Nobacco Markopoulos

Μάρκος Μαρκόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, NOBACCO

Πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2017 για την Nobacco; Πόσα καταστήματα αριθμεί αυτή την στιγμή το δίκτυό σας και ποιά είναι η θέση της εταιρείας στον κλάδο του ηλεκτρονικού τσιγάρου;

Η ΝΟΒΑCCO είναι η πρώτη εταιρεία ηλεκτρονικού τσιγάρου στην Ελλάδα από το 2008 και πλέον διαθέτει ένα δίκτυο 70 καταστημάτων και περισσότερα από 300 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα.

Τον Ιούλιο του 2016 τολμήσαμε ένα δυναμικό άλμα εξωστρέφειας επεκτείνοντας το δίκτυό μας στη Ρουμανία. Η αρχή έγινε με ένα pavilion σε μεγάλο εμπορικό κέντρο στο Βουκουρέστι, ενώ αργότερα άνοιξαν δύο καταστήματα NOBACCO, στα εμπορικά κέντρα PARKLAKE και BANEASA SHOPPING CITY.

Συνεχίζοντας το αναπτυξιακό μας πλάνο επεκταθήκαμε και ανοίξαμε το πρώτο NOBACCO Shop στη Γερμανία. Παράλληλα σχεδιάζουμε τη δημιουργία δικτύου καταστημάτων στις 2 χώρες.

FC Curves

FC Curves Fill 200x200Η κ. Μαρίνα Χρυσάνθου, με επιτυχημένη επιχειρηματική πορεία στον κλάδο ως Master Licensee των CURVES, σε Ελλάδα και Κύπρο, έχοντας διακριθεί επαναλλημένα στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE, τόσο ως Woman Franchisor, όσο και ως Best Master Franchise, μας μιλά για την έννοια του franchising, τι σας προσφέρει, και για τα πλέον σημαντικά θέματα που θα ήταν καλό να προσέξετε πριν αποφασίσετε με ποιο franchise θα συνεργασθείτε.

Μαρίνα Χρυσάνθου

CURVES, Master Licensee, Ελλάδα και Κύπρος

Ας εξετάσουμε κάποιους σημαντικούς ορισμούς για να εξοικειωθούμε αρχικά με την έννοιά του franchising:

Βασικά, το franchising αφορά σε μια συνεργασία, κατά την οποία δημιουργείτε μια επιχείρηση βάση της άδειας της μητρικής εταιρείας (franchisor) να αξιοποιείτε αυτό που δημιούργησε (Σύστημα Franchise). Η άδεια δίδεται κάτω από κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις και με διάφορα οικονομικά ανταλλάγματα.

Είναι με λίγα λόγια η πρακτική της χρήσης ενός επιτυχημένου επιχειρηματικού μοντέλου ή πιο απλά η πρακτική μιας συνταγής επιτυχίας.

Benopoulos 350

Benopoulos 350 Fill 200x200Τα Coffeeway αποτελούν ένα από τα πλέον γνωστά brands στον κλάδο της καφεστίασης. Πείτε μας λίγα λόγια για την ιστορία τους και πως γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας τους...

Τα Coffeeway δημιουργήθηκαν το 1994. Το όραμά μου ήταν να προσφέρω στους λάτρεις του καφέ ποικιλίες και γεύσεις που θα ξεπερνούσαν τις προσδοκίες τους. Για πρώτη φορά προσφέραμε στους πελάτες μας μονοποικιλιακούς καφέδες γεωγραφικής προέλευσης και μία πλούσια συλλογή από αρωματικούς καφέδες. Σήμερα όλα αυτά τα θεωρούμε αυτονόητα, αλλά πέρασαν σχεδόν δύο δεκαετίες. Φυσικά, ήταν απαραίτητο όλες αυτές οι ποικιλίες να παρουσιαστούν σε ένα χώρο που να αναδεικνύει την αγάπη μας για τον καφέ. Έτσι, φτιάχτηκε το 1ο Coffeeway στο Κολωνάκι.

Συστήνεστε ως «καφεκοπτεία», αν και πρόσφατα στο νέο λογότυπό σας εμφανίζεται το «From bean to Cup». Ποιό είναι σήμερα το εμπορικό concept των Coffeeway; Έχει αλλάξει από το 1994 ή παραμένει το ίδιο;

Αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα στο φλιτζάνι. Αυτό δηλαδή που απολαμβάνουμε πίνοντας τον καφέ μας. Ξεκινάμε από το κουκούτσι του καρπού και ό,τι κάνουμε αποσκοπεί στο να πετύχει το επιθυμητό γευστικό προφίλ. Είναι η επιλογή των κόκκων, το καβούρδισμα, η κατάλληλη άλεση, η σωστή παρασκευή. Όλα τα στάδια λοιπόν, από τον κόκκο μέχρι το φλιτζάνι. Αυτό κάνουμε από την πρώτη μέρα.

Παλαιότερα, η νομοθεσία στην Ελλάδα δεν επέτρεπε τα καφεκοπτεία να παρασκευάζουν ρόφημα, οπότε κάναμε όλα τα στάδια επεξεργασίας μέχρι την κοπή του καφέ και μαθαίναμε τον κόσμο να παρασκευάζει σωστά τον καφέ του.

Σήμερα, αφού έχει αλλάξει πλέον το νομικό πλαίσιο, συνεχίζουμε να μοιραζόμαστε τη γνώση μας με τους πελάτες μας αλλά μπορούμε να τους προσφέρουμε και ροφήματα καφέ.

Marina Curves

Marina Curves Fill 200x200Ποιό είναι το μυστικό της επιτυχίας των Curves και πως έχουν καταφέρει να πρωταγωνιστούν στην αγορά τόσα χρόνια;

Δεν υπάρχει «μυστικό επιτυχίας». Τα Curves όπως και κάθε σύστημα franchise είναι τόσο καλά, όσο και οι άνθρωποι που τα αντιπροσωπεύουν και η ανέλιξη της αλυσίδας και του brand εξαρτάται τόσο από την προσωπικότητα, όσο και τον χειρισμό των στελεχών της. Δεν είναι τυχαίο που λένε «its not the palace it’s the people».

Προκλήσεις προκύπτουν σε κάθε δικαιόχρηση όταν προσπαθεί να διεισδύσει μία αγορά. Σημασία έχει τα στελέχη της να αντιμετωπίζουν και να ερμηνεύουν τις καταστάσεις με τέτοιο τρόπο που θα βοηθάει στην ανέλιξη της εταιρείας, χωρίς να αλλάζουν το σύστημα σε κάθε δυσκολία που συναντούν.

Προσωπικά αντιμετωπίζω τα προβλήματα ως μια ευκαιρία για ανάπτυξη και εξέλιξη και αποδέχομαι τις δυσκολίες που συναντώ στην πορεία μου και τις χρησιμοποιώ ως μέσο για να φτάσω στους στόχους μου με περισσότερη εμπειρία και γνώση. Έχοντας θετική σκέψη και μια πιο ολοκληρωμένη θεώρηση των πραγμάτων με βοηθάει στο να ξεπερνώ τα εμπόδια που χρειάζεται να αντιμετωπίσω καθημερινά.

Natalie Vagioni Lr 350

Natalie Vagioni Lr Fill 350x525Προτεραιότητα για τη Fresh Line είναι οι σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες της και όχι οι απρόσωπες εμπορικές συναλλαγές. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν ο franchisee ενστερνιστεί τη φιλοσοφία μας βλέποντας μας όχι μόνο σαν μια κερδοφόρα οικονομική επένδυση αλλά και σαν μία οικογένεια στην οποία θέλει να ενταχθεί. Συζητάμε με τη κα Ναταλί Βαγιωνή, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Fresh Line και μας παρουσιάζει τις πρακτικές της εταιρείας.

Η αγορά μεταβάλλεται και ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνεται. Με ποιες κινήσεις επαναπροσδιορίσατε τη θέση της Fresh Line σε αυτό;

Στη Fresh Line έχουμε επιλέξει να βλέπουμε τη μεταβολή της αγοράς ως μια πρόκληση να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι, να εξελισσόμαστε συνεχώς και να λειτουργούμε σε παγκόσμια πρότυπα ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ανταπόκρισης και ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών του καταναλωτικού μας κοινού απ’ την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον εμείς επενδύσαμε στρατηγικά στη φιλοσοφία και τα ιδεώδη μας προσφέροντας ακόμη πιο ποιοτικά προϊόντα με γνώμονα τον καταναλωτή μας. Ενισχύσαμε τις δομές μας με την πρόσφατη μετεγκατάστασή μας σε μια νέα, βιοκλιματική μονάδα παραγωγής έκτασης 6000τ.μ που λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και μια πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη πρώτων υλών και ετοίμων προϊόντων. Επίσης, έχοντας λάβει μια στρατηγική απόφαση για επαναλανσάρισμα του προϊοντικού μας χαρτοφυλακίου, διαδικασία που ξεκίνησε από το 2011 και υλοποιείται έκτοτε σταδιακά, ανανεώσαμε πάνω από 200 κωδικούς εξελίσσοντας τις βασικές προϊοντικές μας κατηγορίες. Συμπληρωματικά, στοχεύσαμε στην επίτευξη υψηλής στρατηγικής σημασίας συνεργασιών τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα στοχεύοντας σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης του πελατειακού μας κοινού εμπλουτίσαμε τους εκπαιδευτικούς μας κύκλους με σύγχρονους τρόπους πώλησης και εργαλεία διάγνωσης των αναγκών περιποίησης των καταναλωτών μας. Αλλαγή στο concept της εταιρίας μας δεν υπήρξε. Εξάλλου, η μοναδική φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τα προϊόντα μας πηγάζει από παραδοσιακές οικογενειακές συνταγές και αρχαία συγγράμματα Βοτανοθεραπείας και Αρωματοθεραπείας, και αντανακλάται σε όλες τις συνταγές προϊόντων μας, καθιστώντας τη Fresh Line μοναδική σε όλο τον κόσμο!

Οι νέες συνθήκες διαμορφώνουν ένα νέο προφίλ καταναλωτή - πελάτη. Με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα είναι πιο επιλεκτικός και εξαιρετικά προσεκτικός στο πού θα το διαθέσει. Ποιες πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων πιστεύετε πως επιβραβεύει το κοινό σήμερα και πώς το έχετε προσεγγίσει με αυτό το δεδομένο;

Η οικονομική κρίση έχει σίγουρα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την εγχώρια οικονομία σε όλους τους τομείς της, κάτι που σαφώς ανακλάται και στον κλάδο των καλλυντικών. Σε συνδυασμό δε, με την αυξανόμενη οικολογική συνείδηση, στρέφει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε ποιοτικότερα και ταυτόχρονα οικονομικότερα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.

Οι καταναλωτές έχουν ευαισθητοποιηθεί αρκετά όσον αφορά στην τιμή και έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί και προσεκτικοί, με αποτέλεσμα να θέτουν αυστηρά κριτήρια στη προτίμηση τους. Τώρα πιο πολύ από ποτέ, προσανατολίζονται στην αναζήτηση προϊόντων που έχουν άριστη σχέση ποιότητας-τιμής. Μάλιστα, παρατηρείται μία σημαντική μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού από τα ακριβά καλλυντικά των διεθνών οίκων στα αντίστοιχα φυτικά των επώνυμων εταιρειών του κλάδου μας, τα οποία προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές. Η Fresh Line απόλυτα προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα της αγοράς είναι η μόνη εταιρεία καλλυντικών στην Ελλάδα που πέραν των συσκευασμένων προϊόντων της, προσφέρει φρέσκα καλλυντικά εξαιρετικής ποιότητας που πωλούνται με το ζύγι μέσα από το Fresh Beauty Bar, έτσι ώστε ο καταναλωτής να αγοράζει την ποσότητα που επιθυμεί πληρώνοντας για το προϊόν και όχι τη συσκευασία.

Today 350 Chrysa

Today Chrysa Fill 250x340Συζητάμε με την κα Χρυσάνθη Αθανασίου, Διευθύνουσα Σύμβουλο του Today Group, ένα αμιγώς ελληνικό όμιλο, που δραστηριοποιείται στην αγορά των σύγχρονων καταστημάτων ταχείας εστίασης και ψιλικών τα τελευταία 12 χρόνια.

Κα Αθανασίου, ο όμιλος Today Group αποτελεί μια μεγάλη οικογένεια 71 συνολικά καταστημάτων σε 9 πόλεις στην Β. Ελλάδα, με τρία διαφορετικά brands, τα Today’s Delicious Stores, τα Todaylicious και τα Today Stores. Αναλύστε μας την επιχειρηματική φιλοσοφία, που σας έχει οδηγήσει στην σημερινή επιτυχία σας.

H επιχειρηματική μας φιλοσοφία συνοψίζεται σε αυτό που αποκαλούν οι ειδικοί «real marketing concept». Σε εμάς θα τολμούσα να πω πως γεννήθηκε ενστικτωδώς κυρίως από μια βαθιά ανάγκη να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών μας ακόμη και από τα στενά όρια της γειτονιάς τους, στα σημεία δηλ. εκείνα που αναπτύξαμε και συνεχίζουμε δυναμικά να αναπτύσσουμε την παρουσία μας.

Η φιλοσοφία αυτή, κατευθύνει 13 χρόνια τώρα την ταυτόχρονη δυναμική ανάπτυξη και των 3 σημάτων του Ομίλου μας, με βασικό προσανατολισμό τον συντονισμό όλων των προσπαθειών προς αυτή την κατεύθυνση. Η αρχή αυτή προϋποθέτει σταθερό προσανατολισμό προς την αγορά, τον πελάτη στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας, επιχειρηματικό πνεύμα στραμμένο στην καινοτομία και φυσικά την ενίσχυση και τη φροντίδα της καθημερνής εμπειρίας του πελάτη.

Ο όμιλος Today Group διαθέτει ένα από τα πλέον δυνατά δίκτυα καταστημάτων. Πόσο σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε στην ανάπτυξή του η υιοθέτηση της στρατηγικής του franchising;

Αδιαμφισβήτητα, η υιοθέτηση της στρατηγικής του franchising και η αξιοποίηση της εμπορικής τεχνικής του ως μέσω ανάπτυξης ενός καλά δομημένου concept αποτελεί την πλέον αποδοτική επιλογή για την δυναμική ανάπτυξη ενός brand.

Για εμάς στον Όμιλο Today Group δεν αποτέλεσε απλώς συνειδητή επιλογή αλλά ένα μοχλό εξάπλωσης και διασποράς της επιχειρηματικής μας ιδέας και δραστηριότητας, επιφέροντας μια αξιοσημείωτη αναπτυξιακή πορεία στη Β. Ελλάδα που όμοια της δεν έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα.

Αυτή αποτυπώνεται με τη λειτουργία 71 καταστημάτων, ένα υγιές δίκτυο πιστών συνεργατών που συνεχίζουν να επενδύουν στα Brands του Ομίλου και τις καλύτερες και ευνοϊκότερές προοπτικές για μια δυναμική και άκρως εντυπωσιακή ανάπτυξη των σημάτων μας στο μέλλον. Αποδεδειγμένα λοιπόν η υιοθέτηση της στρατηγικής του Franchising, προσέφερε στα Brands του Ομίλου μας ταχεία ανάπτυξη και διείσδυση στην αγορά με παράλληλη ενίσχυση της αναγνωρισημότητας τους.

Markopoulos

Markopoulos Fill 200x200Συζητάμε με τον κο Αλέξανδρο Μαρκόπουλος, Αντιπρέδρος της NOBACCO και μας αναλύει το μέλλον του κλάδου, ως η Νο1 αλυσίδα στο ηλεκτρονικό τσιγάρο.

Πώς αξιολογείτε την «έκρηξη» στον κλάδο του ηλεκτρονικού τσιγάρου και ποιές είναι οι προοπτικές ανάπτυξης;

To δίκτυο Bloomberg έχει εδώ και καιρό διατυπώσει την εκτίμηση ότι μέχρι το 2047, το ηλεκτρονικό τσιγάρο θα έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις το συμβατικό. Την ίδια στιγμή, το περιοδικό Fortune προβλέπει ότι οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου σε παγκόσμιο επίπεδο, θα αυξάνονται κάθε χρόνο κατά 25%. Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν μία πραγματικότητα που επιβεβαιώνει την τάση που θέλει το άτμισμα να κερδίζει σταδιακά αλλά σταθερά την εμπιστοσύνη των καπνιστών στις ανεπτυγμένες κοινωνίες του κόσμου. Εμπιστοσύνη, που οφείλεται κυρίως στην ώριμη συνειδητοποίηση ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο αποτελεί ασφαλή λύση για την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των καπνιστών.

Για ποιους λόγους υιοθετήσατε το franchising ως στρατηγική ανάπτυξης;

Η επιλογή της ανάπτυξης του μεγαλύτερου δικτύου franchise ηλεκτρονικού τσιγάρου στην Ελλάδα, προέκυψε από τη δυναμική της αγοράς και από την ζήτηση των καταναλωτών που αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε το γεγονός ότι η ανάπτυξη των καταστημάτων μας γίνεται με στρατηγική και στόχευση. Δεν μιλάμε για μία άναρχη ανάπτυξη αλλά για ανάπτυξη που ανταποκρίνεται στην ζήτηση της αγοράς και σε μία νομοτελειακή δυναμική που απαιτεί την αναζήτηση ασφαλών λύσεων για την μείωση της βλάβης που προκαλεί το τσιγάρο.

Ποια είναι τα κύρια συστατικά επιτυχίας ενός καταστήματος ηλεκτρονικού τσιγάρου; (π.χ. θέση, εξυπηρέτηση, γκάμα προϊόντων, επώνυμα είδη κ.ο.κ.)

Πάνω από όλα είναι ο πολιτισμός εξυπηρέτησης. Η γνώση για το προϊόν, οι εξατομικευμένες υπηρεσίες, ο σεβασμός στις ανάγκες των καπνιστών και των ατμιστών. Αυτά είναι τα βασικά συστατικά επιτυχίας των καταστημάτων της NOBACCO, θεμελιακά στοιχεία που δεν διαφοροποιούν μόνο το δίκτυο μας αλλά και το brand NOBACCO. Οραματιστήκαμε και δημιουργήσαμε καταστήματα υψηλής αισθητικής και ταυτότητας, που επικοινωνούν στην πράξη τις βασικές μας αξίες. Εμπιστοσύνη, Καινοτομία, Ποιότητα Ζωής. Πάνω σε αυτή την κληρονομιά χτίζουμε, προτείνοντας στους καταναλωτές να επιλέξουν τα επώνυμα και πιστοποιημένα προϊόντα της εταιρείας μας.

Ποιά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της πρότασης franchise της εταιρείας σας; (δηλ. απαιτούμενος χώρος, κόστος διαμόρφωσης καταστήματος, κόστος επίπλωσης, entry fees, αρχικό εμπόρευμα, royalties)

Η συνολική επένδυση ξεκινάει από τις 40,000 ευρώ. Αναφερόμαστε σε καταστήματα 40 τμ, με entry fees 10,000 Eυρώ, ένα κόστος για τη διαμόρφωση του χώρου και την επίπλωση που προσδιορίζεται από 22,000 Eυρώ και την επένδυση για το αρχικό εμπόρευμα από 8,000 έως 12,000 Ευρώ. Με την επένδυσή τους, οι franchisee μας εξασφαλίζουν τα προνόμια του δικτύου που είναι:

  • Η αρχική υποστήριξη, που αφορά την αξιολόγηση των προτεινόμενων καταστημάτων, την αρχική εκπαίδευση, τα αρχιτεκτονικά σχέδια, την υποστήριξη από συμβούλους πωλήσεων.

  • Η συνεχής εκπαίδευση – ενημέρωση για τα προϊόντα και την αγορά, διαρκής εκπαίδευση προσωπικού στα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και στην γενικότερη φιλοσοφία των προϊόντων, ενημέρωση για τις τελευταίες διεθνείς, νομοθετικές αλλά και επιστημονικές εξελίξεις του κλάδου. Εργαλεία marketing και Business plan που βοηθούν τη σωστή στοχοποίηση της αγοράς, όπως εξέλιξη της ζήτησης, κατευθύνσεις στην προσέγγιση νέων αγορών κ.λπ.

  • Η συνεχής υποστήριξη με νέα προϊόντα, παρακολούθηση της πορείας του καταστήματος και παροχή κατευθυντήριων οδηγιών για την αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας, after sales service. Η NOBACCO είναι η μοναδική εταιρία στην Ελλάδα που παρέχει τεχνική υποστήριξη στους καταναλωτές και στους συνεργάτες της.

  • Η άμεση παράδοση των παραγγελιών του, μειώνοντας έτσι τις ανάγκες αποθήκευσης και άρα του κόστους.

  • Οι σταθερές τιμές, ώστε οι συνεργάτες να λειτουργούν σε περιβάλλον σταθερότητας, συμβάλλοντας έτσι στην κερδοφορία του.

  • Η διαφήμιση – marketing, κεντρικό πλάνο προώθησης σε πανελλήνια κλίμακα και υποστήριξη για τοπικές προωθητικές ενέργειες.

Τι πρέπει να προσέξουν οι ενδιαφερόμενοι νέοι επιχειρηματίες που επιθυμούν να ανοίξουν το δικό τους κατάστημα ηλεκτρονικού τσιγάρου;

Κύριο μέλημα και αποστολή όλων όσων ανήκουν στην οικογένεια της NOBACCO είναι ο σεβασμός και η προσήλωση στις αξίες του brand name ΝΟΒΑCCO. Αυτός είναι ο κύριος οδηγός ανάπτυξης, εμπορικής επιτυχίας και το «μυστικό» που έχει καταστήσει την εταιρεία, ένα success story ελληνικής επιχειρηματικότητας σε δύσκολους καιρούς.

Vlassis 6352

Vlassis 6352 Fill 250x375Συζητάμε με τον κ Βλάσση Γεωργάτο, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας Γρηγόρης Μικρογεύματα, με αφορμή την πρόσφατή διάκρισή του ως Best Franchise Leader 2016, στα ΒΡΑΒΕΙΑ FRANCHISE.

Πώς χαρακτηρίζετε την διείσδυση και τη δυναμική του franchising την πρόσφατη περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσχαιρείς οικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα μας;

Αποτελεί κοινό τόπο και διαπίστωση έρευνας ότι το franchising, εν καιρώ βαθιάς οικονομικής κρίσης και κοινωνικής ανασυγκρότησης, μετατράπηκε στην πλέον δυναμική και ανθεκτική εμπορική τεχνική και επιλογή ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας στη χώρα σε σύγκριση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις.

Η επιχειρηματική τάση του franchise που άρχισε να κάνει όλο και πιο αισθητή την παρουσία της στην Ελλάδα, φαίνεται ότι συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για νέα αύξηση στο διάστημα 2014-15. Το χαμηλότερο ρίσκο εξαιτίας και του -συχνά- μικρότερου κόστους επένδυσης και της ασφάλειας που προσέφεραν γνωστά και καθιερωμένα «brand names», μετέτρεψαν το franchise στην πλέον ιδανική επιλογή επιχειρηματικότητας, σε μία περίοδο που η ύφεση έβαζε «φρένο» σε κάθε επιχειρηματική σκέψη.

Όλο και περισσότεροι νέοι επιλέγουν να κάνουν τα πρώτα επιχειρηματικά τους «βήματα» μέσω της συγκεκριμένης διαδικασίας, με αποτέλεσμα, την ανάπτυξη περίπου 600 αλυσίδων franchise στη χώρα. Πρόκειται για μια ολόκληρη «κοιτίδα» επιχειρηματικότητας που προσφέρει σημαντικές θέσεις εργασίας, με τον αριθμό των εργαζομένων σε αυτές να έχει ξεπεράσει πλέον τους 110 χιλιάδες.

Η «άνθιση» του franchise τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας του χαμηλού ρίσκου και του μικρότερου απαιτητού κεφαλαίου για την αρχική επένδυση, καταγράφεται και στις συμβάσεις που υπεγράφησαν την τελευταία 3ετία.

Ο κλάδος της εστίασης διατηρείται στην κορυφή του ενδιαφέροντος μεταξύ των νέων υποψηφίων επιχειρηματιών που επιθυμούν να επενδύσουν σε ένα κατάστημα franchise.

Alter Ego Theodoros Panagiotopoulos

Alter Ego Theodoros Panagiotopoulos Fill 200x266Η alter eGo, διαθέτοντας ένα ισχυρό δίκτυο 25 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, απόλυτα προσαρμοσμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα και έχοντας πλέον ένα εδραιωμένο brand, αναπτύσσεται μέσω franchise με δικά της branded προϊόντα, συνεργαζόμενοι με τους κορυφαίους κατασκευαστές προϊόντων ηλεκτρονικού τσιγάρου στον κόσμο. Συζητάμε με τον Εμπορικό Διευθυντή της εταρείας, κ. Θεόδωρο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος μας αναλύει το παρόν και το μέλλον του κλάδου και μας παρουσιάζει την επιχειρηματική πρόταση της alter eGo.

Πώς αξιολογείτε την «έκρηξη» στον κλάδο του ηλεκτρονικού τσιγάρου και ποιές είναι οι προοπτικές ανάπτυξης;

Η έκρηξη της αγοράς του ηλεκτρονικού τσιγάρου είναι απολύτως φυσιολογική και αναμενόμενη. Οφείλεται στην τεχνολογική ανάπτυξη των συσκευών ηλεκτρονικού τσιγάρου και στην συνειδητοποίηση από μεριάς των καπνιστών, της ωφέλειας της αλλαγής σε ηλεκτρονικό τσιγάρο. Θεωρούμε ότι η έκρηξη της αγοράς μάλιστα έχει καθυστερήσει σημαντικά σε σχέση με το εξωτερικό. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης μόλις το 5% των καπνιστών στην Ελλάδα χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό τσιγάρο, σε σύγκριση με το 20% της Αγγλίας πχ. Διεθνείς μελέτες υποστηρίζουν ότι σε λιγότερο από 10 χρόνια το ποσοστό των ατμιστών θα ξεπεράσει αυτό των καπνιστών. Επομένως θεωρούμε ότι ο κλάδος του ηλεκτρονικού τσιγάρου θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να αναπτύσσεται ραγδαία.

Η altereGo στην Ελλάδα

Η altereGo είναι μια εταιρεία 8 ετών, η οποία διανύει φάση μεγάλης ανάπτυξης. Δεν πρόκειται για μια παρωχημένη εταιρεία με ξεπερασμένη φιλοσοφία, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην εμφάνιση των καταστημάτων. Απαλά χρώματα, οικεία ατμόσφαιρα, πρωτοποριακό στήσιμο. Η altereGo, δημιούργησε το 1ο φυσικό κατάστημα ηλεκτρονικού Τσιγάρου το 2009 και σήμερα έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο 25 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο.

Είναι μια εταιρεία απόλυτα προσαρμοσμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα, με ένα εδραιωμένο brand που ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, με πρωτοποριακά καταστήματα που παρέχουν τα πάντα γύρω από το ηλεκτρονικό τσιγάρο και δεν μπορούν να τη συναγωνιστούν τα ανώνυμα καταστήματα της αγοράς. Τα καταστήματά της αλυσίδας, δεν έχουν αισθανθεί κρίση στην αγορά, γιατί όλα είναι κερδοφόρα και πολύ επιτυχημένα. Πρόσφατα, μάλιστα, δημιουργήθηκε στο Ίλιον Αττικής ένα μεγάλο κατάστημα 70 τ.μ. με το ολοκληρωμένο concept της altereGo, το οποίο ανταποκρίνεται εξαιρετικά καλά στην αγορά.

Για το τέλος του 2016 ο στόχος της είναι να δημιουργήσει 10 νέα καταστήματα. Μακροπρόθεσμα, έχει θέσει ως στόχο τα 50 καταστήματα altereGo σε όλη την Ελλάδα. Βέβαια, δεν βάζει φραγμούς και όρια στην ανάπτυξή της. Ο στόχος της αρχικά είναι η τοποθέτηση της σ όλα τα εμπορικά κέντρα της Αττικής και σιγά σιγά σε πόλεις άνω των 20.000 κατοίκων και αργότερα σε μικρότερες πόλεις.
Ως εκ τούτου, μια εταιρεία όπως η altereGo η οποία έχει δικά της προϊόντα, δηλαδή προϊόντα με αναγνωρίσιμο brand altereGo και η οποία συνεργάζεται με τους κορυφαίους κατασκευαστές προϊόντων ηλεκτρονικού τσιγάρου στον κόσμο, είναι λογικό να έχει κερδίσει τη θετική ανταπόκριση του κόσμου τόσο γρήγορα.

NEED HELP? (x)