Πρέπει να προλάβουμε τις εξελίξεις! 

 

Υπάρχει ο κίνδυνος, για χάρη της ακροαματικότητας και για της αναγνωσιμότητας, και λόγω έλλειψης γνώσης για τα δρώμενα, μέσω επιφανειακών ρεπορτάζ, να αμαυρώσουμε ένα τρόπο επιχειρηματικής ανάπτυξης και δραστηριοποίησης, ο οποίος εάν είχε προωθηθεί ή εάν, έστω και τώρα, υποστηριχθεί από την Πολιτεία θα δώσει ώθηση στην επιχειρηματικότητα και θα απαλύνει τους αρνητικούς δείκτες της οικονομίας μας.

 

Σκληροπυρηνικές λύσεις

Είναι καιρός να προβούμε σε ουσιαστικές και συντονισμένες ενέργειες προκειμένου να διασφαλίσουμε τα συμφέροντά μας. Ακόμη περισσότερο αφού πιστεύουμε στην θετική συμβολή του franchising στην Ελληνική Οικονομία.

 

Τι πρέπει να κάνουμε

Να διαδίδουμε τις θετικές εξελίξεις του θεσμού. Κάποια από αυτά: οι γνωστές αλυσίδες εκπαίδευσης υπέγραψαν το πρώτο εξάμηνο του 2003 συμβάσεις franchise, οι οποίες θα αυξήσουν τα δίκτυά τους, από τον Σεπτέμβριο από 30% έως και 100%. Γνωστή αλυσίδα κομμωτηρίων χαρακτηρίζεται από αύξηση 30% του τζίρου της σε επίπεδο καταστήματος. Έχει υπογράψει 10 νέες συμβάσεις. Γνωστή αλυσίδα παιδικών υποδημάτων χαρακτηρίζεται από αύξηση έως και 15% σε επίπεδο καταστημάτων, σε σχέση με πέρσι. Εξακριβωμένες πληροφορίες του: Franchise Business (και άλλα πολλά στο αναμενόμενο τεύχος μας).

«Εντατική γνωστοποίηση των θετικών αποτελεσμάτων των δικτύων franchise σας, ώστε να επιτευχθεί η επανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού στο θεσμό!» - Πάνος Πατρωνίδης – FC&D

Να κοιτάμε πίσω από τις κουρτίνες και να μην επηρεαζόμαστε από όλους όσους ξαφνικά θα μας προβληθούν ή ήδη παριστάνουν) τους ειδικούς.

>   Ποιός ώθησε την ΥΒΟΝΝΗ σε κλείσιμο;

>   Τα BEAUTY & DIET πόσο καιρό είχαν προβλήματα; Θεωρήθηκαν ποτέ ως υγιής πρόταση franchise;

>   Οι MUSSES διέπονταν από διαχρονικότητα του concept; Σε τι τιμές διέθεταν τα προϊόντα τους; Ποιά ήταν η ιστορία του ιδιοκτήτη τους;

>   Παρέσυρε κάποιος το MANOS; Υπήρχαν και άλλες σκοπιμότητες – εκτός από τα επιπλέον έσοδα, για την στρατηγική franchise που ακολουθούσε;

>   Από την αρχή του έτους, ίσως και από πέρσι, γνωρίζουμε τις αλυσίδες και τα αίτια που θα τις οδηγήσουν σε «λουκέτο».

>   Όταν πτωχεύει μια επιχείρηση, είτε τα διεπλεκόμενα της αναγκάζουν, είτε η επιχειρηματική ιδέα της δεν είναι βιώσιμη και ελλείψει ευελιξίας τα πράγματα οδηγούνται όπως οδηγούνται.

Σύνδεσμος

Ποιός σύνδεσμος; Πήρε θέση για τον αποκλεισμό του franchise από το Γ’ ΚΠΣ. Μήπως όσοι ασχολούνται έχουν ως κίνητρο τα προσωπικά συμφέροντα τους; Οι τελευταίοι αποτελούν εξαιρέσεις, αλλά το ποτήρι ξεχείλισε. Πρέπει να δραστηριοποιήσουμε τον Σύνδεσμο, όσοι δεν είναι μέλη του πρέπει να γραφούν. Όλοι (και ο υπογράφοντας) πρέπει να πληρώσουν τις συνδρομές τους. Πρέπει να συνταχθούν ομάδες εργασίας που θα παράγουν έργο.

Επιτέλους, λόγω των προβλημάτων, το ΥΠΑΝ ανοίγει διάλογο με τον Σύνδεσμο! Συγχαρητήρια σε αυτούς που πρωτοστατούν!

Προσοχή!

Νομοσχέδιο για το franchise ή Επιμελητήριο για το franchise. Να προετοιμαστεί σωστά. Λάθη στον αρχικό σχεδιασμό θα μας επιβαρύνουν για πάντα. Υπάρχει κίνδυνος προς όφελος των λίγων να δημιουργήσουμε τροχοπέδη στην διάδοση του θεσμού!

Καλούμε τον Σύνδεσμο να προσκαλέσει άπαντες σε ανοιχτή συζήτηση. Να μην αποκλείσει τα μη μέλη! Να ακούσει τις απόψεις αυτών που διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία! Να είναι ανοιχτός στις κατ’ επανάληψη προτάσεις που του έχουν γίνει!

Πιστοποίηση Franchise;

Το πρόβλημα στο franchise εστιάζεται στην δραστηριοποίηση στο χώρο πολλών εταιρειών, οι οποίες υποτίθεται ότι αναπτύσσονται μέσω του θεσμού, χωρίς, όμως, να πληρούν τουλάχιστον κάποιες βασικές προδιαγραφές.

Η κατάσταση αυτή δεν είναι καινούργια. Τα τελευταία πέντε χρόνια περισσότερες από 100 εταιρείες δραστηριοποιήθηκαν στο χώρο της δικαιόχρησης και συνάψανε συνεργασίες με δικαιοδόχους. Σήμερα οι εταιρείες αυτές δεν υπάρχουν, ούτε και οι δικαιοδόχοι τους. Τα «λουκέτα» ήταν μικρά για να αποτελέσουν πρωτοσέλιδο σε οικονομικές εφημερίδες. Όμως, το οικονομικό και επιχειρηματικό αντίκτυπό τους ήταν ισχυρό, τόσο για την επιχειρηματικότητα, όσο και για το franchise.

Η μόνη λύση είναι να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο ελέγχου και πιστοποίησης από ανεξάρτητο και αντικειμενικό φορέα, ο οποίος θα ελέγχει σε ετήσια βάση τις δικαιοπάροχες εταιρείες αναφορικά με το εάν πληρούν τις βασικές προδιαγραφές που ορίζει ο θεσμός και η επιχειρηματική πρακτική.

Μόνο οι εταιρείες, οι οποίες θα εναρμονίζονται με τις σχετικές προδιαγραφές θα έχουν το κύρος που θα τους προσδίδει την δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις franchise. Κύρος που θα προέρθει από την αγορά ή θα αποτελέσει νομική υποχρέωση για την δραστηριοποίησή τους στο χώρο της δικαιόχρησης.

Το ανωτέρω πλαίσιο διαρκούς ελέγχου ενός κλάδου επιχειρηματικής δραστηριοποίησης δεν είναι κάτι καινούργιο. Ο διεθνής οργανισμός ISO έχει προτείνει και εφαρμόζει τη σειρά προδιαγραφών ISO 9000 για την πιστοποίηση ποιότητας, την σειρά ISO 14000 για την πιστοποίηση της περιβαλλοντικής διαχείρισης, κ.ο.κ. Επίσης, όλες οι εταιρείες του κλάδου των τροφίμων και ποτών, υποχρεωτικά συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές του HACCP και ελέγχονται από τον ΕΦΕΤ.

Άρα το διαδικαστικό και οργανωτικό πλαίσιο υπάρχει και έχει δοκιμασθεί σε διεθνές επίπεδο. Θα αποτελέσει σημαντική πρωτοβουλία και καινοτομία της χώρας μας, η υιοθέτηση αξιόπιστων μηχανισμών ελέγχου του franchise, οι οποίες θα διασφαλίσουν τόσο τους δικαιοδόχους (οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις παραμένουν απροστάτευτοι και παρασύρονται σε μη βιώσιμες επενδύσεις), όσο και τον θεσμό και την ελληνική οικονομία.

Η ένταξη μιας εταιρείας στον σύνδεσμο και η ιδιότητα του μέλους, θα έπρεπε να διαδραματίζει αυτόν τον ρόλο. Κάτι το οποίο παρ’ όλο που το προσπαθούμε δεν έχει επιτευχθεί. Ο κώδικας δεοντολογίας του συνδέσμου, μια θετική κίνηση που έγινε, παραμένει και λειτουργεί ως κώδικας δεοντολογίας, αυτό ακριβώς που είναι. Απαιτείται κάτι πιο δυνατό, κάτι που να έχει εμπνευστεί από την επιχειρηματική πρακτική και εμπειρία και δεν έχει απλά δημιουργηθεί μόνο σε κάποια νομικά γραφεία.

Η σύνταξη προδιαγραφών συμμόρφωσης και η απονομή και η διατήρηση πιστοποιητικού franchise, καθώς και όλο το διαδικαστικό πλαίσιο απαιτεί συλλογική εργασία, και δέσμευση όλων των εμπλεκομένων για το καλύτερο αποτέλεσμα!

 

 

 

Ενδιαφέρομαι για Franchise

Συμπληρώστε τα στοιχεία σας και το franchise brand για το οποίο ενδιαφέρεστε και θα σας στείλουμε επιπλέον ενημερωτικό υλικό, είτε απευθείας, είτε θα προωθήσουμε το ενδιαφέρον σας στη μητρική εταιρεία.