Ερευνες
Έχοντας μόλις (σχεδόν) ξεπεράσει την πανδημία του Covid-19, τα αποτυπώματα του πολέμου στην Ουκρανία αναστάτωσαν άλλη μια φορά τόσο την καθημερινότητα των καταναλωτών, όσο και την αγορά στην ολότητά της, με αλλαγές που εδραίωσαν τάσεις, αλλά και αποκαθήλωσαν άλλες. Το 2023 ξεκινά με αστάθεια για το μέλλον και με λέξεις κλειδιά την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Το franchise αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη και με το χαμηλότερο ρίσκο επιχειρηματική επιλογή, που σε συνδυασμό με την ενεργό προσωπική ενασχόληση του επιχειρηματία – franchisee, οδηγεί σε σημαντικές αποδόσεις. Ποιοί είναι, όμως, οι παράγοντες που οδηγούν στην επιτυχία ή στην αποτυχία και πόσο συνεισφέρουν στην πορεία της εκάστοτε επιχείρησης franchise, όπως τους αναλύει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS, με τη συνδρομή του Franchise.GR;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Περισσότερα: Οι 19 παράγοντες επιτυχίας και αποτυχίας στο franchise
Με περισσότερες από 500,000 επιχειρήσεις, οι οποίες δεν επέζησαν τα τελευταία πέντε έτη, και με την ανεργία να καλπάζει σε ρυθμούς άνω του 30%, οι αλυσίδες franchise συνεχίζουν να αναπτύσσονται με σταθερούς ρυθμούς, παρέχοντας συνεχή υποστήριξη και εγγυημένες διαδικασίες που διασφαλίζουν την βιωσιμότητα των δικτύων τους.
Από τη μια μεριά, την τελευταία πενταετία ιδρύθηκαν περισσότερες από 200,000 επιχειρήσεις, με εξαιρετικά μεγάλα ποσοστά θνησιμότητας, με τις 2 στις 10 επιχειρήσεις να κλείνουν μέσα στα δυο πρώτα χρόνια της ζωής τους, και από την άλλη εμφανίστηκαν αρκετές δεκάδες πρωτοποριακά concepts και ξεκίνησαν χιλιάδες νέα καταστήματα franchise. Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα για το 2016 από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, το κύριο και πλέον σημαντικό συμπέρασμα αφορά στην εκμηδενισμένη θνησιμότητα των καταστημάτων που έχουν ενταχθεί σε αλυσίδες franchise, καθώς αξιοποιούνται:
-
Οι οικονομίες κλίμακος, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των μεικτών περιθωρίων κέρδους.
-
Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της μητρικής εταιρείας, με αποτέλεσμα την συμπίεση της αρχικής επένδυσης, την ορθή επιλογή εμπορικού σημείου και τη λειτουργία βάση τυποποιημένων διαδικασιών που ελαχιστοποιούν τα λάθη διαχείρισης.
-
Οι υποδομές της μητρικής εταιρείες που διασφαλίζουν συνεχή υποστήριξη των δικαιοδόχων – ιδιοκτητών των καταστημάτων franchise, σε μια σειρά από λειτουργίες από την διαφήμιση και το marketing, μέχρι τις προμήθειες και την διανομή, όπως και την εκπαίδευση, την διασφάλιση ποιότητας και την συνεχή βελτίωση.
-
Η δύναμη του brand, το οποίο παρέχει στους καταναλωτές εγγύηση value for money, δηλαδή προσφέρει σωστή τιμή και εξασφαλίζει ποιότητα, αλλά και δημιουργεί λόγο αγοράς στο πλαίσιο του lifestyle που ενσαρκώνει.
Τα ανωτέρω προνόμια του Franchising, το αναδεικνύουν ως πρώτη επιλογή για όσους διερευνούν το επιχειρείν και σε συνδυασμό με τη σταθερή αύξηση του πλήθους των νέων καταστημάτων franchise και τη μειωμένη θνησιμότητα (κάτω του 8%) των υφισταμένων εν αντιθέσει με τα αυτόνομα καταστήματα (άνω του 80%), πλέον το ποσοστό διείσδυσης του Franchising εκτιμάται σε 20% αναφορικά με το πλήθος των καταστημάτων (δηλ. 2 στα 10 καταστήματα είναι franchise) και σε άνω του 50% αναφορικά με τον κύκλο εργασιών κατά μέσο όρο (δηλ. το 50% της λιανικής πραγματοποιείται μέσω αλυσίδων franchise). Το ποσοστό αυτό του 50% είναι σαφέστατα υψηλό και ιδιαίτερα σημαντικό αναφορικά με την αξιολόγηση του θεσμού.
Ταυτόχρονα, ολοένα και περισσότεροι αποφασίζουν ότι μόνο μέσω franchise θα μπορέσουν να εκπληρώσουν τα επιχειρηματικά και επαγγελματικά τους όνειρα, καθώς πέρα από τα προνόμια που προσφέρει ο θεσμός, οι ενδιαφερόμενοι πλέον χαρακτηρίζονται από καλύτερη κατάρτιση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, προερχόμενοι από ανώτερες και ανώτατες θέσεις στην ιεραρχία ιδιωτικών εταιρειών, αντιλαμβανόμενοι την ασφάλεια και τις εγγυήσεις που παρέχει ο θεσμός.
To Franchising, λοιπόν, αναδεικνύεται όχι μόνο ως μονόδρομος επιχειρηματικής επιλογής και καταλύτης για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα συγκεντρώνει τις προτιμήσεις των καταναλωτών, χαρακτηρίζεται από άνω του 92% βιωσιμότητα και ανάγεται ως ο πλέον δυνατός κλάδος στο επιχειρείν.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ενδιαφερόμενοι, ένα ποσοστό της τάξεως του 30% των οικονομικά μη ενεργών Ελλήνων, διερευνούν στο franchising τις επιλογές που έχουν, με στόχο να ξεκινήσουν τη δική τους επιτυχημένη επιχείρηση, με όσο το δυνατόν εγγυημένη ασφάλεια, βέλτιστες συνθήκες εργασίας και ικανοποιητικό εισόδημα.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Περισσότερα: Οι κλάδοι και οι επιχειρηματικές πρακτικές που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους
Από τη μια, στις αγορές των κοσμοπολίτικων πόλεων της Ευρώπης και των ΗΠΑ δημιουργούνται ευφάνταστα, πρωτότυπα και ιδιαιτέρως καινοτόμα concepts και εμφανίζονται νέες τάσεις με όλο και πιο έντονα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά, από την άλλη η Ελλάδα έχει εγκλωβισθεί στα όρια που προσδιορίζει ο καφές και το σουβλάκι.
Το ενδιαφέρον των νέων επιχειρηματιών εξακολουθεί να μονοπωλεί ο κλάδος της Μικρής Εστίασης, αλλά πλέον έχουν εμφανισθεί στο προσκήνιο και άλλες κατηγορίες δραστηριοποίησης, μερικές εκ των οποίων να χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά πλεονεκτήματα και δυνατά διαφοροποιητικά στοιχεία, όπως ο κλάδος της ομορφιάς και το εκρηκτικά αναπτυσσόμενο ηλεκτρονικό τσιγάρο. Η νέα τριμηνιαία έρευνα από το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE παρουσιάζει τις νέες τάσεις στην αγορά και στο franchising.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Περισσότερα: Οι νέες τάσεις που αναλαμβάνουν τα σκήπτρα της αγοράς
Η κρίση έπληξε ιδιαίτερα σκληρά τις εστιατορικές επιχειρήσεις στη χώρα μας, καθώς οι επαγγελματίες του κλάδου απεδείχθησαν εντελώς απροετοίμαστοι να αντιμετωπίσουν την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, με κύρια χαρακτηριστικά τη μείωση του μέσου όρου της απόδειξης και την στροφή των καταναλωτών σε city ή street food concepts. Οι μόνοι επιζήσαντες είναι όσοι αναπροσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα και κατάφεραν να μειώσουν το κόστος λειτουργίας, με οικογενειακές ή λιτές δομές.
Οι εστιατορικές επιχειρήσεις χαρακτηρίζονται από υψηλά λειτουργικά έξοδα, καθώς οι επιχειρηματίες του κλάδου περιορίζονται συχνά στο ρόλο του επενδυτή – διαχειριστή και έχουν την ανάγκη επιπλέον προσωπικού και συχνά εξειδικευμένου, σε αντίθεση με τα καταστήματα που ανήκουν στην υποκατηγορία της Μικρής Εστίασης, αλλά και τις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί σε ένα δίκτυο franchise, οι οποίες - λόγω οικονομιών κλίμακος - λειτουργούν με χαμηλότερα έξοδα και συμπιεσμένο food cost.
Η νέα πραγματικότητα στον κλάδο της εστίασης έχει ξημερώσει, μέσα από ένα πλήθος café, coffee to go, burger bars, wine bars, souvlaki bars, donuts, street ethnic, frozen yogurt, bubble tea, cocktail bars, λουκουματζίδικα κ.ο.κ. με κύριους άξονες της στρατηγικής των επιχειρηματιών του κλάδου:
-
Νέους και καινοτόμους τρόπους προσέλκυσης πελατείας.
-
Νέα διαφοροποιητικά στοιχεία, είτε στην διακόσμηση, είτε στο προϊόν.
-
Νέα μοντέλα οργάνωσης, με ενισχυμένη κερδοφορία.
Στόχος η κερδοφορία
Σε γενικές γραμμές το επιχειρηματικό κέρδος αντιστοιχεί στο 6% - 10% επί του τζίρου, με ένα ποσοστό της τάξεως 30% - 35% να αφορά στο food cost (αγορές α’ υλών), στη μισθοδοσία και στα λοιπά έξοδα (ενοίκιο, ενέργεια, νερό, επικοινωνίες, κ.λπ.). Έτσι, όταν οι ανωτέρω κατηγορίες κόστους διαμορφώνονται στο 30%, το κέρδος προ φόρων προσδιορίζεται στο 10%, ενώ όταν αγγίζουν τα ανώτερα επιτρεπόμενα όρια περιορίζεται στο 6% ή ακόμη και χαμηλότερα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο estiash.gr κάνοντας κλικ ΕΔΩ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Η ζήτηση επιχειρηματικών προτάσεων franchise παραμένει σταθερή σε υψηλά επίπεδα, με σκοπό την αυτο-απασχόληση και πλέον την αξιοποίηση των ευκαιριών της αγοράς, η οποία διψά για κάθε νέο και διαφορετικό, συνάμα ποιοτικό και διασκεδαστικό. Το concept που θα ζήσει περισσότερο είναι αυτό που διαθέτει μη αντιγράψιμα χαρακτηριστικά, αυτό που «παίζει» σε άλλα επίπεδα. Η αλυσίδα που θα επιβιώσει κερδοφόρα στο μέλλον είναι αυτή που ανανεώνεται και γίνεται ολοένα καλύτερη, αυτή που καινοτομεί και που τολμά.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Περισσότερα: Τα νεωτεριστικά χαρακτηριστικά στην δικαιόχρηση
Διακρίνουμε δύο κατηγορίες επενδύσεων στο franchising, που προσδιορίζουν αντίστοιχα δυο διαφορετικούς τύπους επιχειρηματιών – επενδυτών.
Διακρίνουμε επιχειρηματικές προτάσεις και επιχειρηματικές ευκαιρίες, με τις πρώτες να αφορούν σε δοκιμασμένα concepts με δυνατό brand, οργανωμένες δομές μητρικής εταιρείας, πολλά στατιστικά, υψηλή εμπειρία και τεχνογνωσία, αλλά ταυτόχρονα ως ένα βαθμό κορεσμένα είτε στην ανάπτυξη – με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαθέσιμες περιοχές προς κάλυψη, είτε αναφορικά με την καινοτομία – καθώς ότι είχαν να δώσουνε το έδωσαν!
Από την άλλη, στο franchising δραστηριοποιούνται ή καλύτερα το αξιοποιούν για την ανάπτυξή τους δεκάδες πρωτοποριακά concepts με λιγοστά εν λειτουργία καταστήματα, εκ των οποίων κάποια χαρακτηρίζονται από εξαίρετα αποτελέσματα και αποδόσεις, κάποια άλλα καλύπτουν κενό στην αγορά, διαθέτοντας διαφοροποιητικά στοιχεία και σημαντική τεχνογνωσία ή κάποια άλλα διαπιστώνουν μια νέα τάση και στοχεύουν στο άμεσο μέλλον.
Σε κάθε περίπτωση, το ρίσκο που παίρνει κάποιος όταν επενδύσει σε μια ευκαιρία είναι θεωρητικά μεγαλύτερο απ' ότι σε μια σίγουρη πρόταση, από την άλλη οι αποδόσεις είναι ευθέως αντίστροφες και φυσικά το επιχειρείν απαιτεί και ένα μικρό τουλάχιστον ποσοστό κατάλληλου μίγματος «διαίσθησης και τόλμης».
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
Το Franchising αναδεικνύεται καταλύτης για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, μέσω concepts που διαθέτουν ισχυρά νεωτεριστικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά, σύμφωνα με την τριμηνιαία έρευνα που εκπόνησε το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ FRANCHISE, ο μόνιμος μηχανισμός παρακολούθησης και ανάλυσης του franchising στην Ελλάδα, υπό την αιγίδα του FRANCHISE BUSINESS, με τη συνδρομή του Franchise.GR.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Ερευνες
- Speciality Coffee Franchise
- Επιχειρηματικότητα μέσω franchise ή μέσω apps
- Franchise και Μικρή Εστίαση
- Third Wave Coffee Movement
- Hotshot Retail: Το case study της FAMOUS
- Μικρή Εστίαση: Το case study των BANKIE
- Οι προοπτικές του frozen yogurt franchise για το 2013
- Οι προοπτικές του franchising για το 2ο εξάμηνο του 2013