Benopoulos 350 Fill 200x200Τα Coffeeway αποτελούν ένα από τα πλέον γνωστά brands στον κλάδο της καφεστίασης. Πείτε μας λίγα λόγια για την ιστορία τους και πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας τους...

Τα Coffeeway δημιουργήθηκαν το 1994. Το όραμά μου ήταν να προσφέρω στους λάτρεις του καφέ ποικιλίες και γεύσεις που θα ξεπερνούσαν τις προσδοκίες τους. Για πρώτη φορά προσφέραμε στους πελάτες μας μονοποικιλιακούς καφέδες γεωγραφικής προέλευσης και μία πλούσια συλλογή από αρωματικούς καφέδες. Σήμερα όλα αυτά τα θεωρούμε αυτονόητα, αλλά πέρασαν σχεδόν δύο δεκαετίες. Φυσικά, ήταν απαραίτητο όλες αυτές οι ποικιλίες να παρουσιαστούν σε ένα χώρο που να αναδεικνύει την αγάπη μας για τον καφέ. Έτσι, φτιάχτηκε το 1ο Coffeeway στο Κολωνάκι.

Συστήνεστε ως «καφεκοπτεία», αν και πρόσφατα στο νέο λογότυπό σας εμφανίζεται το «From bean to Cup». Ποιό είναι σήμερα το εμπορικό concept των Coffeeway; Έχει αλλάξει από το 1994 ή παραμένει το ίδιο;

Αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα στο φλιτζάνι. Αυτό δηλαδή που απολαμβάνουμε πίνοντας τον καφέ μας. Ξεκινάμε από το κουκούτσι του καρπού και ό,τι κάνουμε αποσκοπεί στο να πετύχει το επιθυμητό γευστικό προφίλ. Είναι η επιλογή των κόκκων, το καβούρδισμα, η κατάλληλη άλεση, η σωστή παρασκευή. Όλα τα στάδια λοιπόν, από τον κόκκο μέχρι το φλιτζάνι. Αυτό κάνουμε από την πρώτη μέρα.

Παλαιότερα, η νομοθεσία στην Ελλάδα δεν επέτρεπε τα καφεκοπτεία να παρασκευάζουν ρόφημα, οπότε κάναμε όλα τα στάδια επεξεργασίας μέχρι την κοπή του καφέ και μαθαίναμε τον κόσμο να παρασκευάζει σωστά τον καφέ του.

Σήμερα, αφού έχει αλλάξει πλέον το νομικό πλαίσιο, συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τη γνώση μας με τους πελάτες μας αλλά μπορούμε να τους προσφέρουμε και ροφήματα καφέ.

Τα καταστήματα Coffeeway διαθέτουν μια συγκριτικά τεράστια ποικιλία σε καφέδες και τσάι. Είναι αυτή η δυνατότητα των πολλών επιλογών προς τους καταναλωτές που τα διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό ή όχι μόνο;

Ο καφές -και το τσάι φυσικά- είναι μία πολύ προσωπική υπόθεση. Ο καθένας μας έχει τις προτιμήσεις του όταν απολαμβάνει το αγαπημένο του ρόφημα. Η μεγάλη ποικιλία δεν έχει λοιπόν σκοπό να εντυπωσιάσει αλλά να δώσει τη δυνατότητα στον πελάτη μας να βρει ακριβώς αυτό που θα τον ικανοποιήσει περισσότερο. Κάτι τέτοιο βέβαια προϋποθέτει ότι οι άνθρωποί μας στα καταστήματα ξέρουν να καθοδηγήσουν τον πελάτη μας και να τον βοηθήσουν να επιλέξει. Αυτό ήταν και είναι μέρος της κουλτούρας των Coffeeway. Η εμπειρία 20 και πλέον χρόνων μάς ξεχωρίζει για τη βαθιά γνώση του καφέ και την πιστότητα των ικανοποιημένων πελατών μας.

Τελικά, η αλλαγή στο λογότυπο οριοθετεί μια νέα εποχή για την αλυσίδα;

Τα Coffeeway εξελίσσονται. Τα αισθητικά πρότυπα μεταβάλλονται και εμείς προχωράμε χωρίς να αλλοιωνόμαστε.

Ποιά είναι τα προνόμια που παρέχετε στους franchisees σας; Ποιά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχειρηματικής πρότασης των Coffeeway;

Η επιχειρηματική πρόταση των Coffeeway στηρίζεται στη γνώση, την εμπειρία και τους ανθρώπους. Λίγες αλυσίδες έχουν τη σχέση με τον καφέ που έχουμε εμείς εδώ και 22 χρόνια.

Τα περισσότερα συστήματα franchise έχουν στεγανά και η γνώση δε διαχέεται. Σαφώς, αυτό γίνεται διότι υπάρχει ο κίνδυνος ένας συνεργάτης να ανεξαρτοποιηθεί και να εκμεταλλευτεί τη γνώση που του έχεις μεταφέρει. Εμείς συνειδητά αποδεχθήκαμε αυτό τον κίνδυνο και επιλέξαμε να μοιραστούμε με τους συνεργάτες μας τη γνώση μας για τον καφέ. Δε σας κρύβω πως κάποιοι ανταγωνιστές μας ήταν πρώην συνεργάτες μας. Όμως, και πάλι το ίδιο θα επέλεγα. Ο συνεργάτης που επενδύει τα χρήματά του και κυρίως τις προσδοκίες του σε σένα πρέπει να πάρει το 100% που μπορείς να του δώσεις.

Φανταστείτε πόσα εκατομμύρια κιλά καφέ έχουν περάσει από τα χέρια μας! Σκεφτείτε πόσα δισεκατομμύρια φλιτζάνια καφέ έχουν παρασκευαστεί με τους καφέδες μας. Αυτή την εμπειρία την προσφέρουμε στον πελάτη μας και τον μυούμε στον κόσμο του καφέ.

Τελικά όμως όλα ξεκινούν και καταλήγουν στους ανθρώπους. Όλοι όσοι εργάζονται στα Coffeeway μοιράζονται μαζί μας το πάθος γι’ αυτό που κάνουμε. Θέλουμε ανθρώπους που ν’ αγαπούν τη γνώση, να επενδύουν στη σχέση τους μαζί μας, όπως άλλωστε κι εμείς και να το κάνουν με μεράκι. Δεν είναι εύκολο, αλλά τελικά είναι και ο μόνος τρόπος.

Είναι γνωστό ότι οι συνεργασίες σας με τους συνεργάτες – franchisees είναι αρκετά μακροχρόνιες. Ποιός είναι ο πιο «παλιός» σας franchisee; Που αποδίδετε την αυξημένη «πιστότητα» στο δίκτυό σας;

Όπως σας είπα, επενδύουμε στις συνεργασίες μας. Εμπιστευόμαστε τους ανθρώπους και οι συνεργάτες μας εμπιστεύονται. Το franchise είναι μία σχέση που ξεπερνάει τα στενά εμπορικά πλαίσια. Είναι μία σχέση ζωής για τις δύσκολες ημέρες και για τις καλές. Εξάλλου, έτσι δοκιμάζονται οι σχέσεις και έτσι δυναμώνουν. Προφανώς λοιπόν έχουμε συνεργάτες που πορευόμαστε παρέα εδώ και 20 χρόνια. Είμαστε περήφανοι γι αυτό.

Ποιά είναι η γνώμη σας για την κατάσταση στην αγορά; Τι θα συστήνατε στους υφιστάμενους επιχειρηματίες – καταστηματάρχες για να ενδυναμώσουν την επιχείρηση τους;

Η αγορά του καφέ δείχνει να έχει αντιστάσεις τα χρόνια της ύφεσης. Φαίνεται ότι η σχέση των καταναλωτών με τον καφέ είναι ισχυρή. Η ποιότητα των καφέδων που προσφέρονται έχει σαφώς αναβαθμιστεί και η εξοικείωση των καταναλωτών με τα πιο ιδιαίτερα προϊόντα αρχίζει να είναι εμφανής. Από την άλλη έχει αυξηθεί σημαντικά ο ανταγωνισμός. Τα καταστήματα που διαθέτουν καφέ είναι πλέον παντού. Και φυσικά ο καφές δεν προσφέρεται μόνο από εξειδικευμένα καταστήματα αλλά από όλα τα καταστήματα εστίασης και πώλησης τροφίμων. Ένα κατάστημα για να ξεχωρίσει πρέπει να δώσει μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και στην εξυπηρέτηση του πελάτη.

Σχετικά με τον κλάδο σας; Πώς διαβλέπετε το μέλλον σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά;

Ο κλάδος του καφέ έχει μία δυναμική όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση αυξάνεται με βασικό άξονα το “out of home”. Επίσης αυξάνεται η κατανάλωση ειδικών καφέδων και ροφημάτων με βάση τον εσπρέσο. Ταυτόχρονα οι απαιτήσεις των καταναλωτών γίνονται πιο αυστηρές. Η διαφοροποίηση και η ποιότητα θα αποτελέσουν κατά τη γνώμη μου τους δύο μοχλούς ανάπτυξης του κλάδου.

Το τελευταίο διάστημα «ακούγεται» πολύ το τρίτο κύμα του καφέ; Τελικά είναι κάτι νέο; Πώς τοποθετούνται τα Coffeeway σε αυτή την «αντίληψη»;

Το τρίτο κύμα είναι περισσότερο μία κωδικοποίηση του marketing. Αυτό που έχουμε παρατηρήσει είναι η διείσδυση στην κατανάλωση των αρωματικών καφέδων, των ποικιλιών και φυσικά του εσπρέσο. Είναι μία σταδιακή διαδικασία που ξεκίνησε πριν 2-3 δεκαετίες και συνεχίζεται. Ως οι πρωτοπόροι αυτής της εξέλιξης έχουμε συνδράμει και έχουμε δει τη σταδιακή μετάβαση των καταναλωτών.

Ποιά είναι η στρατηγική σας; Έχετε σχέδια για ανάπτυξη εκτός Ελλάδος;

Η ανάπτυξη εκτός Ελλάδας είναι πάντα μία γοητευτική σκέψη. Όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις θα θέλαμε να δούμε τη μπράντα μας στο εξωτερικό. Η πραγματικότητα βέβαια είναι ότι αυτές οι προσπάθειες απαιτούν χρόνο, υπομονή και συνέπεια.

Τέλος, με βάση την εμπειρία σας, στο τιμόνι μιας καταξιωμένης αλυσίδας εδώ και 25 χρόνια, ποιά είναι τα τρία πιο βασικά θέματα που ο κάθε ενδιαφερόμενος δικαιοδόχος οφείλει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να διασφαλίσει την επιχειρηματική του επιτυχία;

Πρώτον, ο δικαιοδόχος πρέπει να επιλέξει ένα αντικείμενο που να του ταιριάζει, να το αγαπάει. Να μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του να ξεκινάει την κάθε μέρα του με χαμόγελο και όρεξη. Δεν είναι όλοι οι κλάδοι κατάλληλοι για όλους.

Δεύτερον, δεδομένου ότι μία τέτοια επιχειρηματική απόφαση είναι απόφαση ζωής, ο δικαιοδόχος πρέπει να μην παρασύρεται από το συρμό και να επιλέξει μία αλυσίδα με ιστορία και αποδεδειγμένη πορεία διαχρονικά, που στηρίζει τους συνεργάτες και αντέχει στις μεταβολές της αγοράς. Τρίτον, εφόσον μιλάμε για καταστήματα, η επιλογή του κατάλληλου σημείου είναι η παράμετρος που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η εμπειρία του δικαιοπαρόχου μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε αυτό. Πολλές φορές η ταχύτητα ανάπτυξης μίας αλυσίδας οδηγεί σε βεβιασμένες επιλογές σημείων που αποδεικνύονται λανθασμένες. Χρειάζεται υπομονή και εμπειρία.

NEED HELP? (x)