female model girlΓια τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος τα αποτελέσματα ήταν θετικά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών τους κατά 1,2%, από 153 εκατ. ευρώ το 2014, σε 155 εκατ. ευρώ το 2015. Επίσης, βελτιώθηκαν τα μικτά κέρδη κατά 4,5% και ανήλθαν σε 31,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη βελτιώθηκαν κατά 23,4%, από 8,5 εκατ. ευρώ το 2014, σε 10,5 εκατ. ευρώ το 2015. Το ποσοστό καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 6,8%. Οι υποχρεώσεις ανήλθαν σε 46,3 εκατ. ευρώ ή 30% του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, σημειώθηκε η καλύτερη επίδοση. Καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,5%, από 163 εκατ. ευρώ το 2014 σε 173 εκατ. ευρώ το 2015. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,8%, στα 73 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 41,9%. Εντυπωσιακή αύξηση 73% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 8,9 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 1,8% και διαμορφώθηκαν σε 131,7 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος σημείωσε αύξηση 7,0% και ανήλθε σε 49 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 24,9 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 5,6%. Τα καθαρά κέρδη όμως ήταν μειωμένα κατά 15%. Τέλος, οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 7,4% και ανήλθαν σε 31 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 50,9% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.

Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων καταγράφηκε επίσης αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,6%, οριακή μείωση των μικτών κερδών κατά 0,3%, αύξηση των ζημιών και αύξηση των υποχρεώσεων κατά 4,7%.

Ο κύκλος εργασιών ανήλθε το 2015 στην κατηγορία αυτή σε 82 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 29 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35,8%), οι ζημίες σε 1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 42 εκατ. ευρώ.

Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών σημείωσε το 2015 μείωση κατά 2,8%, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 1,6%, ενώ η κατηγορία παραμένει ζημιογόνα και το 2015. Οι ζημίες ανήλθαν σε 2,9 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν 0,4% και έφτασαν τα 47,8 εκατ. ευρώ.

Τέλος, η κατηγορία των casual κατέγραψε για δεύτερη χρονιά μείωση του κύκλου εργασιών κατά 4,3% και ανήλθε σε 33 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,7% σε 11,2 εκατ. ευρώ και οι ζημίες μειώθηκαν κατά 1%, σε 1 εκατ. ευρώ το 2015. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 0,6%, στα 71 εκατ. ευρώ.

Η πορεία των διαφόρων υποκατηγοριών ένδυσης το 2015 εξετάστηκε σε έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου & Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Η έρευνα βασίστηκε στους δημοσιευμένους ισολογισμούς 100 επιχειρήσεων ένδυσης. Οι επιχειρήσεις χωρίστηκαν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, τις επιχειρήσεις με επώνυμα brands και τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις private label. Στη συνέχεια η κατηγορία των επώνυμων brands χωρίστηκε σε 5 κατηγορίες: γυναικεία, ανδρικά, παιδικά, εσώρουχα και casual.

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.