FC timeΜέχρι πριν μερικές εβδομάδες, τόσο οι επιλογές, όσο και οι προοπτικές να ξεκινήσει κάποιος το δικό του franchise ήταν πολλές, με το franchising να έχει αναδειχθεί ως η απόλυτη επιλογή για την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, και ως μονόδρομος για όσους επιθυμούν να αυξήσουν το εισόδημά τους και να ξεφύγουν από το τέλμα της ανεργίας.

Ωστόσο, η κατάσταση έχει πλέον αλλάξει και σαφέστατα ακολουθεί δριμύτερες κατευθύνσεις, με κύριο ζήτημα την συνεχιζόμενη αστάθεια αναφορικά με την υπογραφή της τρίτης μνημονιακής σύμβασης και τις αναμενόμενες εκλογές που θα οδηγήσουν σε μια ακόμη περίοδο νέας και προσθετικής ύφεσης.

Ας είμαστε, ωστόσο, πραγματιστές και ας λάβουμε ως δεδομένο το γεγονός ότι και κυβερνητική σταθερότητα θα έχουμε και το νέο μνημόνιο θα υπογραφεί, καθώς δεν υπάρχει άλλος δρόμος και κάθε Plan B κατέληξε στο καλάθι των αχρήστων.

Ωστόσο, η αγορά υποφέρει λόγω μιας σειράς θεμάτων:

  • Το capital control έχει εξαφανίσει τα μετρητά και έχει δημιουργήσει μια κάκιστη ψυχολογία.

  • Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν θέματα κατά την εισαγωγή προϊόντων και α’ υλών.

  • Η αύξηση του ΦΠΑ προκαλεί μείωση κατανάλωσης και μείωση μεικτών κερδών, είτε άμεσα, είτε έμμεσα.

  • Η αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στο 29%, επιδεινώνει την κερδοφορία των επιχειρήσεων, όχι τόσο ως απόλυτο ποσοστό, αλλά σε συνδυασμό με όλα τα σχετικά φοροεισπρακτικά μέτρα που εκμηδενίζουν την καταναλωτική δύναμη.

  • Η αύξηση της προκαταβολής φόρου στο 100%, εξουθενώνει πραγματικά τους νέους επιχειρηματίες, ειδικά αυτούς που επιχειρούν με χαμηλές αρχικές επενδύσεις και άρα μικρές αποσβέσεις που αυξάνουν τα φορολογητέα κέρδη.

Όλα τα παραπάνω, δημιουργούν - για άλλη μια φορά - μια νέα κατάσταση, η οποία ενισχύει ακόμη περισσότερο τον ρόλο της Λιτής Επιχείρησης, και αναδεικνύει τα προνόμια του franchising.

Μέσα στον Ιούλιο είχαμε έξι νέα COFFEE ISLAND, τρία νέα franchise MIKEL, δυο νέα COFFEE LAB, δυο νέα IQ PARFUMERIE, ένα νέο ARTISTI, δυο νέα concepts, τη ΘΕΡΜΟΙΛ και τα FOOD TRUCK...

Η κατανάλωση έχει μειωθεί, με πτώση της τάξης 50% – 80% στη λιανική και 30% - 50% στον κλάδο του café, λίγο μεγαλύτερη πτώση, 40% - 60%, στον ευρύτερο κλάδο της Μικρής Εστίασης, και αρκετά μεγαλύτερη καθίζηση στην υπόλοιπη Εστίαση.

Αυτό, όμως, που αξίζει να παρατηρήσουμε είναι ότι μεγάλη πτώση σημειώθηκε σε αυτόνομες επιχειρήσεις με χαμηλό ημερήσιο τζίρο, με τα μικρά coffee to go να είχαν πτώση 50%, από 300 Ευρώ ημερησίως στα 150 Ευρώ. Αντίθετα, τα franchise coffee to go σημείωσαν μικρότερη ποσοστιαία πτώση της τάξεως του 30%, και από 1000 Ευρώ ημερησίως έπεσαν στα 700 Ευρώ.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη δύναμη του franchising, καθώς λόγω ονόματος, φήμης, επιλογής σωστού σημείου, ύπαρξης πιστών καταναλωτών, αντιστάθηκε με μικρή πτώση σε ένα ήδη δυνατό τζίρο. Αντιθέτως, τα αυτόνομα καταστήματα έδειξαν ότι δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στο νέο crash test της αγοράς.

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.