Οδηγός ανασυγκρότησης για δύσκολες μέρες

Του Πλάτωνα Μαλικούρτη

  1. Η παγκοσμιοποίηση και η ανταγωνιστικότητα μας έχουν χαρίσει ίσως μια μόνο ελευθερία.
  2. Την ελευθερία του επιχειρείν.
  3. Για να «επιχειρήσεις» σήμερα πρέπει να είσαι Υπερήρωας.
  4. Υπερήρωας για να αντέχεις τις ουρές στις τράπεζες και στις Δ.Ο.Υ.
  5. Υπερήρωας για να αντέχεις τις μεταχρονολογημένες (και αυτές που δεν έχουν αντίκρισμα).
  6. Υπερήρωας για να τα κάνεις όλα μόνος σου, αφού το να εκπαιδεύεις και να διοικείς – ένας άνθρωπος - απαιτεί υπερδυνάμεις.
  7. Υπερήρωας για να κατορθώνεις με ένα ανθρώπινο budget να φαίνεσαι μέσα στο χάος των  διαφημιστικών μηνυμάτων.
  8. Γι αυτό ψάξτε για F-MEN (μετάφραση: ειδικός τύπος ανθρώπου κατάλληλος για  franchisee), μήπως και γίνει κάτι καλύτερο.
  9. Οι F-MEN παρακινούνται μόνοι τους, διοικούν μόνοι τους, ακούνε τον αρχηγό τους (franchisor που ξέρει να υποστηρίζει το δίκτυό του), κάνουν προτάσεις βελτιώσεις, ανοίγουν περισσότερα από ένα καταστήματα, νικούν τους εχθρούς τους (ανταγωνισμό), και διαθέτουν τα απαραίτητα για το ξεκίνημα (αρχική επένδυση).
  10. Πολλοί θα σου πουν ότι έχουν τις υπερδυνάμεις των F-MEN, λίγοι, όμως, λένε την αλήθεια. Αξιολόγηση και επιλογή, ένα από τα μυστικά της επιτυχίας.
  11. Επιτέλους, είδαμε στην TV έναν εκπαιδευτικό όμιλο, ο οποίος παρουσίασε ένα σποτάκι άξιο να συγκριθεί με αυτά των πολυεθνικών!
  12. Τα πρόσφατα στατιστικά της επταετίας. Έρχονται και εκλογές.
  13. Επίσημη ανεργία 9%.
  14. «Γενικός Διευθυντής ζητεί εργασία ανεξαρτήτου θέσεως και καθηκόντων. Διαθέτει 20ετή εμπειρία σε μια μόνο εταιρεία, η οποία υπό τις κατευθύνσεις του εισήχθη στο ΧΑΑ. Αμοιβή συζητήσιμη.»
  15. Ρυθμός ανάπτυξης 3,2% έναντι του 2% στις άλλες χώρες της ΕΕ.
  16. Τα ολυμπιακά έργα τελειώνουν μετά το 2004 (το ίδιο και το ΚΠΣ).
  17. Αύξηση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ 22%.
  18. Πόσο αυξήθηκαν οι ντομάτες, το γάλα και τα άλλα βασικά είδη;
  19. Η υγιής αγορά προσαρμόζεται στις συνθήκες και επιβάλλει από μόνη της την απαιτούμενη εγκράτεια. Την έκαναν τα CAREFOUR και αμέσως ο Όμιλος ΒΕΡΟΠΟΥΛΟΣ. Στη συνέχεια ευαισθητοποιήθηκε και η κυβέρνηση. Θετική ένδειξη; Οι βιομήχανοι αντιδρούν, και το θέμα είναι ότι αν οι τιμές για τους καταναλωτές μένουν σταθερές το πως μοιράζονται τα συνολικά μικτά κέρδη για την αλυσίδα παραγωγής και διανομής. (Έγινα ανατιμήσεις πριν τις ανακοινώσεις για το πάγωμα των τιμών;)
  20. Ο γενικός δείκτης του ΧΑΑ στα επίπεδα του 1998 και 75% πιο ψηλά από το 1995.
  21. Αυτό το ξέρουμε όλοι μας.
  22. Κέρδη βιομηχανίας: 1.800 εκατ. ευρώ το 2003 έναντι 1.060 εκατ. ευρώ το 1996.
  23. Δηλαδή, η Ελλάδα μετατρέπεται σε βιομηχανική χώρα;
  24. Είναι κατανοητός ο ρόλος του επιχειρηματία στην σύγχρονη κοινωνία και στην ελληνική οικονομία;
  25. Ο επιχειρηματίας δεν είναι κάποιος που απλά τα κονομά επειδή έτσι του έκατσε, δηλαδή επειδή στάθηκε τυχερός.
  26. Ο επιχειρηματίας παίρνει το δικαίωμα στα μελλοντικά κέρδη, τόσο όσο το δικαίωμα που παίρνει στους μελλοντικούς κινδύνους.
  27. Αν γνώριζε τα ρίσκα που θα έπαιρνε, ίσως και να μην ξεκίναγε από την αρχή.
  28. Εκτός αν είναι υπερήρωας. Ή αν αυτό νομίζει.
  29. Επιχειρηματίας είναι και ο franchisor και ο franchisee. Και οι δυο αναλαμβάνουν ρίσκα. Και οι δυο πρέπει να κερδίζουν.
  30. Ο επιχειρηματίας ασκεί επιχειρηματικότητα. Δημιουργεί προϊόντα (προσφορά) που τα απορροφά η αγορά (ζήτηση).
  31. Ποιά αγορά; Η ελληνική; Και ποιά προϊόντα; Δεν τα έχουμε όλα;
  32. Βρείτε ανταγωνιστικά προϊόντα και πραγματοποιήστε διείσδυση σε νέες αγορές. Ή μάλλον σε ξένες αγορές;
  33. Έντονο το ενδιαφέρον για επέκταση στο εξωτερικό από αρκετές αλυσίδες franchise. Αν θέλουν data και guidelines τους παραπέμπουμε στο σχετικό αφιέρωμα στο περσινό οδηγό μας.
  34. Τι έχει μεγαλύτερη ζήτηση από το ίδιο το χρήμα; Κάτι ετοιμάζεται!
  35. Μια και μιλάγαμε για εκλογές.
  36. Καπιταλισμός ή Σοσιαλισμός; Επιχειρηματίας και καπιταλισμός ανήκουν στο ίδιο σύνολο;
  37. Ο καπιταλισμός αφορά μόνο στην ιδιωτική πρωτοβουλία; Μερικές φορές είναι και κρατικοδίαιτος.
  38. Αν οι κυβερνήσεις εμπνεόντουσαν από το management των επιχειρήσεων θα ήταν πιο αποτελεσματικές.
  39. Αν οι επιχειρήσεις εμπνεόντουσαν από το image making των πολιτικών θα έκαναν καλύτερο marketing.
  40. Επιχειρηματικότητα χωρίς τεχνολογία είναι σαν να πηγαίνεις στο Ντουμπάι με τα πόδια.
  41. Η γνώση είναι το πολυτιμότερο αγαθό για μια επιχείρηση.
  42. Για να αξιοποιηθούν όμως οι μηχανισμοί διαχείρισης της γνώσης πρέπει να υπάρχει παιδεία.
  43. Η παιδεία δημιουργείται στην βάση της από το εκπαιδευτικό σύστημα.
  44. Έχει αναρωτηθεί κανείς το μέγεθος και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν οι επιχειρήσεις;
  45. Παλιά μιλάγαμε για σύνδεση των πανεπιστημίων με τις επιχειρήσεις.
  46. Τώρα φτάσαμε να μιλάμε για σύνδεση των σχολείων με τις επιχειρήσεις.
  47. Για να δημιουργούμε επιχειρηματικότητα δεν χρειαζόμαστε κίνητρα. Αρκεί να αρθούν τα αντικίνητρα.
  48. Άνοιξε ζαξόπορτα, κλείσε ζαξόπορτα (από γνωστή ελληνική ταινία).
  49. Για να προσελκύσουμε ξένους επενδυτές (για μια ακόμη φορά) τους υποσχεθήκαμε δεκαετείς συμφωνίες τεκμαρτής φορολογίας. Ο Έλληνας επενδυτής (και γιατί όχι ο επιχειρηματίας) δεν θα μπορούσε να γνωρίζει το τι θα πληρώσει τα επόμενα χρόνια; Γιατί να υπόκειται σε δυσάρεστους αιφνιδιασμούς και έκτακτες φορολογίες ή περιττούς ελέγχους; (τα παραπάνω για το νέο αναπτυξιακό νόμο)
  50. Τελικά για επενδύσεις των 30 εκατ. ευρώ θα υπάρχει ίση φορολόγηση μεταξύ Ελλήνων και Ξένων επενδυτών και το αφορολόγητο αποθεματικό στο 35% των κερδών για μια τριετία.
  51. Αλλαγή στρατηγικής για το υπουργείο, καθώς κατάλαβε μάλλον ότι ο συσχετισμός των επιδοτήσεων με νέες θέσεις εργασίας, δεν αποφέρει και πολλά. Αν επιθυμεί το ΥΠΑΝ να βελτιώσει την ανεργία, ας σκεφτεί καλύτερα τον ρόλο του franchise. Κι ας βγάλει από το μυαλό του ότι ο franchisor δεν είναι ο μεγάλος. Οι του Συνδέσμου που συζητούν σε φιλικό επίπεδο με υπουργούς (και υφυπουργούς) μπορούν να τους κάνουν κατανοητό το τι είναι το franchise; Ή, έστω, το τι δεν είναι;
  52. Νέα προγράμματα από το Γ’ ΚΠΣ έχουν ξεκινήσει. Το franchise, όπως πάντα, εκτός των πυλών. Για να επιδοτηθεί ένας franchisee, πρέπει να έχει περισσότερα από 200 χιλ. ευρώ τζίρο και περισσότερους από 5 υπαλλήλους. Διαφορετικά ας αρκεσθεί σε επιδοτήσεις των 750 ευρώ. Αν είναι νέα επιχείρηση, ας μην το συζητάμε καλύτερα.
  53. Ωστόσο, όλο και κάπως μπορείτε να επιδοτηθείτε! Αξίζει να το ψάξετε, αν μη τι άλλο. Για τους franchisors τα πράγματα είναι καλύτερα. Υπό προϋποθέσεις!
  54. Κάποιοι δεν θα πάνε στην ΚΕΜ Θεσ/κης. Θα πάνε κάποιοι άλλοι. Όσο αφορά αυτούς που δεν πάνε πρέπει να καταλάβουν ότι η ΚΕΜ φροντίζει να τους επισκέπτεται ο κατάλληλος σε ποιότητα και ποσότητα επενδυτικός/ επιχειρηματικός κόσμος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι συνάρτηση και άλλων (πέρα της ΚΕΜ) παραγόντων. Επίσης, η ΚΕΜ δεν είναι μόνο έκθεση, επικοινωνεί και διαχέει τόσο τον θεσμό, όσο και τα concepts των εκθετών.
  55. Στην Αθήνα περιμένουμε μερικές προτάσεις, τόσο ελληνικές, όσο και ξένες, που θα αποδείξουν ότι η επιχειρηματικότητα είναι τέχνη (δηλαδή αστείρευτη). Να τις αποκαλύψουμε;
  56. Θεσσαλονίκη και Β. Ελλάδα. ΟΚ, πολλά συστήματα ξεκινούν από την Β. Ελλάδα. Το συνολικό εμπόριο της Μακεδονίας παρουσίασε αύξηση (για το 2002) 6.54%, για να ξεπεράσει κατά λίγο τα 2,5 δις ευρώ. Τα, δε, προ φόρων καθαρά παρουσίασαν αύξηση κατά 25.68% σε σχέση με το 2001, η οποία και επηρεάστηκε, κυρίως, από τα θετικά αποτελέσματα των ΑΛΦΑ – ΔΕΛΤΑ, ΜΑΧΙ ΑΕ και Αφοι ΜΠΙΣΚΑ.
  57. Λόγω των γνωστών δυσμενών συνθηκών, η κατάσταση στην Β. Ελλάδα δεν ήταν ότι καλύτερο (και πολύ περισσότερο στην Θράκη). Διανύσαμε, ωστόσο, μια χρονιά που οι βορειοελαδίτες franchisors ήταν περισσότεροι σε ποσότητα και σε ποιότητα.
  58. Πολλά δίκτυα franchise (όπως και πολλοί άλλοι) περιμένουν με αγωνία την αύξηση της κατανάλωσης λόγω Ολυμπιάδας.
  59. 4,5 δις ευρώ για τις επενδύσεις στους Ολυμπιακούς Αγώνες.
  60. 1,7 δις για τα ολυμπιακά αθλητικά έργα και τα υπόλοιπα για τις υποδομές μεταφοράς, υγείας, αθλητισμού, κ.λπ.
  61. Τι θα μείνει τελικά; Η μεταολυμπιακή κληρονομιά. Όχι ότι δεν τα έχουμε ανάγκη, αλλά πάντα ο Έλληνας είναι επιφυλακτικός στις κρατικές διαχειρίσεις και προϋπολογισμούς. Και για έναν, ακόμη, λόγο: το εκτιμούμενο παθητικό της όλης διοργάνωσης.
  62. Ας δούμε τα έργα ως μια επένδυση. Η κάθε επένδυση δεν αποσβένεται με την πρώτη δουλειά (στην περίπτωσή μας με τους αγώνες του 2004). Για να μην πληρώνουμε μόνο (τα δάνεια) θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τις υποδομές στο μέλλον (το έκανε η Βαρκελώνη, απέτυχε όμως το Μόντρεαλ και ξεπλήρωνε για 27 χρόνια!).
  63. Θα πρέπει να δεχτούμε το αξίωμα: «ότι γίνεται πρέπει να βγάζει τα λεφτά του». Οι υποδομές δεν δημιουργούνται για να μένουν και να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής του Έλληνα. Οι υποδομές πρέπει να αξιοποιούνται και να αυτοχρηματοδοτούνται. Εκτός να περισσεύουν χρήματα. Και στην Ελλάδα δεν περισσεύουν ποτέ.
  64. 200.000 αλλοδαποί επισκέπτες θα διανυκτερεύουν ημερησίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις της «Αθήνα 2004». Περισσότεροι από 4 εκατ. θεατές. Χοντρικά 200.000 θεατές θα παρευρίσκονται στις αθλητικές εγκαταστάσεις της Αττικής.
  65. 24h open. Διεύρυνση του ωραρίου κατά την διάρκεια των Αγώνων. Μια μικρή – κατά βάση οικογενειακή - επιχείρηση δεν μπορεί να επιβαρυνθεί τα extra κόστη λειτουργίας και μετά την Διοργάνωση. Η πάγια απελευθέρωση του ωραρίου θα στηρίξει τις τάσεις συγκεντρωτισμού, κάτι που επιθυμούν οι μεγάλες αλυσίδες. Με λίγα λόγια, αν η διεύρυνση συνεχισθεί και μετά τους Αγώνες, θα κλείσουν πολύ μικροί.
  66. Από που θα έρθει ο τζίρος; Και πάλι σημαντική θα είναι η συμβολή του Έλληνα. Για τουριστικές business δεν μιλάμε; Απλά θα κυκλοφορήσει το χρήμα μεταξύ μας. Για να έχουμε τζίρο από έξω θα πρέπει να γίνει συνεννόηση. Συνεννόηση και marketing. Όχι όπως το καλοκαίρι που οι αγαπημένοι ξένοι μας την έβγαζαν με 10 ευρώ ημερησίως.
  67. Η Ελλάδα είναι ένας παράδεισος. Κατά το καλοκαίρι. Κατά τους ολυμπιακούς και πάντοτε. Όποιος θέλει να έρθει στον παράδεισο να πληρώνει. Διαφορετικά ας μείνει ο τόπος στους ιθαγενείς του.
  68. Τζίρος, λοιπόν, από την αυξημένη κατανάλωση (στην Αθήνα) και τζίρος από τα έργα.
  69. Και μια και μιλάμε για έργα, οι προκηρύξεις στην ιστοσελίδα www.athens2004.gr
  70. Από τους πρόσφατους σε εξέλιξη διαγωνισμούς: 34 εκατ. ευρώ για διατροφή του ολυμπιακού χωριού, 29 εκατ. ευρώ για ενοικίαση λεωφορειακών οχημάτων.
  71. Η ανεργία είναι σίγουρα παράδοξη. Οι μετανάστες που έχουν ή δεν έχουν εργασία φαίνονται κάπου στις μετρήσεις; Και μετά το 2004 σε τι είδους επιχειρήσεις θα δουλεύουν ή θα ετοιμάσουν μεταξύ τους; Υπάρχουν σχετικά καλοπληρωμένες εργασίες. Αλλά δεν κάνουν για τους Έλληνες (είναι υποβιβαστικές). Και φυσικά δεν κάνουν!
  72. Και το αντίστροφο. Franchisee γνωστής αλυσίδας εστίασης, στην Ρόδο, με αλβανούς σερβιτόρους, έχει – από καιρό – κλείσει.
  73. Αυτό που δεν αντέχεται είναι να βλέπεις καταστήματα με πινακίδες στα αλαμπουρδέζικα (π.χ. ρώσικα, κινέζικα, κ.ο.κ.). Μη τολμήσει κανείς να σκεφτεί το franchise για τέτοια καταστήματα!
  74. Στρατηγική σημαίνει να ξέρεις που πας πριν ξεκινήσεις. Και αν εκεί που πας είναι η Ελλάδα, να ξέρεις ότι πουλάς σε Έλληνες. Μάθημα 1ο για τα ξένα franchise. Μετά αναρωτιούνται γιατί έκλεισαν. Μήπως να κάνουμε ένα αφιέρωμα: Franchise πολυεθνικών, ήλθαν, είδαν και απήλθαν.
  75. Η στρατηγική έχει νόημα, όταν εκτός από σένα, την κατανοούν προσωπικό και συνεργάτες σου. Δεν αρκεί να αποφασίζεις, κάποιος πρέπει και να εκτελεί σωστά. Συνολική εξυπηρέτηση πελατών. Πρέπει να το γνωρίζουν και οι πωλητές των καταστημάτων.
  76. Κάποιοι, που το έχουν καταλάβει, έχουν θεσπίσει συμβούλια και συνέδρια franchisees.
  77. Παραμελημένη κοινωνική τάξη (οι franchisees), ούτε σωματείο έχουν, ούτε στον Σύνδεσμο είναι. Μήπως ωρίμασαν οι καταστάσεις να οργανωθούν;
  78. Στρατηγική μέρος ΙΙ. Την στρατηγική την διαμορφώνει η αγορά, όχι εσύ. Άρα μάθε και σκέψου, πριν αποφασίσεις. Αυτοί που πέτυχαν πέταξαν από πάνω τους τα καθιερωμένα. Τόλμησαν και καινοτόμησαν.
  79. Οι στρατηγικές φτιάχνονται για να αλλάζουν. Αν δεν έχεις, καν, στρατηγική, κλείνεις τα μαγαζιά σου το ένα μετά το άλλο. Και μετά ρίχνεις τις ευθύνες στον πρώην εμπορικό διευθυντή ή στον σύμβουλο.
  80. Αν τις επιταγές σου τις υπογράφεις εσύ και μόνο, γιατί δεν κάνεις το ίδιο και για τις συμβάσεις franchise;
  81. Τεχνολογίες, ανταγωνισμός, κοινωνικές αλλαγές, νομοθετήματα, κ.λπ. αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές μας.
  82. Ο πελάτης πρέπει να καταλαβαίνει τι κερδίζει από σένα. Το ίδιο και ο Franchisee. ΟΧΙ στα entry fee, αν δεν είναι κατανοητή η δύναμη της τεχνογνωσίας σου, της μπράντας σου και της υποστήριξής σου.
  83. Δώσε βάρος στις κύριες δραστηριότητές σου. Ασχολήσου με τα σχέδια και τα πλάνα σου, αφού και μόνο όταν τα καθημερινά πάνε καλά. Διαφορετικά άλλαξε ρότα.
  84. Να είσαι επιφυλακτικός με το άγνωστο.
  85. Δεν χρειάζεται να ενθουσιάζεις συνέχεια τους πελάτες σου. Αρκεί να μην τους απογοητεύεις  ποτέ. (Το ίδιο ισχύει για συνεργάτες, προσωπικό και franchisees)
  86. Τα προϊόντα σου πρέπει πάντα να ικανοποιούν τις προσδοκίες των πελατών σου.
  87. Δώσε δικαίωμα αποφάσεων στα στελέχη της πρώτης γραμμής.
  88. Να αντιδράς γρήγορα. Σκέψου. Να αντιδράς ακόμη πιο γρήγορα.
  89. Μη ξεχνάς: Ο πελάτης παίρνει πάντα αυτό που του αξίζει.
  90. Μην κάνεις σπατάλες. Συνειδητοποίησε τι σημαίνει σπατάλη.
  91. Η παραγωγικότητα που πρέπει να έχεις να είναι διπλάσια των ανταγωνιστών σου. Τότε κάτι κάνεις.
  92. Το προσωπικό σου να νιώθει ότι έχεις μεγάλες προσδοκίες από αυτό. Και να έχεις.
  93. Το προσωπικό σου να δουλεύει με χαρά. Fun & Work.
  94. Ο καθένας μπορεί να κάνει το καλύτερό του. Ο καθένας μπορεί να βελτιώσει την εργασία του και τις εσωτερικές διαδικασίες του. Ο καθένας ξέρει την δουλειά του καλύτερα από σένα.
  95. Να επιβραβεύεις την απόδοση με χρήματα. Η απόδοση πρέπει να αυξάνεται. Το ίδιο και οι στόχοι. Και τα χρήματα.
  96. Δεν αρκούν μόνο τα χρήματα. Χρειάζεται και ηθική ικανοποίηση. Ένα «μπράβο».
  97. Οργάνωση σημαίνει λιγότερη γραφειοκρατία.
  98. Όλα απλοποιούνται. Ελέγχονται και ευκολότερα.
  99. Οι πληροφορίες γεννιούνται από έναν. Ανήκουν, όμως, σε όλους. Δηλαδή στην εταιρεία.
  100. Η καλή συνεργασία διαχέει τις πληροφορίες. Δηλαδή την γνώση.
  101. Για να μεταφέρεται η γνώση δημιουργήστε τα κατάλληλα συστήματα.
  102. Οι σύμβουλοι διαθέτουν γνώση (τεχνογνωσία) franchise. Όσοι έχουν απομείνει. Να τους ακούς και να μην τους παρατάς όταν νιώθεις ότι είσαι δυνατός. Μόνο εσύ το νιώθεις.
  103. Οι καλύτεροι άνθρωποί σου πρέπει να είναι στη μάχη. Μια μάχη είναι οι πωλήσεις.
  104. Οι επιτυχημένοι περιτριγυρίζονται από ταλαντούχους συνεργάτες. (και από αυλοκόλακες)
  105. Ενίοτε, τους δημιουργούν. (και τους δεύτερους)
  106. Σύμβουλοι μέρος ΙΙ. Αν αφήσεις ένα σύμβουλο και πας σε έναν άλλο και μετά ξαναγυρίσεις στον ίδιο. Τι να πει κανείς;
  107. Η εκπαίδευση δημιουργεί στελέχη.
  108. Μια ευέλικτη επιχείρηση δημιουργεί διαφοροποιημένα προϊόντα.
  109. Καινοτομεί.
  110. Δεν αντιδρά στις αλλαγές. Δημιουργεί αλλαγές.
  111. Μην διστάζεις να κανιβαλίσεις τα προϊόντα σου. Όταν υπάρχει λόγος.
  112. Οι διευθυντές σου πρέπει να είναι οι ηγέτες στα τμήματά τους.
  113. Το προσωπικό σου πρέπει να είναι μεταξύ του δεμένο. Είστε μια ομάδα.
  114. Η ανάπτυξη με τα δικά σου μέσα είναι θεμιτή.
  115. Το franchise προσδίδει μια νέα δυναμική και ταχύτητα. Ωστόσο, δεν το χρειάζεσαι πάντα. Σκέψου το γνωστό ΠΛΑΙΣΙΟ.
  116. Προσέξτε τις new businesses.
  117. Αν κάνεις κάτι καλά, δημιούργησε σε πρώτη φάση κάτι συμπληρωματικό.
  118. Συμπληρωματικό σημαίνει π.χ. να απευθύνεσαι στο ίδιο πελατολόγιο.
  119. Όταν κάνεις συνεργασίες, πρέπει να κερδίζουν και οι δύο. Αυτό σημαίνει (μεταξύ άλλων) franchise.
  120. Για να κάνεις franchise πρέπει να προσφέρεις κάτι. Τα προϊόντα, πλέον, τα βρίσκει κανείς εύκολα. Σκέψου κάτι άλλο.

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.