Στο νέο τεύχος (#101, Ιούλιος 2021, συζητάμε με τον κο ΧΡΗΣΤΟ ΚΟΥΤΡΟΥΛΙΑ, Marketing Director των PALMIE BISTRO, για την επιχειρηματική πρόταση των PALMIE BISTRO υπό το πλαίσιο τόσο της υγεινομικής κρίσης, όσο και των εξελίξεων στον κλάδο της μικρής εστίασης.
Πώς αξιολογείτε από άποψη εσόδων των καταστημάτων σας την τρέχουσα περίοδο, μετά πλέον από την άρση των περιορισμών των επισκέψεων σε καταστήματα;
Σίγουρα, η επαναλειτουργία της εστίασης μετά από τόσους μήνες μας βρήκε αρκετά «μουδιασμένους». Δεν αναφέρομαι μόνο στα Palmie bistro, αλλά στην εστίαση συνολικά. Ωστόσο, τα πρώτα δείγματα είναι αισιόδοξα. Το καταναλωτικό κοινό δείχνει πως είχε πραγματικά ανάγκη να ξαναμπεί στη ζωή του αυτός ο τρόπος ψυχαγωγίας και αυτό έχει φανεί. Και από τον αριθμό των εισόδων στα καταστήματά μας και από τη συνολική κατανάλωση, αλλά και από τη γενικότερη ενθουσιώδη συμπεριφορά των πελατών μας.
Έχετε παρατηρήσει αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών και ποιες είναι αυτές;
Όπως προαναφέρθηκε, ο κόσμος που επισκέπτεται αυτή την περίοδο τους χώρους εστίασης είναι χαρούμενος, ενθουσιασμένος και διψάει για κάτι διαφορετικό από όσα βίωνε όλο αυτό το διάστημα. Αν κάτι έχει επίσης αλλάξει στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ότι η μεγάλη πλειοψηφία προσέχει αν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και επιδεικνύει περισσότερη σχολαστικότητα σε θέματα υγιεινής, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα διότι ακόμα και προ καραντίνας, στα Palmie bistro είμασταν κάθετοι όσον αφορά στο υγειονομικό κομμάτι.
Ποιές είναι οι βασικές αλλαγές που ενσωματώθηκαν στο επιχειρηματικό μοντέλο σας, μετά την εμπειρία των lockdowns;
Διανύουμε ακόμα μία μεταβατική περίοδο μετά το άνοιγμα. Τώρα είμαστε στη φάση που βολιδοσκοπούμε τα πάντα. Την καταναλωτική συμπεριφορά, τα νέα πρότυπα, τα μεταβαλλόμενα μέτρα προστασίας και κυρίως την αίσθηση ότι δεν ξέρεις ποια θα είναι η επόμενη μέρα.
Εμείς από την πλευρά μας κάνουμε αυτό που κάναμε πάντα. Υποδεχόμαστε τους πελάτες μας σε άψογους χώρους και υγειονομικά και αισθητικά, διατηρούμε και εξελίσσουμε τις γευστικές μας προτάσεις και προσφέρουμε καθημερινά όλα αυτά για τα οποία το κοινό μας έχει αγαπήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Ποιά είναι τα διαφοροποιητικά στοιχεία που ξεχωρίζουν την πρόταση franchise της εταιρείας σας από τον ανταγωνισμό;
Όταν συνεχώς εξελίσσεσαι και διατηρείς τις σωστές υπηρεσίες και την άριστη ποιότητα δεν μπορεί να μην σε ξεχωρίσει η αγορά. Το τετράπτυχο που πάντα θα διαφοροποιεί και θα ισχυροποιεί το brand μας είναι το εξής: Ποιότητα, Τεχνογνωσία, Προσαρμοστικότητα και Σεβασμός.
Μεγάλο μας πλεονέκτημα το γεγονός ότι ενώ βρισκόμαστε στον χώρο της εστίασης εδώ και 50 χρόνια, το concept μας είναι τόσο ευέλικτο ώστε καταφέρνουμε να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες κάθε εποχής.
Σε όλα μας τα καταστήματα, τα προϊόντα είναι το ίδιο ποιοτικά και οικονομικώς προσιτά και πάνω από όλα δεν επιτρέπουμε την παραμικρή ολιγωρία όσον αφορά στην εξυπηρέτηση, τις παροχές, την ποιότητα και τον σεβασμό προς τους πελάτες μας.
Ποιό είναι το πλάνο ανάπτυξής σας;
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε στην εξωστρέφεια παρά τη γενικότερη επιχειρηματική συστολή που επιβάλλει η τρέχουσα συγκυρία. Ασφαλώς και βρισκόμαστε σε φάση συντήρησης και όχι επιτάχυνσης, ωστόσο ποτέ δεν θα σταματήσουμε να θέτουμε νέες βάσεις για να διευρύνουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα όταν το επιτρέπει και το ευνοεί το εγχώριο και διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον.
Ειδικά, για την καφεστίαση, πόσο κορεσμένο θεωρείτε τον κλάδο και πως ξεχωρίζει η δική σας πρόταση αναφορικά με τους καταναλωτές;
Ο χώρος της εστίασης ανέκαθεν ήταν από τους πλέον ανταγωνιστικούς και πλέον για να μπορέσει κάποιος να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να αναπτυχθεί, είναι απαραίτητο να οραματίζεται και να σχεδιάζει έξυπνα προϊόντα ή υπηρεσίες, τα οποία κερδίζουν την προσοχή του κοινού, να εκπαιδεύει συνεχώς τους ανθρώπους του, να είναι ευέλικτος στις αποφάσεις και στην επίλυση προβλημάτων, να εφαρμόζει μία δυναμική επικοινωνιακή πολιτική και να μην παρασύρεται από ’’φθηνές τακτικές της κρίσης’’, οι οποίες θυσιάζουν την ποιότητα στο όνομα μιας πιο προσιτής τιμής. Αυτό πιστεύουμε ότι κάνουμε στα Palmie bistro!
Πώς θα σχολιάζατε το μέλλον της εστίασης, τόσο γενικότερα αναφορικά με αναμενόμενες αλλαγές, όσο και ειδικότερα αναφορικά με την διείσδυση του franchising στην καφεστίαση;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κλάδος της εστίασης είχε και θα έχει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και παρά την προσωρινή αναχαίτισή του τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, πιστεύουμε ότι στο επόμενο διάστημα η πορεία του θα είναι ανοδική. Όσο εμφανίζονται επιχειρήσεις που προσαρμόζονται στην αλλαγή και ακολουθούν τις τάσεις της εποχής, τόσο ο κλάδος μας θα συνεχίσει να εξελίσσεται.
Και ασφαλώς αυτή η προοπτική εξέλιξης αφορά και στο franchising, καθώς, ειδικά σε περιόδους σύγχυσης και ανασφάλειας είναι μικρότερο το ρίσκο για κάποιον που χτίζει τη δική του επιχείρηση να βρίσκεται κάτω από μία ήδη πετυχημένη ‘’ομπρέλα’’ με μακρόχρονη παρουσία στον χώρο και βαθιά τεχνογνωσία.