Today Chrysa Fill 250x340Συζητάμε με την κα Χρυσάνθη Αθανασίου, Διευθύνουσα Σύμβουλο του Today Group, ένα αμιγώς ελληνικό όμιλο, που δραστηριοποιείται στην αγορά των σύγχρονων καταστημάτων ταχείας εστίασης και ψιλικών τα τελευταία 12 χρόνια.

Κα Αθανασίου, ο όμιλος Today Group αποτελεί μια μεγάλη οικογένεια 71 συνολικά καταστημάτων σε 9 πόλεις στην Β. Ελλάδα, με τρία διαφορετικά brands, τα Today’s Delicious Stores, τα Todaylicious και τα Today Stores. Αναλύστε μας την επιχειρηματική φιλοσοφία, που σας έχει οδηγήσει στην σημερινή επιτυχία σας.

H επιχειρηματική μας φιλοσοφία συνοψίζεται σε αυτό που αποκαλούν οι ειδικοί «real marketing concept». Σε εμάς θα τολμούσα να πω πως γεννήθηκε ενστικτωδώς κυρίως από μια βαθιά ανάγκη να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών μας ακόμη και από τα στενά όρια της γειτονιάς τους, στα σημεία δηλ. εκείνα που αναπτύξαμε και συνεχίζουμε δυναμικά να αναπτύσσουμε την παρουσία μας.

Η φιλοσοφία αυτή, κατευθύνει 13 χρόνια τώρα την ταυτόχρονη δυναμική ανάπτυξη και των 3 σημάτων του Ομίλου μας, με βασικό προσανατολισμό τον συντονισμό όλων των προσπαθειών προς αυτή την κατεύθυνση. Η αρχή αυτή προϋποθέτει σταθερό προσανατολισμό προς την αγορά, τον πελάτη στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας, επιχειρηματικό πνεύμα στραμμένο στην καινοτομία και φυσικά την ενίσχυση και τη φροντίδα της καθημερνής εμπειρίας του πελάτη.

Ο όμιλος Today Group διαθέτει ένα από τα πλέον δυνατά δίκτυα καταστημάτων. Πόσο σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε στην ανάπτυξή του η υιοθέτηση της στρατηγικής του franchising;

Αδιαμφισβήτητα, η υιοθέτηση της στρατηγικής του franchising και η αξιοποίηση της εμπορικής τεχνικής του ως μέσω ανάπτυξης ενός καλά δομημένου concept αποτελεί την πλέον αποδοτική επιλογή για την δυναμική ανάπτυξη ενός brand.

Για εμάς στον Όμιλο Today Group δεν αποτέλεσε απλώς συνειδητή επιλογή αλλά ένα μοχλό εξάπλωσης και διασποράς της επιχειρηματικής μας ιδέας και δραστηριότητας, επιφέροντας μια αξιοσημείωτη αναπτυξιακή πορεία στη Β. Ελλάδα που όμοια της δεν έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Αυτή αποτυπώνεται με τη λειτουργία 71 καταστημάτων, ένα υγιές δίκτυο πιστών συνεργατών που συνεχίζουν να επενδύουν στα Brands του Ομίλου και τις καλύτερες και ευνοϊκότερές προοπτικές για μια δυναμική και άκρως εντυπωσιακή ανάπτυξη των σημάτων μας στο μέλλον. Αποδεδειγμένα λοιπόν η υιοθέτηση της στρατηγικής του Franchising, προσέφερε στα Brands του Ομίλου μας ταχεία ανάπτυξη και διείσδυση στην αγορά με παράλληλη ενίσχυση της αναγνωρισημότητας τους.

Today Groupbrands Fill 350x150
Πώς χαρακτηρίζετε την διείσδυση και τη δυναμική του franchising, στο πλαίσιο της ανάστατης περιόδου που βιώνει η χώρα μας;

Η έντονη πολιτική και οικονομική αστάθεια που επικρατεί στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έχει έντονα αναστατώσει και αναδιοργανώσει το επιχειρηματικό τοπίο και την επενδυτική δραστηριότητα στην αγορά. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τα δυσοίωνα δεδομένα, την αβεβαιότητα και τις έντονες προκλήσεις που γεννά η υπάρχουσα κατάσταση, ο θεσμός του franchising αποδεικνύει σε καιρό κρίσης τις αντοχές του και αντιστάσεις του, διαγράφοντας σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία των Brands του Ομίλου μας αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της αντοχής του θεσμού και της δυναμικής του. Την περίοδο που διανύουμε ο σύγχρονος επιχειρηματίας - επενδυτής, ο υποψήφιος franchisee αναζητά ασφάλεια, αναζητά να συνάψει μια συνεργασία μειωμένου ρίσκου και μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της επένδυσής του. Εμείς στον Όμιλο Today Group προσπαθούμε καθημερινά να αναπτύξουμε νέες αποδοτικές πρακτικές, να βελτιώσουμε τις λειτουργικές δομές των καταστημάτων που φέρουν το όνομα Today, να ενισχύσουμε τη συνεργατική δομή και να εξασφαλίσουμε με συνέπεια και απόλυτη διαφάνεια σε όλους τους συνεργάτες μας, μια αποδοτική και απόλυτα βιώσιμη επιχειρηματική λύση με παρόν και κυρίως μέλλον.

Τι πιστεύετε ότι αναζητά σήμερα ο καταναλωτής; Ποια είναι τα κύρια κριτήρια επιλογής του;

Ο σύγχρονος καταναλωτής είναι περισσότερο προσανατολισμένος στην αξία και φυσικά περισσότερο απαιτητικός. Είναι περισσότερο σκεπτικός, επιλεκτικός και προσανατολισμένος στην αναζήτηση προστιθέμενης αξίας μέσω των επίλογων του. Αναζητά την ποιότητα, είναι συνηδειτοποιημένος και οι υφέσεις των τελευταίων ετών τον έκαναν πιο ευαισθητοποιημένο σε σχέση με την τιμή, χωρίς όμως αυτή του η ευαισθησία να λειτουργεί εις βάρος της ποιότητας που επιθυμεί να απολαμβάνει καθημερινά.

Ταυτόχρονα η έλλειψη διαθέσιμου χρόνου που προτάσσει ο σύγχρονος τρόπος ζωής του, είναι από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του. Θέλει να έχει πληθώρα επιλογών, διαθέτει όμως ελάχιστο χρόνο για να τις πραγματοποιήσει.
Στρατηγικά, όλοι εμείς στον Όμιλο Today Group από την αρχή της δράσης μας, οργανώσαμε και εξελίξαμε όλες τις στρατηγικές δομές μας πάνω στην value for money λογική και διαμορφώσαμε την εικόνα και την λειτουργία των καταστημάτων μας με τέτοιο τρόπο, ώστε να αναπτύσσεται καθημερινά και με συνέπεια ένα από τα πιο καινοτόμα μοντέλα on the go εξυπηρέτησης. Αυτό από μόνο του έχει αναγάγει τα καταστήματα μας σε αγαπημένες επιλογές του σύγχρονου καταναλωτή, ο οποίος έχει βρει τον τρόπο να ικανοποιεί στο μέγιστο και σε πραγματικό χρόνο όλες τις ανάγκες του όπως έχουν πλέον διαμορφωθεί.

Tα Today’s Delicious Stores αποτελούν σίγουρα μια καινοτομία του ομίλου σας, μια ευφάνταστη πρωτοτυπία, όπου ένα σύγχρονο κατάστημα ταχείας εστίασης και καφέ συστεγάζεται αρμονικά με ένα σύγχρονο ψιλικατζίδικο. Πείτε μας πως αποφασίσατε αυτή την κίνηση και ποιες καταναλωτικές ανάγκες καλύπτει.

Η απάντηση απλή και καθόλου σύνθετη. Έπειτα από μια μακρά πορεία, έντονης, συνετής και πολύ επιτυχημένης πορείας στο χώρο της εστίασης και των σύγχρονων ψιλικών και φορτωμένοι με το βάρος της βαθιάς εμπειρίας που συλλέξαμε όλα αυτά τα χρόνια, οδηγηθήκαμε στην απόφαση της – σύμπτυξης – των δύο λόγων που μας έχρισαν επιχειρηματικά επιτυχημένους στην πλαίσια της αγοράς αλλά και αναγνωρίσιμους στα μάτια των καταναλωτών. Ενώσαμε 2 επιτυχημένα concepts για να δημιουργήσαμε ένα 3ο που φέρει την αξία, την αναγνωρισημότητα, την τεχνογνωσία και την ποιότητα τους και το οποίο με έμφαση την καινοτομία, εξελίσσει την on the go κατανάλωση, μετατρέποντας την σε πραγματική εμπειρία. Ταυτόχρονα καταφέραμε να δημιουργήσουμε δύο κέντρα κέρδους στο ίδιο κατάστημα για τον franchisee, αποτυπώνοντας με τον καλύτερο τρόπο, ένα όνειρο που είχαμε εξ αρχής, την συνύπαρξη δηλ. των 2 Brands κάτω από την ίδια στέγη.

Τα Today’s Delicious Stores αποτελούν σίγουρα μια ευφάνταστη πρωτοτυπία, καθώς προσφέρουν από τα στενά όρια της γειτονίας τους, ένα σημείο σταθμό ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης 24ώρες / 7 ημέρες την εβδομάδα. Καλύπτουν ταυτόχρονα την ανάγκη να απολαύσει κάποιος τον πιο γευστικό καφέ, να γευτεί τα πιο νόστιμα και χορταστικά γεύματα και σνακς και να αναζητήσει κάθε ώρα και στιγμή αυτό που χρειάζεται από μια τεράστια λίστα ειδών μικρής λιανικής.
Το μοντέρνο interior και ο προσεκτικά μελετημένος σχεδιασμός των χώρων του, ο σύγχρονος εξοπλισμός του και η ποιότητα των υπηρεσιών του, ανέδειξαν άμεσα την αξία της επιχειρηματικής φύσης των Today’s, τα καθιέρωσαν πολύ γρήγορα στη συνείδηση των καταναλωτών ως ποιοτική επιλογή, δημιουργώντας ταυτόχρονα μια κερδοφόρα επιλογή για κάθε υποψήφιο επενδυτή που θα επιλέξει να ενταχθεί στη μεγάλη αυτή οικογένεια.

Με ισχυρή παρουσία στη Β. Ελλάδα, ποιά είναι τα σχέδιά σας για περαιτέρω ανάπτυξη; Πότε να περιμένουμε νέα καταστήματα και στην Αθήνα και με ποιο brand σκοπεύετε να ξεκινήσετε;

Αποτελεί σημαντική πρόκληση για εμάς αλλά και μεγάλη ευθύνη για το σύνολο του δικτύου μας, το επόμενο βήμα του αναπτυξιακού πλάνου επέκτασης μας τόσο στη πόλη των Αθηνών όσο και στην υπόλοιπη ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα. Επενδύοντας σταθερά τόσο στην οργανωτική δομή του συστήματος μας όσο και σε ανθρώπινους πόρους, σήμερα είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε αποτελεσματικά την εξάπλωση του δικτύου μας και σε νέες αγορές, όπου με σωστά δομημένες βάσεις θα αναπτύξουμε την αξία των Brand μας και θα καλωσορίσουμε νέους συνεργάτες στην οικογένεια μας.

Για το 2016 στόχος και σκοπός μας είναι να επεκτείνουμε τα δίκτυα μας πανελλαδικά, και να μοιραστούμε την ήδη επιτυχημένη συνταγή του σύγχρονου επιχειρείν με νέους, αισιόδοξους συνεργάτες, οι οποίοι θα αξιοποιήσουν μια μετουσιωμένη και τεκμηριωμένη εμπορική πρόταση σε επιχειρηματική δράση και επικερδή επένδυση και στα 3 Brands μας.

Ποια είναι τα βασικά σημεία, στα οποία οι νέοι επιχειρηματίες – ενδιαφερόμενοι δικαιοδόχοι οφείλουν να προσέξουν, με στόχο μια σίγουρη και κερδοφόρα δραστηριότητα;

Η αναζήτηση επιχειρηματικής δράσης μέσω του franchising χρήσει ιδιαίτερης προσοχής και βεβαίως στοχευόμενης και επιμελούς έρευνας. Η οικονομική συγκυρία δεν επιτρέπει την ανάληψη υψηλών ρίσκων, κατά συνέπεια η προσεκτική αξιολόγηση των διαθέσιμων επενδυτικών επιλογών αποτελεί ένα σύνθετο έργο για τον υποψήφιο δικαιοδόχο. Το βασικό στοιχείο της αξιολόγησης συνοψίζεται στην δυνατότητα του υποψήφιου να αποδεχθεί ότι θα επιχειρήσει προβαίνοντας στην επένδυση του concept που θα επιλέξει ως ανεξάρτητος επαγγελματίας και την ίδια στιγμή θα λειτουργεί εντός των ορίων του συστήματος. Είναι σημαντικό συστατικό μια επιτυχημένης συνεργασίας η εξ αρχής αναγνώριση ότι η επιλογή δράσης μέσω του franchising προϋποθέτει οτι ο επιχειρηματίας θα κινηθεί εντός προκαθορισμένου πλαισίου με δεσμευτικές υποχρεώσεις και δικαιώματα. Ταυτόχρονα, κάθε νέος επιχειρηματίας οφείλει να αξιολογήσει προσεκτικά τις εναλλακτικές προτάσεις εντός του κλάδου που τον ενδιαφέρει και τον εκφράζει σε βασικά σημεία. Το σύστημα οργάνωσης, η υποστήριξη και το λειτουργικό μοντέλο, η παροχή αρχικής και συνεχούς εκπαίδευσης, η επένδυση σε εξέλιξη και καινοτομία, η αναγνωσιμότητα και η δυναμική του σήματος, είναι στοιχεία που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Σε κάθε περίπτωση ένα οργανωμένο σύστημα franchise με μια αποδεδειγμένη πορεία και συγκροτημένη δομή τείνει να διασφαλίζει περισσότερο έναν νέο επιχειρηματία από εφήμερα trends και concepts υψηλών προσδοκιών που κερδίζουν το ενδιαφέρον των επενδυτών αλλά αδυνατούν να θέσουν στέρεες βάσεις και να παραμείνουν συνεπείς σε βάθος χρόνου.

Γενικότερα, πώς αξιολογείτε το μέλλον του franchising στην Ελλάδα;

Δίχως αμφιβολία και διαπιστωμένα το franchising αποτελεί μια σημαντική μέθοδο επιχειρηματικής δράσης και ταυτόχρονα έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας. Ταυτόχρονα έχει τη δυναμική να αποφέρει πολλαπλά οφέλη τόσο για τον franchisee όσο και για τον franchisor με σχετικά χαμηλό ρίσκο, εάν βέβαια υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Κατά συνέπεια, ο θεσμός του franchising θεωρώ διαθέτει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία του στη χώρα μας, προσφέροντας τη δυνατότητα σε δομημένα και προσοδοφόρα concepts να αναπτυχθούν και να επεκταθούν δίχως την απαίτηση δέσμευσης μεγάλων κεφαλαίων. Ειδικά σε μια εποχή παντελούς έλλειψης χρηματοδοτικών εργαλείων, έχει αποδείξει πως μπορεί να προσφέρει μια υγιή, αποτελεσματική και αποδοτική λύση στον ανήσυχο επενδυτή που επιθυμεί να δράσει και να αναπτυχθεί επαγγελματικά μέσα στην κρίση επιλέγοντας ένα ιδιαίτερα ασφαλές επιχειρηματικό μοντέλο, αντίστοιχο με αυτό που τα 3 brands του Ομίλου μας προσφέρουν.

 

NEED HELP? (x)