Η νέα τάση των donuts ξεκίνησε έντονα το τελευταίο τετράμηνο του 2012. Ακολουθώντας το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής αγοράς, πολύ γρήγορα εμφανίστηκαν νέες προτάσεις franchise και νέα ντονατσάδικα ξεπροβάλλουν σαν τα μανιτάρια, σε στενά και σε μικρούς εμπορικούς δρόμους, με κύρια χαρακτηριστικά τα χαμηλά ενοίκια και λειτουργικά, τη χαμηλή επένδυση και το μειωμένο ωράριο λειτουργίας. Υπάρχουν, όμως, προοπτικές ανάπτυξης και ποιές είναι αυτές, καθώς ο ανταγωνισμός φουντώνει και τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ συμπιεσμένα; Υπάρχουν σημεία διαφοροποίησης και ποιές εναλλακτικές έχει όποιος ενδιαφέρεται να επενδύσει;

Ο κλάδος διακρίνεται από ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς το ποσοστό των κατοίκων που διαθέτουν και χρησιμοποιούν ποδήλατα είναι πολύ πιο χαμηλό στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που οδηγεί σε μικρή αύξηση των πωλήσεων χρόνο με το χρόνο.

Περισσότερα από 800.000 ποδήλατα έχουν πουληθεί τα τελευταία τρία χρόνια στην Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύει ότι ο κλάδος όχι μόνο αντέχει στην κρίση, αλλά και αναπτύσσεται τόσο λόγω στροφής προς την υγιεινή ζωή και την άσκηση, αλλά κυρίως λόγω οικονομίας.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του κλάδου αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, και αν υπολογίσουμε και το κόστος των εξαρτημάτων, των αξεσουάρ και του σέρβις, τότε φθάνει τα 90 εκατ. ευρώ. Κάθε χρόνο πωλούνται, πλέον, περί τα 300.000 ποδήλατα στην Ελλάδα, με την ζήτηση να επικεντρώνεται πλέον στα πιο οικονομικά ποδήλατα της τάξεως των 200 - 250 ευρώ, ενώ πριν από δύο χρόνια ήταν στα 300 - 400 ευρώ. Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων ανέρχεται περίπου σε 14% με 18%, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης στη χρήση ποδηλάτου φθάνει το 30%.

Στην αγορά δραστηριοποιούνται αρκετές αλυσίδες franchise, όπως ο Gatsoulis, το World of Bike Shops, ο Ποδηλάτης και το Cyclist, με αρχικές επενδύσεις από 25,000 ευρώ, οι οποίες σημειώνουν συνεχή ανάπτυξης, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα εξειδικευμένα καταστήματα ποδηλάτων, αφού προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία, τεχνική υποστήριξη (σερβις) και κυρίως καθοδήγηση στην αγορά του σωστού προϊόντος, με το παιδικό ποδήλατο να αποτελεί το 50% του συνολικού τζίρου και να ακολουθούν τα ποδήλατα πόλης.

Οι βασικότεροι λόγοι για την εξάπλωση του ποδηλάτου στην Ελλάδα αφορούν στις τάσεις για άθληση, αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος και κυρίως στο γεγονός ότι το ποδήλατο συνδυάζει τα ανωτέρω ως εναλλακτικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς, έχοντας αναχθεί πλέον σε lifestyle.

Αν και στην Ελλάδα η ποδηλασία δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, αφού μόνο ένας στους σαράντα κάνει ποδήλατο, ενώ σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες η αναλογία είναι ένας στους οκτώ, οι τάσεις και προοπτικές του κλάδου, όπως άλλωστε διαγράφονται και από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, φανερώνουν μια δυναμική ανάπτυξη.

Τόσο η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση, όσο και οι αλλαγές στην καταναλωτική κουλτούρα έχουν οδηγήσει σε αναδιάταξη του κλάδου του γρήγορου φαγητού, με παραδοσιακές αλυσίδες, αλλά και υποκατηγορίες στον κλάδο, να τίθενται εκτός παιχνιδιού, και με νέες επιχειρηματικές ιδέες όπως και νέα στέκια - αγορές να έχουν εμφανισθεί στο προσκήνιο.

Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε μείωση της μέσης απόδειξης, σημαντική μείωση αριθμού πελατών σε εστιατόρια μέσου – υψηλού καταλόγου και στροφή των καταναλωτών σε λύσεις τύπου snack αντί ολοκληρωμένων γευμάτων. Τα targetgroups του κλάδου έχουν αλλάξει σε πλήθος και σε συνήθειες.

Τα καταστήματα που επιβιώνουν είναι αυτά που με χαμηλά λειτουργικά (λόγω μικρού μεγέθους – ενοικίου) και μέσω αυτοαπασχόλησης, αυτόνομα ή franchise (με χαμηλό ή και μηδενικό κόστος μισθοδοσίας) μπορούν να προσφέρουν καλής ποιότητας καφέ σε ανταγωνιστικές τιμές, όπως ενδεικτικά 1,30 – 1,60 Ευρώ για π.χ. cappuccinofreddo, όπως και άλλα είδη, παρέχοντας τελικά valueformoney σε affordableprice.

Λύση δίνουν για ένα σύντομο και οικονομικό γεύμα τα καταστήματα που προσφέρουν snacks, σφολιατοειδή, πιροσκί, κουλούρια κ.λπ., οι φούρνοι και τα σουβλατζίδικα. Αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη των φούρνων με μεγάλα καταστήματα – επενδύσεις και διευρυμένο προϊοντικό μίγμα, όπως Βενέτης, Χωριάτικο, Απολλώνιον, Αττικοί Φούρνοι, Αρτοποιητής, οι οποίοι προσφέρουν μεγάλη γκάμα επιλογών από αρτοσκευάσματα μέχρι έτοιμα γεύματα και είναι προσαρμοσμένα στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες.

Απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία η ποιότητα, οι ανταγωνιστικές τιμές και η άριστη εξυπηρέτηση, σε ένα σύγχρονο και κυρίως ευχάριστο περιβάλλον.

Ο Έλληνας καταναλωτής, από τη μια άμεσα επηρεασμένος από την κρίση σε οικονομικό επίπεδο με λιγότερα έσοδα και περισσότερες φοροεισπρακτικές υποχρεώσεις και από την άλλη «μπαφιασμένος» από τις συνεχείς νομοθεσίες, τα φοροεισπρακτικά μέτρα, τα «παράθυρα» στα κανάλια και γενικότερα την κατήφεια και την μαυρίλα των τελευταίων ετών, έχει αλλάξει καταναλωτικές συνήθειες και έχει διαμορφώσει πλέον ένα νέο προφίλ.

Επιλέγει σύγχρονους, ευχάριστους και λιτούς χώρους, αποφεύγοντας μεγάλα καταστήματα, δίνοντας βάρος στην ποιότητα, ποσότητα, τιμή, ταχύτητα και εξυπηρέτηση. Επιθυμεί να συμμετέχει, με fblikes, διαγωνισμούς, events και εκτιμά την προσωπική ενασχόληση του επιχειρηματία, ανάγοντας τις δημόσιες σχέσεις, φυσικές και διαδικτυακές σε έναν από τους κύριους παράγοντες για την επιλογή του.

Τα υψηλά ενοίκια, λόγω των μεγάλων σε μέγεθος και Α’ προβολής χώρων, η υψηλή μισθοδοσία, οι επενδυτές – δικαιοδόχοι που ενίοτε δεν πάταγαν/πατάνε στα καταστήματά τους, η αύξηση – απορρόφηση του ΦΠΑ, σε συνδυασμό με τη μη ριζική απαιτούμενη ανανέωση, τον εφησυχασμό, την έλλειψη ευελιξίας που διακρίνει τα μεγάλα σχήματα και την αλλαγή των προτιμήσεων και εν γένει του τρόπου σκέψης – συμπεριφοράς του coretargetgroup οδηγεί στην ολοένα και μεγαλύτερη συρρίκνωση των μεγάλων αλυσίδων και δημιουργεί ευκαιρίες ανάπτυξης για πιο ευέλικτα και σύγχρονα σχήματα – ιδέες.

Την τελευταία διετία οι νέοι επιχειρηματίες στρέφονται, λογικά, σε lowbudgetconcepts, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Είτε franchise, είτε αυτόνομα, εφόσον καλύπτουν τις σύγχρονες απαιτήσεις προϊόντος, εξυπηρέτησης, στησίματος καταστήματος και θέσης «ευδοκιμούν» εντός μιας αγοράς που εμφανίζεται βεβαρημένη και υποτονική.

Αυτό είναι και το πρόσφατο δίδαγμα, ταχύτητα στις αποφάσεις από την «ιστορία» του frozenyogurt, χαμηλές τιμές από την «ιστορία» των hot- dogs, χαμηλό κόστος επένδυσης από την «ιστορία» των donuts, ποιότητα προϊόντος, καλά περιθώρια, καθαρή στρατηγική, ικανή προϊοντική γκάμα και σωστό location. Ένας δύσκολος συνδυασμός που για να επιτευχθεί χρειάζεται ομάδα υποστήριξης, με τεχνογνωσία και όραμα (βλ. franchise).

Διαβάστε ΕΔΩ την πλήρη ανάλυση

Ολοκληρώθηκε η έρευνα στον κλάδο του franchising που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το Παρατηρητήριο Franchise, ο ειδικός φορέας που παρακολουθεί και καταγράφει τον κλάδο, με κύριους φορείς διάθεσης στοιχείων το περιοδικό FRANCHISE BUSINESS και το portal www.Franchise.GR. Η Έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το 4ο τρίμηνο του 2010,σε δείγμα 1.500 ενδιαφερομένων δικαιοδόχων.

Τα κύρια συμπεράσματα αυτής αφορούν:

  • Παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ενδιαφερομένων να δραστηριοποιηθούν μέσω franchise, σε σχέση με το 2009, αύξηση που ακολουθεί την τάση της περιόδου 2008 – 2009, με κύριο χαρακτηριστικό την αντιμετώπιση του franchise, όχι ως επένδυση, αλλά ως αυτοαπασχόληση.
  • Παρατηρείται σημαντική μείωση της επενδυτικής ικανότητας, που διαμορφώνει το μ.ο. από 80,400 ευρώ σε 66,620 ευρώ.
  • Παρατηρείται σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για τον κλάδο της εστίασης, που συγκεντρώνει το 34% του συνολικού ενδιαφέροντος από 24% το 2009, γεγονός που ακολουθεί την τάση που διαμορφώθηκε την περίοδο 2008 – 2009.
  • Τα πλέον σημαντικά κριτήρια επιλογής αφορούν πλέον στο συνολικό ύψος της επένδυσης, στις υποδομές της μητρικής και στο brandname της δικαιοπαρόχου. Σε δεύτερη φάση ακολουθεί το πλήθος του δικτύου.
  • Το υποσύνολο των ανέργων και αποφοίτων που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για το franchising αυξήθηκε σημαντικά από 26% σε 34% επιβεβαιώνοντας το συμπέρασμα ότι το franchising προσελκύει ανθρώπους που αναζητούν θέση εργασίας μέσω αυτοαπασχόλησης.
  • Το υποσύνολο των στελεχών αυξήθηκε, αντίστοιχα, από 23% σε 31%, στοχεύοντας σε αύξηση του εισοδήματός τους και νοιώθοντας ότι κινδυνεύει η θέση εργασίας τους

Γενικά συμπεράσματα

  • Γενικά ο κλάδος του franchising χαρακτηρίζεται από τεράστιο ενδιαφέρον, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο δείκτης ανεργίας θα κορυφωθεί στο 20%.
  • Το 2010 παρατηρήθηκε αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 23%, νούμερο που προσδιόρισε την διείσδυση του franchising σε 7,5% σε σχέση με το 6% που χαρακτήριζε το 2009.
  • Η αύξηση του ενδιαφέροντος αιτιολογείται από τα μεγάλα ποσοστά ανεργίας.
  • Το ενδιαφέρον αφορά πλέον την αυτοαπασχόληση και όχι την επένδυση.
  • Τα συστήματα franchise που επιτυγχάνουν να προσελκύσουν δικαιοδόχους είναι αυτά που προσφέρουν τον κατάλληλο συνδυασμό καινοτομίας και ασφάλειας.

To Παρατηρητήριο Franchise, ο φορέας αποτύπωσης του κλάδου του franchising, με τη συνδρομή του portal Franchise.GR και του περιοδικού FRANCHISE BUSINESS, ολοκλήρωσε την τριμηνιαία έκθεση που αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2011.

Η έρευνα βασίσθηκε στη μελέτη στατιστικών στοιχείων και σε on-line ερωτηματολόγιο που απευθύνθηκε σε 40 δικαιοπάροχες εταιρείες, δείγμα που αντιστοιχεί στο 6% των ενεργών αλυσίδων, οι οποίες προσδιορίζουν το 35% του συνολικού πλήθους των καταστημάτων franchise.

Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας αφορούν στις διαπιστώσεις ότι:

  • ­Το franchising αντιστέκεται στην κρίση, με τον κύκλο εργασιών των καταστημάτων των αλυσίδων, αλλά και των μητρικών εταιρειών να δηλώνει κατά 75% πτώση έως 10%, και την κερδοφορία να έχει πέσει έως 10% για το 60% του δείγματος.
  • ­Οι κλάδοι που αντιστέκονται σθεναρά στην υφιστάμενη κρίση είναι αυτοί της εστίασης και των υπηρεσιών.
  • ­Η πλειοψηφία του δείγματος υιοθέτησε προγράμματα συμπίεσης του κόστους, με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας και την απεξάρτηση από τον ανταγωνισμό.
  • ­Η γενική άποψη που επικρατεί είναι ότι η ανάκαμψη από τη παρούσα κρίση θα αργήσει να έλθει και οι μητρικές εταιρείες επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και το όλο πακέτο franchise με στόχο να γίνουν ανταγωνιστικές στις παρούσες συνθήκες της αγοράς.
  • ­Η πίστη για την ενδυνάμωση του franchising και την κυρίαρχη θέση του στην αγορά είναι διάχυτη, καθώς μόνο τα καταστήματα που ανήκουν σε αλυσίδες franchise θα έχουν την ικανότητα να επιβιώσουν.

 

Πτώση κύκλου εργασιών

Το 75% αναφέρει πτώση του κύκλου εργασιών έως 10%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2010, εκ των οποίων το 25% δηλώνει είτε μηδενική πτώση, είτε μικρή αύξηση.

Ωστόσο, το 25%, δηλαδή 1 αλυσίδα στις 4, δηλώνει αισθητή πτώση του κύκλου εργασιών του δικτύου της, ως συνέπεια της κρίσης που διανύουμε, μέχρι και 40% σε σχέση με πέρσι.

Η μεγαλύτερη πτώση τζίρου, της τάξεως του 10% έως 40%, εμφανίζεται στον γενικότερο κλάδο της λιανικής, με εξαίρεση την υποκατηγορία των άμεσων/βασικών καταναλωτικών προϊόντων. Επίσης, διαφαίνεται η αντοχή του κλάδου της εστίασης, όπως και αυτή των υπηρεσιών.

 

Αύξηση ζήτησης

Το 90% του δείγματος αναφέρει αύξηση των ενδιαφερόμενων δικαιοδόχων από 30% έως 70%, με σημαντική, όμως, υστέρηση στις συνάψεις συνεργασιών, με κύριους λόγους:

  • ­Το χαμηλό διαθέσιμο ποσό για επένδυση των ενδιαφερόμενων δικαιοδόχων
  • ­Την δυσκολία δανειοδότησης από τις τράπεζες
  • ­Την κακή ψυχολογία της αγοράς και την ανησυχία για το μέλλον

 

Κέρδη

Αναφορικά με την κερδοφορία τους, οι αλυσίδες franchise χαρακτηρίζονται από μικρές απώλειες, με το 60% να αναφέρει μηδενικές ή έως 10% απώλειες, ακόμη και μικρή αύξηση, αλλά και με το 7% να αναφέρει σημαντικές απώλειες άνω του 40%. Οι βασικοί λόγοι εξαιτίας των οποίων διατηρείται η κερδοφορία σε σχέση με πέρσι προσδιορίζονται:

  • ­Στην ήδη μεγάλη πτώση της κερδοφορίας το 2010.
  • ­Υλοποίηση δραστικών ενεργειών cost cutting
  • ­Πάγωμα επενδύσεων

Αναφορικά με την προσπάθεια των εταιρειών για εξοικονόμηση πόρων και βελτίωσης της ρευστότητας παρατηρούμε την εστίαση στους κατωτέρω τομείς:

  • ­Επαναδιαπραγμάτευση και μείωση μισθωμάτων
  • ­Μείωση προσωπικού
  • ­Μειώσεις μισθών
  • ­Μείωση δαπανών και παροχών προσωπικού
  • ­Μείωση αποθεμάτων
  • ­Εξυγίανση δικτύου
  • ­Μείωση δαπανών marketing και διαφήμισης
  • ­Αύξηση των εκπτώσεων για πληρωμές τοις μετρητοίς από τους δικαιοδόχους
  • ­Σημαντική μείωση των επιταγών που εκδίδει η μητρική εταιρεία

Σημαντικό θεωρείται το γεγονός ότι το 90% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει υιοθετήσει σε μικρή ή μεγάλη έκταση προγράμματα συμπίεσης του κόστους, όμως μικρότερο ποσοστό από το 8% ανέφερε για εκτεταμένες προσπάθειες αναδιοργάνωσης.

 

Υποδομές και Οργάνωση Franchise

To 50% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έκανε σημαντικές περικοπές στο τμήμα ανάπτυξης, είτε μειώνοντας τον αριθμό των αρμόδιων στελεχών στις μεγάλες εταιρείες, είτε αναθέτοντας outsourcing την ενημέρωση των δικαιοδόχων. Σημαντικό στοιχείο αφορά στο γεγονός ότι η διοίκηση των μητρικών εταιρειών είτε ανέλαβε άμεσα, είτε απέκτησε την άμεση εποπτεία του τμήματος ανάπτυξης.

Το, δε, 25% του δείγματος ανέφερε αναβάθμιση του τμήματος franchise, δίνοντάς του περισσότερες αρμοδιότητες ή ενοποιώντας το με άλλα διοικητικά τμήματα.

Η συντριπτική πλειοψηφία των μητρικών εταιρειών δηλώνει ότι είτε έχει, ήδη, επανασχεδιάσει το πακέτο franchise, είτε έχει σκοπό στο άμεσο μέλλον να προβεί σε δραστικές αλλαγές.

Ήδη, το 40% των ερωτηθέντων έχει μειώσει το κόστος franchise:

  • ­συμπιέζοντας την αρχική επένδυση, μετά από επαναδιαπραγματεύσεις με τεχνικά γραφεία και εταιρείες εξοπλισμού
  • ­μείωση των entry fees κατά 20% - 30%, αλλά και συνδυασμό με τη μείωση της γεωγραφικής περιοχής ευθύνης
  • ­υιοθέτηση πακέτων area franchise
  • ­μείωση των royalties, αύξηση της περιόδου χάριτος αυτών ή, ακόμη, και πάγωμά τους για μια περίοδο
  • ­εφαρμογή της λογικής της παρακαταθήκης, στο σύνολο ή σε μέρος του συνολικού ετήσιου εμπορεύματος

 

Αναπτυξιακοί Στόχοι

Αναφορικά με τους αναπτυξιακούς στόχους, παρατηρούμε σημαντική εγκράτεια, καθώς πολλές αλυσίδες επικεντρώνονται στην βελτίωση των υφιστάμενων καταστημάτων τους. Ωστόσο, ως επιθυμητή ανάπτυξη δηλώνεται, από το 80% του συνόλου, 3 - 4 νέα καταστήματα μέχρι τέλος του έτους για αλυσίδες που αριθμούν 20 – 30 σημεία, δηλαδή επιθυμητός ρυθμός ανάπτυξης 10% έως 20%.

 

Προοπτικές

Διακρίνουμε μια διάχυτη πίστη (όπως εκφράζεται από το 55% των ερωτηθέντων) ότι οι αλυσίδες θα ανακάμψουν αναφορικά με τους κύκλους εργασιών τους έως το 2014. Ωστόσο, το 45% δηλώνει ότι η ανάκαμψη θα αργήσει σημαντικά, με το 6% να είναι ιδιαίτερα απαισιόδοξο και να θεωρεί ότι η ανάκαμψη δεν θα έρθει ποτέ.

Σημαντικό στοιχείο αφορά στο γεγονός ότι το 95% υποστηρίζει με συνέπεια τη δυναμική του franchising, ως το μονόδρομο της επιχειρηματικότητας, θεωρώντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων λιανικής που θα επιβιώσουν θα είναι αυτές που θα είναι ενταγμένες σε ένα δίκτυο franchise.

Επίσης, βάση των δεδομένων σχετικά με τους νέους δικαιοπαρόχους, οι περισσότεροι από αυτούς επιλέγουν το franchising είτε ως ασφαλή μεταστροφή από τη χονδρική, είτε βασιζόμενοι στην ικανότητα των δικαιοδόχων ως αυτοπαρακινούμενοι managers. Κατ’ αυτόν τον τρόπο και με βάση τις τάσεις που διαμορφώνονται μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, μπορούμε να εκτιμήσουμε την αύξηση της διείσδυσης του franchising ως στρατηγική ανάπτυξης, χωρίς όμως ιδιαίτερο αντίκτυπο στο συνολικό αριθμό των εταιρειών που αναπτύσσονται μέσω franchise. Όσο αφορά στο πλήθος των καταστημάτων που ανήκουν σε μια αλυσίδα franchise σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, απ’ ότι φαίνεται θα παραμείνει σταθερή η διείσδυση του 7%, με ενδείξεις για μικρή αύξηση, ανάλογα με την εξέλιξη της κατάσταση της αγοράς και την στάση των τραπεζών αναφορικά με τις προϋποθέσεις και την ευελιξία των δανείων.

Οι εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν το franchising πέρα από την κατάσταση στην αγορά δημιουργούν ένα πλαίσιο με θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά:

Από τη μια, οι τράπεζες με δυσκολία δίνουν δάνεια, αλλά και η πρωτοβουλία jeremie με ευνοϊκά επιτόκια δανεισμού δεν φαίνεται να έχει την αναμενόμενη απορρόφηση με τις τράπεζες να οδηγούν τους ενδιαφερόμενους σε άλλα προϊόντα, με υψηλότερο επιτόκιο και φυσικά μέσω εξασφαλίσεων. Επίσης, το ΕΣΠΑ εξακολουθεί να αποκλείει τις επιχειρήσεις franchise από την επιλεξιμότητα των νέων προγραμμάτων, όπως για παράδειγμα το αναμενόμενο νέο πρόγραμμα «Νέα Καινοτομική Επιχειρηματικότητα».

Από την άλλη, η ίδια η αγορά αναδεικνύει το franchising, καθώς 2 στους 3 ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες αναζητούν μέσα από το franchising τη λύση στα επιχειρηματικά και επαγγελματικά όνειρά τους, αλλά και οι τράπεζες πολύ πιο εύκολα δανειοδοτούν επιχειρήσεις που εντάσσονται κάτω από μια αλυσίδα franchiseμε γνωστό όνομα. Κυρίως, οι ίδιοι οι καταναλωτές, με περισσότερη πλέον προσοχή ή και καχυποψία στις επιλογές τους, εμπιστεύονται επώνυμα καταστήματα, θεωρώντας ότι διασφαλίζουν την σωστή τιμή και ποιότητα, πραγματικό, άλλωστε, γεγονός.

Εν κατακλείδι, στο πλαίσιο του σημερινού άστατου οικονομικού περιβάλλοντος, το franchising αναδιαμορφώνεται, αναπτύσσεται, αντέχει και κυρίως αποτελεί τη καλύτερη λύση για όσους επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις ικανότητές τους και να δώσουν διέξοδο στις φιλοδοξίες τους για μια καλύτερη ζωή.

 

Το Παρατηρητήριο Franchise ολοκλήρωσε την πρώτη έρευνα ανασκόπησης του κλάδου για το 2013, που αφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η έρευνα βασίσθηκε τόσο στη μελέτη στατιστικών στοιχείων, όσο και σε συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και διευθυντές ανάπτυξης 40 δικαιοπαρόχων εταιρειών. Το ανωτέρω δείγμα αντιστοιχεί στο 12% των 338 αλυσίδων που έχουν υιοθετήσει το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης και συμπεριλαμβάνονται στη βάση του Franchise.GR, οι οποίες και προσδιορίζουν λόγω του μεγέθους τους (πλήθος καταστημάτων και ενοποιημένος κύκλος εργασιών) το 46% του κλάδου.

Το Παρατηρητήριο Franchise, ο φορέας αποτύπωσης του κλάδου του franchising, ξεκίνησε τις δραστηριότητές του μέσω κλαδικών ερευνών το 1998. Με τη σημερινή του μορφή ιδρύθηκε από το περιοδικό FRANCHISE BUSINESS και λειτουργεί υπό την αιγίδα του, με τη συνδρομή του www.Franchise.GR, ως o μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του κλάδου του franchising στην Ελλάδα, των επιχειρηματικών τάσεων, της διείσδυσής του στην αγορά και στη συμβολή του στην εθνική οικονομία.

Ο θεσμός του franchising απέδειξε το 2012 τις αντοχές του, καθώς αφενός τα καταστήματα που αντιστέκονται στην κρίση είναι αυτά που έχουν ενταχθεί σε αλυσίδες franchise, και αφετέρου περισσότερα από 250 νέα καταστήματα εγκαινιάσθηκαν μέσα στο 2012 και αρκετά εξ' αυτών με πρωτοφανείς για την εποχή αποδόσεις. Το πλέον σημαντικό στοιχείο, όμως, αφορά ότι στις 150 επιχειρήσεις που βάζουν λουκέτο, κλείνει μία και μόνο επιχείρηση franchise, καθώς ενώ εντός του 2012 έβαλαν λουκέτο περίπου 70,000 επιχειρήσεις, δηλ. 36% επί του συνόλου, το αντίστοιχο ποσοστό στον κλάδο του franchising ανέρχεται σε 2% στον κλάδο και 0,2% στο σύνολο της αγοράς.Παράλληλα, περισσότερες από 30 εταιρείες υιοθέτησαν το franchising ως την κύρια στρατηγική για την ανάπτυξή τους και κανένα σοβαρό δίκτυο franchise δεν έχει αιτηθεί ένταξη στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.

NEED HELP? (x)
MESSAGE