Σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης, παρατηρούμε μια έντονη τάση υπέρ της επιχειρηματικότητας, με νέους που επιθυμούν, προσπαθούν και τελικά ξεκινούν τη δική τους επιχείρηση. Λίγοι εξ αυτών κατορθώνουν να μεταμορφώσουν την πρωταρχική τους ιδέα σε μια start up που κινείται στους ρυθμούς του διαδικτύου, και με επιμονή και γνώση κατορθώνουν ενίοτε αξιοσημείωτες αποδόσεις, είτε πραγματικές (δηλ. πωλήσεις προϊόντων/υπηρεσιών – συναλλαγές), είτε virtual (δηλ. εξαγορές, συμμετοχές από funds). Πολλοί περισσότεροι (και όχι κατ’ ανάγκη νέοι σε ηλικία) με κύριο στόχο να δουλεύουν για τον εαυτό τους και όχι για κάποιον άλλο, στρέφονται στο franchise, το οποίο μας παρέχει ένα ασφαλές πλαίσιο επιχειρηματικότητας, με σημαντικές απολαβές, συνεχή υποστήριξη και μακροχρόνια βιωσιμότητα, χωρίς - βέβαια - την προοπτική των υπερ-αποδόσεων (για να είμαστε ειλικρινείς).
Το franchise αποτελεί την απόλυτη έκφραση του ατομικού καπιταλισμού, δηλ. του αισθήματος να δουλεύεις για τον εαυτό σου, αντί να δουλεύεις για κάποιον άλλον, ένα έντονο φαινόμενο της εποχής μας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, όπως αναλύει η Julie Meyer, διευθύνουσα σύμβουλος του Ariadne Capital και δημιουργός του φόρουμ επιχειρηματικής δικτύωσης First Tuesday (το οποίο πωλήθηκε το 2000, για 50 εκατ. δολάρια).
Σήμερα, που οι κοινωνίες αλλάζουν ραγδαία, όπως και οι σχέσεις μεταξύ των ατόμων, των επιχειρήσεων και των κρατών, η ραγδαία εξάπλωση των κοινωνικών δικτύων και η εκμηδένιση των αποστάσεων επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου δημιουργούν μια νέα εποχή, αυτή της διασυνδεσιμότητας, με την έννοια ότι όλο και περισσότεροι διασυνδεόνται μεταξύ τους, αλλάζοντας τόσο τα καταναλωτικά profiles, όσο και τα στερεότυπα της επιχειρηματικότητας.
Ταυτόχρονα, όλο και περισσότεροι στρέφονται στην επιχειρηματικότητα εξ ανάγκης, για να διασφαλίσουν την δική τους θέση εργασίας, αναδεικνύοντας την εποχή του ατομικού καπιταλισμού, εις βάρος της μοίρας των μισθωτών.
Πλέον, το νέο περιβάλλον της ατομικής επιχειρηματικότητας απαιτεί νέες δεξιότητες, συναισθηματική ευφυΐα, να βάζεις τον εαυτό σου στη θέση κάποιου άλλου, διαφάνεια, αυθεντικότητα και συνεργασία.
Όταν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, τα ποσοστά της ανεργίας έχουν εκτοξευθεί, η μόνη λύση για όσους δεν μπορούν να βρουν μια αξιοπρεπή μισθωτή εργασία που να προσφέρει σεβασμό στην εμπειρία και στην γνώση του καθενός, τότε ο καθένας μας θα πρέπει να δημιουργήσει τη δική του θέση εργασίας.
Το franchising αναδεικνύει ένα νέο πλαίσιο ατομικής επιχειρηματικότητας σε αντιδιαστολή με τη μισθωτή εργασία, η οποία χαρακτηρίζεται από χαμηλές αποδόσεις και από αβεβαιότητα για το μέλλον. Το franchising προσφέρει τις αποδόσεις του αυτο-επιχειρείν, με εκμηδενισμένο ρίσκο, λόγω brand, know how, total support και έτσι μπορεί ο καθένας να γίνει αφεντικό του εαυτού του, χωρίς να διαθέτει τις γνώσεις, την εμπειρία και τις δεξιότητες, που σε κάθε άλλη περίπτωση – επιχειρηματική κίνηση είναι αναγκαίες. Δεν χρειάζεται να ασχολείται με την διαφήμιση – προώθηση, έρευνα νέων προϊόντων, διερεύνηση νέων προμηθευτών, εκπαίδευση προσωπικού, branding κ.ο.κ. Το κυριότερο, δε, απολαμβάνει τα οφέλη από τις διαρκώς ενισχυόμενες οικονομίες κλίμακος και παραμένει συνέχεια ανταγωνιστικός, με συνεχή και πλήρη υποστήριξη σε κάθε βήμα του.
Αν μη τι άλλο, το φαινόμενο της συρρίκνωση της τάξης των μισθωτών προσλαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς όλο και περισσότερα άτομα συνειδητοποιούν τον εαυτό τους ως «ατομικό καπιταλιστή» ή «free farmer», σε κάθε μήκος και πλάτος του πλανήτη, από την Καλιφόρνια έως την Εσθονία και την Φινλανδία, και «επιχειρούν» ανεξαρτήτως ηλικίας, είτε επειδή το επιδίωξαν, είτε επειδή απλά έτυχε.
Αυτός, άλλωστε, είναι και ο σκοπός του www.Franchise.GR, ως επιχειρηματική δικτύωση, που προβάλλει ευκαιρίες και επιχειρηματικές προτάσεις franchise, προωθώντας τα πλέον καινοτόμα franchise brands, αλλά και τις πλέον καταξιωμένες αλυσίδες, με στόχο να βοηθά τους νέους επιχειρηματίες, είτε franchisees, είτε franchisors να κάνουν το πρώτο βήμα προς το νέο επιχειρηματικό μέλλον τους. Η εντυπωσιακή επιτυχία του τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι η νέα γενιά των Ελλήνων επιχειρηματιών έχει τόσο την έντονη επιθυμία, όσο και την ικανότητα, να δημιουργήσει τις δικές της επιχειρήσεις, αλλά και να αναδιαμορφώσει το επιχειρηματικό οικοσύστημα, με πολλά ενδεικτικά case studies ελληνικών brands που διαπρέπουν πλέον εντός και εκτός Ελλάδος, με επιχειρηματίες που ξεχωρίζουν για το πάθος τους, την επιμονή τους και τις ηγετικές τους ικανότητες (και οι οποίοι βραβεύονται εδώ και 9 χρόνια στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE).
Πλέον, το ερώτημα «Πού και πώς θα βρω δουλειά;» αντικαθίσταται με το «Πώς μπορώ να δημιουργήσω το δικό μου franchise;»
Τόσο η επιχειρηματικότητα, όσο - και κυρίως - το franchising χαρακτηρίζονται από ανυπέρβλητες προοπτικές, αρκεί να υπάρχει δέσμευση για εργασία, ποιότητα, στόχευση και επιμονή.