Το 2012, η μεγάλη τάση της αγοράς ήταν το frozenyogurt. Περισσότερα από 350 καταστήματα ξεκίνησαν τις δραστηριότητές τους μέσα σε ένα χρόνο. Λίγο λιγότερο από τα μισά να ανήκουν σε αλυσίδες franchise και τα υπόλοιπα αυτόνομα. SelfService ή με εξυπηρέτηση από το προσωπικό του καταστήματος, τροφοδοτούμενα με έτοιμο προϊόν ή με παρασκευή εντός του καταστήματος, με μια, δυο ή και περισσότερες μηχανές και αντίστοιχα, με 2 , 4, 6 ή και με ακόμη περισσότερες γεύσεις, με πολλούς συνδυασμούς toppings, προσφέρουν παγωμένο γιαούρτι, αλλά και καφέδες, smoothies, χυμούς, φρουτοσαλάτες και γλυκά βασισμένα στο γιαούρτι.

Το καλοκαίρι του 2012, από το Πάσχα μέχρι τον Σεπτέμβριο παρουσίασαν εξαίρετες αποδόσεις με εισπράξεις από 2 έως 3 χιλ. ευρώ σε ημερήσια βάση. Ο χειμώνας βρήκε πολλά από αυτά απροετοίμαστα και σε συνδυασμό με την επιλογή μη κατάλληλου εμπορικού σημείου, όσα άνοιξαν μετά τον Σεπτέμβριο πέρασαν ένα δύσκολο χειμώνα με τζίρους κάτω από 20 ευρώ. Ωστόσο, όσα άνοιξαν εγκαίρως και είχαν αποκτήσει την κρίσιμη πελατειακή μάζα και όσα επέλεξαν σωστό εμπορικό σημείο και στήθηκαν κατάλληλα εμφάνισαν τζίρους της τάξεως των 500 – 800 ευρώ σε μέση καθημερινή βάση. Λίγα από τα καταστήματα έκλεισαν, ίσως και λιγότερα απ’ όσα είχαμε προβλέψει και σίγουρα όχι αυτά που έχουν ένα αναγνωρίσιμο brand και ένα ολοκληρωμένο concept.

Πλέον για το 2013 έχουν ενταχθεί στις διατροφικές συνήθειές μας, αποτελώντας τόσο ένα υγιεινό «snack» ή ένα γρήγορο γεύμα ή ακόμη και ένα απολαυστικό, χωρίς ενοχές επιδόρπιο.

Όσο αφορά την επιλογή του franchise το πλέον κρίσιμο ερώτημα αφορά την εμπορική περιοχή δραστηριοποίησης, καθώς σε πολλές περιοχές ήδη υπάρχουν όχι μόνο ένα, αλλά και περισσότερα καταστήματα παγωμένου γιαουρτιού.

Τα κριτήρια επιλογής των ενδιαφερόμενων επενδυτών – επιχειρηματιών ή αυτοαπασχολουμένων οδηγούν στην σωστή απόφαση, όταν απαντηθούν και τεκμηριωθούν σωστά:

  • Κατάστημα selfservice ή με εξυπηρέτηση;
  • Τροφοδοσία με έτοιμο προϊόν ή με παρασκευή εντός του καταστήματος;
  • Κόστος αρχικής επένδυσης και τρόπος αποπληρωμής
  • Δυνατότητες υποστήριξης από τη μητρική εταιρεία
  • Φήμη και αναγνωρισιμότητα του brand
  • Foodcost, ύπαρξη και μέγεθος royalties
  • Προϊοντικό μίγμα
  • Ποιότητα προϊόντος, ως συνδυασμός α’ υλών και μηχανών
  • Τεχνογνωσία και εμπειρία μητρικής εταιρείας
  • Αποδόσεις υφιστάμενων καταστημάτων

Οι σχετικές επενδύσεις για «σοβαρά» καταστήματα που παρέχουν αποδόσεις και βιωσιμότητα είναι της τάξεως των 60 – 100 χιλ. ευρώ, μεγάλες για την εποχή που διανύουμε, μικρές για τον κλάδο της εστίασης και τις αναμενόμενες επενδύσεις.

Η σεζόν του frozenyogurtξεκινά και προβλέπουμε πως και φέτος θα ανήκει στο top3 των επενδυτικών επιλογών, με τις μητρικές εταιρείες να διαθέτουν καλύτερο προϊόν, μεγαλύτερη εμπειρία, καλύτερο κόστος εξοπλισμού, ταχύτητα στην κατασκευή των καταστημάτων. Η νέα πίτα θα μοιρασθεί στα franchiseκαταστήματα, όπου η εμπειρία, οι οικονομίες κλίμακος, το brand και η ολοκληρωμένη υποστήριξη υπερτερούν σε σχέση με το οιοδήποτε αυτόνομο κατάστημα. Από την άλλη, από τις σχετικά νεοσύστατες εταιρείες franchiseτου κλάδου έχουν ήδη επικρατήσει όσες με σοβαρότητα, σύνεση, υποδομές, τεχνογνωσία και δέσμευση απέδειξαν την ικανότητά τους να επιβιώσουν, να αναπτυχθούν και να διαφοροποιηθούν στην αγορά.

Οι επιλογές για τους ενδιαφερόμενους αναφορικά με το brand που θα επιλέξουν δεν είναι πολλές, τα κριτήρια, όμως, της επιλογής είναι πολλά και έχουν να κάνουν τόσο με την επιθυμητή επιλογή ενδιαφέροντος, όσο και με τις προσωπικές δυνατότητες και φιλοδοξίες του καθενός.

NEED HELP? (x)
MESSAGE