλείο λογισμικού Business Intelligence για παρακολούθηση και ανάλυση πωλήσεων, ταμείου και δεικτών απόδοσης σε πραγματικό χρόνο.
Ποιά είναι τα διαφοροποιητικά στοιχεία που ξεχωρίζουν την πρόταση franchise της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;
Στην COFFEEHOUSE μας χαρακτηρίζει η γνώση και η αγάπη για τον καφέ, ο επαγγελματισμός και η συνέπεια, η άρτια λειτουργία, η επένδυση στην τεχνολογία, η καινοτόμος αναζήτηση και ανάπτυξη νέων πρακτικών και προϊόντων, μεταφέροντας την 20ετή εμπειρία και τεχνογνωσία μας, στους συνεργάτες μας.
Επίσης έχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα πέραν του καφέ, στο κομμάτι του φρέσκου και υγιεινού snacking. Με επικεφαλής τον Chef Χριστόφορο Πέσκια παρασκευάζονται καθημερινά, ολόφρεσκα σε όλα τα καταστήματα, ποιοτικά σνακς όπως σάντουιτς, σαλάτες, wraps, energy bowls και μπάρες για όλες τις ώρες της ημέρας.
Ποιό είναι το πλάνο ανάπτυξής σας;
Μετά την επιτυχημένη πορεία στη κυπριακή αγορά και παράλληλα με την παρουσία μας τα τελευταία 9 χρόνια με εταιρικά καταστήματα στην Αθήνα, η COFFEEHOUSE έχει ως άμεσο στόχο την ανάπτυξη δικτύου franchise σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Ειδικά, για την καφεστίαση, πόσο κορεσμένο θεωρείτε τον κλάδο και πως ξεχωρίζει η δική σας πρόταση αναφορικά με τους καταναλωτές;
Ο κλάδος της καφεστίασης στην Ελλάδα είναι εδώ και μια δεκαετία σε μεγάλη ανάπτυξη και σίγουρα θα συνεχίσουν αυτοί που ξεχωρίζουν. Αυτά που κάνουν τη δική μας αλυσίδα να ξεχωρίζει και να μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο είναι η ποιότητα του καφέ και του φρέσκου και υγιεινού snacking, καθώς και η "πράσινη" κουλτούρα μας.
Πώς θα σχολιάζατε το μέλλον της εστίασης, τόσο γενικότερα αναφορικά με αναμενόμενες αλλαγές, όσο και ειδικότερα αναφορικά με την διείσδυση του franchising στην καφεστίαση;
Το franchising παρέχει σταθερότητα στον συνεργάτη και υποστήριξη στην επιχείρηση του. Το πάθος και η αγάπη από μόνα τους δεν μπορούν να φέρουν τη ζητούμενη επιτυχία. Σε μια ώριμη αγορά με τεράστιο ανταγωνισμό, χρειάζεται πραγματική εμπειρία και επαγγελματισμός σε όλα τα επίπεδα, ώστε να μπορέσει μια επιχείρηση να είναι μακροπρόθεσμα ανταγωνιστική.