Ακολουθήστε την αρχή του 3p (place-place-place)! Η θέση του καταστήματός σας διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία σας. Να έχετε υπομονή μέχρι να βρεθεί το σωστό σημείο. Μην επηρεαστείτε από τις σαγηνευτικές περιγραφές των μεσιτών και πιστέψτε τον δικαιοπάροχο αναφορικά με την αξιολόγηση που θα σας παρουσιάσει. Ρωτήστε ‘τον για την δυναμική του καταστήματος, δηλ. για τον προσδοκώμενο τζίρο του.
Αναλύστε την επισκεψιμότητα του καταστήματος, όπως και τον ανταγωνισμό. Παρατηρήστε όχι μόνο το πλήθος πεζών ή/και αυτοκινήτων που διέρχονται, αναλύστε την «ποιότητα» δηλ. οι πεζοί «τρέχουν» ή περπατάνε «χαλαρά», είστε στην είσοδο ή στην έξοδο του σταθμού του μετρό, υπάρχει δυνατότητα πάρκινγ; Θα διαθέτετε διαφορετικά ή καλύτερα προϊόντα από τον ανταγωνισμό; Πόσο «κορεσμένη» είναι η τοπική αγορά στον κλάδο σας; Υπάρχουν υφιστάμενες υποδομές; (π.χ. άδεια υγειονομικού, ηλεκτρολογικά κ.λπ.;). Πόσο ακριβώς θα κοστίσει η διαμόρφωση / ανακαίνιση του καταστήματος; Είναι το ενοίκιο σωστό και δίκαιο; Μη κάνετε υπερβολές στο ύψος των ενοικίων και από την άλλη πλευρά μην «τσιγκουνευθείτε»! Μια διαφορά ενοικίου των 500 ευρώ με μια μέση απόδειξη 5 ευρώ, ισοδυναμεί με 4 παραπάνω πελάτες ημερησίως! Προσέξτε και την διάρκεια μίσθωσης, καθώς πολλοί ιδιοκτήτες κάνουν μισθώσεις 3ετίας, ένα μικρό και επικίνδυνο διάστημα καθώς με το πέρας αυτού μπορεί να σας ζητήσουν εκβιαστικά μεγάλη αύξηση. Να επιμείνετε σε διάρκεια μίσθωσης τουλάχιστον 6 ετών ή να καθορίσετε με ακρίβεια τους όρους ανανέωσης.