Η αγορά του frozen yogurt αφορά σε ένα νέο (για τη χώρα μας) κλάδο της εστίασης, ο οποίος έχει προσελκύσει πάρα πολλούς επενδυτές, έχουν ήδη ανοίξει κοντά 200 καταστήματα και εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέρον. Ωστόσο, μια σειρά από ερωτηματικά απασχολούν τους ενδιαφερόμενους, όπως οι προοπτικές του κλάδου, η συμπεριφορά των καταστημάτων κατά την διάρκεια των χειμερινών μηνών, η τάση μείωσης των τιμών λιανικής με την αναμενόμενη συμπίεση των μεικτών κ.ά.

Πού οφείλεται το τόσο μεγάλο ενδιαφέρον;

Τεχνοκρατικά, τα καταστήματα frozen yogurt έχουν δυο σημαντικά χαρακτηριστικά:

  • Καλά περιθώρια κέρδους, με το food cost να διαμορφώνεται στο 25% – 32%, και
  • Χαμηλές ανάγκες για προσωπικό, λόγω του take away

Ο μεγάλος ντόρος, ωστόσο, δεν έχει να κάνει με την ανωτέρω τεχνοκρατική τεκμηρίωση. Το ενδιαφέρον της αγοράς δημιουργήθηκε και ενδυναμώθηκε στόμα με στόμα, αρχής γενομένης με τον αντίκτυπο που δημιούργησαν τα πρώτα καταστήματα, στα οποία έβλεπες τεράστιες ουρές από κόσμο, όταν τα γειτονικά καταστήματα ήταν άδεια. Στη συνέχεια, οι δυνητικοί επενδυτές αντιλήφθηκαν ότι αφορά σε κάτι νέο και έτρεξαν πρώτοι να προλάβουν την ευκαιρία. Όλα αυτά, μέσα στους τελευταίους 4 μήνες, από τον Απρίλιο μέχρι σήμερα, οδήγησαν στην δημιουργία καταστημάτων και νέων αλυσίδων. Πριν το Πάσχα, υπήρχαν στη χώρα κοντά 10 καταστήματα και σήμερα λειτουργούν κοντά 200, με τα 50 εξ αυτών να ανήκουν σε αλυσίδες και με περίπου 10 επιχειρηματίες να αναπτύσσουν το concept τους μέσω franchise.

Ουσιαστικά, το frozen yogurt, ως επιχειρηματική πρόταση, κάλυψε την ανάγκη της αγοράς για ένα «επιχειρείν» με γρήγορες και καλές αποδόσεις. Συγκέντρωσε και εξακολουθεί να συγκεντρώνει:

  • Πλήθος ενδιαφερομένων, είτε μεμονωμένους, είτε φίλους, είτε συγγενείς, οι οποίοι αναζητούν διέξοδο στην υφιστάμενη οικονομική τους κατάσταση (περικοπές μισθών ή ανεργία), καθώς και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας με καλές προοπτικές.
  • Πλήθος επενδυτών, οι οποίοι συνειδητοποιούν τα ανωτέρω τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά και διαβλέπουν σημαντικές αποδόσεις
  • Πλήθος επιχειρηματιών, νέων και υφισταμένων, οι οποίοι διαθέτοντας σχετική εμπειρία ή/και υποδομές ξεκινούν την ανάπτυξη δικτύων καταστημάτων μέσω franchise.

Ήρθε για να μείνει ή είναι μια ακόμη φούσκα;

Σαφέστατα, η αγορά της Ελλάδος δεν συγκεντρώνει τα καταναλωτικά χαρακτηριστικά άλλων χωρών, όπως ΗΠΑ, όπου το frozen yogurt έχει καθιερωθεί και επιπλέον διανύουμε μια δύσκολη οικονομική περίοδο με αβέβαιο τέλος. Ωστόσο, ο κλάδος ωρίμασε τόσο γρήγορα όσο και αναπτύχθηκε, με λίγα λόγια έχουν ήδη προσδιορισθεί τόσο οι αναμενόμενοι τζίρο, όσο και τα μεικτά περιθώρια, καθώς:

  • Η αγορά αποδέχθηκε το concept, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να το προτιμούν και να προσδιορίζουν μια νέα γευστική και υγιεινή συνήθεια.
  • Τα οφέλη του frozen yogurt έχουν γίνει ευρέως αντιληπτά από μητέρες που το προτιμούν για τα παιδιά τους ή από γυναίκες που το έχουν ενσωματώσει στην καθημερινή τους δίαιτα.
  • Υφιστάμενα καταστήματα όπου κοντά τους άνοιξαν ανταγωνιστικά δεν παρουσίασαν μείωση των εισπράξεων τους, αντίθετα συνέχισαν καθημερινή αύξηση, με τα συνολικά μερίδια να μεγαλώνουν.
  • Τα ΜΜΕ αγκάλιασαν την νέα συνήθεια.
  • Οι αλυσίδες ξεκινούν από Σεπτέμβριο διαφημιστικές καμπάνιες, κυρίως σε ραδιοφωνικά μέσα και free press έντυπα.
  • Οι αλυσίδες ενδυναμώνουν το concept σου συνέχεια, με μειώσει τιμών, νέες γεύσεις και κυρίως νέα προϊόντα με «χειμωνιάτικο» προσανατολισμό.

Καταλήγουμε υποστηρίζοντας ότι το frozen yogurt ήρθε για να μείνει, με καλές και όχι υπερβολικές αναμενόμενες αποδόσεις.

Θα διατηρηθούν οι αποδόσεις των καταστημάτων;

Τα ανωτέρω στοιχεία προσδιορίζουν μια σταθερή αγορά με αυξητικές τάσεις, όμως, λαμβάνοντας υπόψη μας την αύξηση του ανταγωνισμού, όπως και τα χαρακτηριστικά του κύκλου ζωής κάθε νέου προϊόντος ή κλάδου θεωρούμε ότι ημερήσιες εισπράξεις των 3,000 ευρώ και άνω που απαντώνται σήμερα, δεν θα διατηρηθούν στο άμεσο μέλλον. Η πλειοψηφία των καταστημάτων θα έχει μέγιστο ημερήσιο τζίρο, κατά την διάρκεια θερινών μηνών, της τάξεως των 1,500 ευρώ – 2,000 ευρώ, πλην περιπτώσεων σε εξαιρετικές θέσεις. Κατ’ αυτόν τον τρόπο προσδιορίζεται ένας ετήσιος κύκλος εργασιών 250,000 ευρώ – 350,000 ευρώ για το 2013, ποσά διόλου ευκαταφρόνητα για την εποχή που διανύουμε, με ελαφρές πτωτικές τάσεις τα δυο – τρία επόμενα χρόνια εφόσον δεν ανακάμψει η αγορά.

Franchise ή αυτόνομο κατάστημα;

Τα πλεονεκτήματα του franchising είναι γνωστά και το κύριο στοιχείο που τεκμηριώνει τον ρόλο τους στην επιχειρηματική βιωσιμότητα αφορά το στατιστικό ότι στις 160 επιχειρήσεις που κλείνουν μόνο μια ανήκει σε ένα οργανωμένο δίκτυο franchise.

Η επιλογή του franchising παρέχει στους ενδιαφερόμενους μια σειρά από προνόμια που καθιστούν την επένδυσή τους μακροχρόνια βιώσιμη, καθώς η μητρική εταιρεία τους παρέχει:

  • αναγκαίο start up (εταιρική ταυτότητα, αρχιτεκτονικά, τεχνογνωσία, εκπαίδευση, τροφοδοσία) ώστε να ξεκινήσουν άμεσα και σωστά.
  • συνεχή υποστήριξη (logistics, νέα προϊόντα, marketing).

Ποιά είναι τα κρίσιμα σημεία επιτυχίας που διασφαλίζουν την προσδοκώμενη κερδοφορία;

Αποφασίζοντας να ξεκινήσετε το δικό σας κατάστημα θα πρέπει θα δώσετε το μέγιστο βάρος στην επιλογή του κατάλληλου καταστήματος, όπου απαιτείται σημείο με σημαντική διέλευση πεζών με τουλάχιστον 30 άτομα ανά ώρα, οι οποίοι να συγκεντρώνονται ή να περπατάνε κάνοντας βόλτα, shopping κ.λπ.

Το επόμενο σημαντικό βήμα, αν και όχι απαραίτητα το επόμενο χρονικά, αφορά την δικαιοπάροχο εταιρεία με την οποία θα συνεργασθείτε και με την οποία θα διεξάγεται κοινό επιχειρηματικό βίο:

  • Διαθέτει γνωστό όνομα ή τεκμηριώνεται η ανάδειξή της σε top brand;
  • Διαθέτει διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά στο design, concept, τρόπο εξυπηρέτησης, marketing κ.ο.κ. καθώς το προϊόν το ίδιο δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις;
  • Διαθέτει υποδομές και εμπειρία υποστήριξης, τόσο στα αρχικά βήματα του στησίματος του καταστήματός σας, όσο και στη συνέχεια κατά τη λειτουργία του;
  • Διαθέτει την ικανότητα να βελτιώνει την προϊοντική γκάμα της;
  • Έχει καταστρώσει διαφημιστικά πλάνα προβολής;
  • Αξιοποιεί τα social media, διενεργεί διαγωνισμούς και γενικά υποστηρίζει κεντρικά το δίκτυό της με προωθητικές ενέργειες;

 

Η επιλογή της κατάλληλης αλυσίδας franchise αποτελεί την πλέον σημαντική σας απόφαση, καθώς δένεστε στο άρμα της και ανάλογα της δικής της εξέλιξης και υποστήριξης θα πορευθεί και το δικό σας κατάστημα. Ενημερωθείτε, λοιπόν, διεξοδικά, συμβουλευθείτε εξειδικευμένους επαγγελματίες και επισκεφθείτε υφιστάμενα καταστήματα.

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.