Συμβουλές
Παρ’ όλο που η κατάσταση στην αγορά δεν διανύει τα καλύτερά της, με πολλές αλυσίδες και μεγάλες επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα, με πάρα πολλά καταστήματα να έχουν κλείσει και πολλά άλλα να αντιμετωπίζουν άμεσο πρόβλημα επιβίωσης, ο κλάδος του franchising, όχι μόνο, αντιστέκεται σθεναρά στην υφιστάμενη κρίση, αλλά έχει εισέλθει σε μια νέα εξαιρετικά αισιόδοξη εποχή, και αντιμετωπίζει μια μοναδική ευκαιρία να υπερδιπλασιάσει την διείσδυσή του στη χώρα μας.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
«Το όνομα ημών κατήντησεν αντικείμενον εμπαιγμού και περιφρονήσεως. Απεκαλύψαμεν τας πληγάς μας και τώρα πρέπει, όσον οίον τε ταχύτερον να τας θεραπεύσωμεν. Η δημοσία πίστις εξέλιπεν. Η Ελλάς θεωρείται χρεώκοπος.»
- Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, ομιλία στην Εθνοσυνέλευση, 20.7.1864.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Η δομή της παγκόσμιας οικονομίας και σε μεγάλο βαθμό της ίδιας της κοινωνίας, όχι μόνο έχει ήδη αναδιαμορφωθεί, αλλά έχει εισέλθει σε μια νέα φάση αέναης αλλαγής, που δημιουργεί συνεχείς αναταράξεις και ανακατατάξεις.
Από τη μια, η ΕΕ ενθαρρύνει την κοινωνική εξέλιξη στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης και παρέχει κίνητρα για την προώθηση των διεθνώς αναγνωρισμένων βασικών κανόνων εργασίας, με στόχο την ανάπτυξη ισορροπίας μεταξύ της διαχείρισης της αγοράς και της κοινωνικής διαχείρισης και την υλοποίηση ενός δίκαιου παγκόσμιου οικονομικού συστήματος.
Από τη μια, έχουμε συνειδητοποιήσει ότι αλλαγή του κλίματος είναι μια από τις σοβαρότερες απειλές που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, κυρίως λόγω των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Η βιοποικιλότητα και η υγιεινή του περιβάλλοντος και εν γένει η αειφόρος ανάπτυξη αποτελούν ζητήματα κάθε συνειδητοποιημένου πολίτη.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Πλάτων ΤΡ. Μαλλικούρτης
Το Franchising όπως το ξέραμε μέχρι σήμερα, μας τελείωσε. Οι επιχειρηματικές προτάσεις, ευκαιρίες, συστήματα ή όπως θέλετε να τα λέμε, όπως τα ξέραμε μέχρι πρόσφατα, μας τελείωσαν επίσης. Θα σας δώσω λοιπόν μια πρόβλεψη για το τι θα δείτε το 2011. Καταρχήν, είμαι σίγουρος ότι όσοι διαβάζουν «FRANCHISE BUSINESS» είναι συχνοί επισκέπτες και στο Franchise.GR, αλλά όλοι όσοι ενημερώνονται από το Franchise.GR – καλώς ή κακώς – δεν διαβάζουν το περιοδικό, καθώς το portal προσφέρει άμεση πληροφόρηση, πολύ περισσότερο υλικό, φωτογραφίες, video, κριτικές και πολλά άλλα, όμορφα και ενδιαφέροντα.
Διαπίστωση #1. Το σωστό internet κερδίζει έδαφος στην ενημέρωση.
Τις αρπαχτές όλοι τις αποφεύγουν, αλλά τελικά, κατά έναν περίεργο τρόπο, όλοι και περισσότεροι την πατάνε. Άλλωστε, αρκετοί δικαιοπάροχοι αντιμετωπίζουν θέματα τύπου 99 και τρέχουν να βγάλουν τα σπασμένα της λιανικής από ανυποψίαστα θύματα, βλέπε αξεσουάρ, καλλυντικά, στεγνοκαθαριστήρια κ.ά. Πάντα, το εύκολο κέρδος προσελκύει. Ωστόσο, θεωρώ ότι οι δικαιοδόχοι, πλέον, είναι επιφυλακτικοί και το ψάχνουν, πάνε σε καταστήματα, ρωτάνε, επισκέπτονται και ένα σύμβουλο της προκοπής.
Διαπίστωση #2. Ο Σύμβουλος είναι πάντα απαραίτητος.
Το μαλλί της γριάς το προσφέρουν όλοι όσοι έχουν ως έσοδο τις προσδοκίες των δικαιοπαρόχων για ανάπτυξη του δικτύου τους. Γλυκό, φτηνό και καλά και κυρίως «αέρας». Τι να σου κάνει ένα περιοδικό που βγαίνει 2 φορές τον χρόνο και μένει στα αζήτητα ή τι να σου κάνει μια σελίδα στο internet που την βλέπει η θεια και τα ανίψια του administrator. Σκέτη σαπουνόπερα το καταντήσανε, κάποιοι, το αντικείμενο. Το παίξανε lifestyle, το παίξανε παράγοντες και κατέληξαν ως το καταφύγιο κάθε άστεγου δικαιοπάροχου, που ούτε έδρα έχει, ούτε επιταγές και ούτε μέλλον.
Διαπίστωση # 3. Όποιος ξέρει, και το πιστεύει και το πονάει. Αυτός θα το συνεχίσει.
Πριν από την έλευση του ΔΝΤ, είχαμε παρατηρήσει μείωση των entry fees αλλά της αρχικής επένδυσης. Κάποιοι μας την είπανε, γιατί λέει ζητάμε εκπτώσεις στα entry fees. Εδώ ζητάς έκπτωση στην πρωτοχρονιάτικη πίτα και την παίρνεις, στα entry fees θα κολλήσεις; Όχι μόνο αυτά, αλλά και η συνολική επένδυση έχει κατέβει, μια ο αέρας των εκμισθωτών, μια η προσπάθεια των μητρικών εταιρειών που συμπιέζουν τόσο το λειτουργικό κόστος τους, όσο και τις προσφορές των προμηθευτών τους, μια και η απόφασή τους να κερδίζουν λιγότερα. Όλα αυτά αλλάζουν την ορολογία: Δεν λέμε, πια, αρχική επένδυση, αλλά αρχικό απαιτούμενο κεφάλαιο.
Διαπίστωση #4. Η τσιγκουνιά είναι μαγκιά!
Η παπαρολογία είναι για τους αφελείς και τις γριές. Λένε, λένε ότι έχουνε υπαλλήλους και υπαλλήλους, τζιπάρες και πουράκλες, έκαναν και franchise δικό τους και άλλων. Το αποτέλεσμα είναι ένα μεγάλο zero. Ο κόσμος πια το σκέφτεται διπλά και τριπλά, αλλά κυρίως άλλαξαν οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι. Πλέον, έχουμε ως υποψήφιους στελέχη, που παίζουν τα business plans στα δάχτυλα και εναποθέτουν το μέλλον τους στο franchise. Με άλλα λόγια, ούτε παίζουν, ούτε παίζονται.
Διαπίστωση #5. Να αποφεύγετε τα management fees και όλους τους δήθεν.
Διαγωνισμοί και shows, ταλέντα στο τραγούδι, στο μαγείρεμα και όπου φανταστείτε. Η TV δίνει το σύνθημα και κανείς σοβαρός δεν προχωρά στο παρασύνθημα. Ωστόσο να μας μείνει η ανάγκη του κόσμου όλου, και η δικιά μας, για ειδήσεις τύπου Star, χωρίς έγνοιες και γκρίνιες, για ανέμελα και happy.
Διαπίστωση #6. Το secret της επιτυχίας των Βραβείων Franchise είναι η αισιόδοξη πλευρά της όλης φάσης.
Το Franchising έρχεται στα ίσα του μέσα από την οικονομική κρίση, ανασχεδιάζεται, (ξανά)ωριμάζει και προσφέρει στους δικαιοδόχους μια ομπρέλα –πολυεργαλείο, κάτι σαν ελβετικό σουγιά, που σε βγάζει από την δύσκολη θέση, και -Ο Θεός να μας σώσει- από δυσκολίες η λιανική άλλο τίποτε… για τα επόμενα χρόνια.
Μη το παίρνετε, όμως, καταθλιπτικά. Μερικά concepts ευδοκιμούν και ευημερούν. Αρκεί να τα βρείτε και να τα δουλέψετε…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Η απάντηση του επιχειρείν στην ασάφεια και ανυπαρξία οικονομικού οράματος
Το 2011 αναμένεται δυσκολότερο για την ελληνική οικονομία σε σχέση με το 2010, κυρίως λόγω της κατάρρευσης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, με μια κυβερνητική μηχανή που ακολουθεί το μονόδρομο της εισπρακτικής μεθόδου για τη μείωση του ελλείμματος. Ο προϋπολογισμός της κυβέρνησης δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τον αφανισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της επιχειρηματικής τάξης που θεωρείται η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας.
Απ’ ότι φαίνεται, η οικονομία μας έχει εισέλθει σε ένα φαύλο κύκλο, από τον οποίο πολύ δύσκολα θα βγει, καθώς η ύφεση στην οποία έχουμε περιέλθει δεν διαφαίνεται να ανακόπτεται. Αντίθετα, οδηγούμαστε σε μία επικίνδυνη μορφή στασιμοπληθωρισμού, λόγω αφενός της μηδενικής ανάπτυξης και αφετέρου της συνεχούς αύξησης των τιμών και του πληθωρισμού.
Αποτέλεσμα της ως άνω κατάστασης είναι η αλματώδης αύξηση της ανεργίας, με τις δυσοίωνες εκτιμήσεις ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα στο 1 εκατ. ή στο 20% του εργατικού δυναμικού (από 12,3% που διαμορφώνεται το 2010), όπως αναφέρουν οικονομικοί αναλυτές, ως το τέλος του έτους.
Τα ποσοστά αυτά έχουν φυσικά καταστροφική επίπτωση στις προοπτικές ανάκαμψης της οικονομίας, αφού συμβάλουν στη πτώση της καταναλωτικής και της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη χώρα και κατά συνέπεια στην πτώση της ιδιωτικής κατανάλωσης και των επενδύσεων. Τα, δε, σχετικά δημοσιεύματα έχουν ως αποτέλεσμα να θεωρούν, τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρηματίες ότι αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο απώλειας της εργασίας τους ή της επιχείρησής τους.
Στο σημείο αυτό, παρατηρούμε ένα εξαιρετικά έντονο ενδιαφέρον για το franchising, όπου σύμφωνα με στοιχεία του Franchise.GR και του FRANCHISE BUSINESS, το ενδιαφέρον από υποψήφιους νέους επιχειρηματίες ξεπερνά πλέον τις 850 χιλ. και εστιάζεται όχι τόσο στο «επιχειρείν», αλλά στην εύρεση μιας σχετικά σίγουρης θέσης εργασίας.
Αν λάβουμε υπόψη μας, ότι ένας στους δύο ανέργους (48,4%) είναι μακροχρόνια άνεργος, δηλαδή, αναζητά εργασία για περισσότερο από 12 μήνες, είναι φανερό ότι ως μοναδική, πλέον, λύση εμφανίζεται η αυτοαπασχόληση μέσω franchising, το οποίο παρέχει μια σειρά από προνόμια, ικανά να προσδώσουν τα εχέγγυα της βιωσιμότητας σε κάθε νέα επιχείρηση:
> Αναγνωρισμένο brandname
> Υψηλά περιθώρια κέρδους, λόγω αγορών που επιτυγχάνονται μέσω κεντρικών συμφωνιών της μητρικής εταιρείας
> Συνεχή υποστήριξη, από την επιλογή και διαμόρφωση του χώρου, μέχρι τις τοπικές προωθητικές ενέργειες και το merchandising
Αν μη τι άλλο, δεν είναι εφικτό να «μετατραπεί» ένα πρώην στέλεχος σε επιχειρηματία από τη μια στιγμή στην άλλη και γι αυτό το λόγο σε συνδυασμό με την αδυναμία του brand των no-name αυτόνομων καταστημάτων, αυτά δεν προκαλούν, πλέον, το ενδιαφέρον, των νέων επιχειρηματιών, οι οποίοι στρέφονται προς το franchising αναζητώντας πρώτα απ’ όλα καθοδήγηση από τις μητρικές εταιρείες.
Στο ανωτέρω πλαίσιο, διακρίνουμε έντονο ενδιαφέρον για concepts που μπορούν να «διαχειρισθούν» από γυναίκες, λόγω του γεγονότος ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας καταγράφεται στις νέες γυναίκες, ηλικίας 15 έως 29 ετών, όπου σχεδόν μία στις τρεις γυναίκες (30,6%) είναι άνεργη.
Επίσης, τα νέα παιδιά, που διαμορφώνουν την κατηγορία των «νέων ανέργων», δηλαδή όσων εισήλθαν για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας αναζητώντας απασχόληση, ανέρχονται στο 23,7% του συνόλου των ανέργων και διαμορφώνουν μια νέα κατηγορία επιχειρηματιών, οι οποίοι μέσω του franchising αναζητούν δραστηριότητες σχετικές με τις νέες τεχνολογίες και το internet.
Εν κατακλείδι, η διέξοδος που έχει την προοπτική, όχι να ισοσταθμίσει, αλλά τουλάχιστον να επηρεάσει θετικά τη κατάρρευση της επιχειρηματικότητας στη χώρα μας, είναι το franchising, καθοδηγούμενο από ικανούς επιχειρηματίες μέσα από καινοτόμα concepts και οργανωμένα συστήματα.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Η γνωστή εταιρεία συμβούλων franchise, η FBS - Franchise Business Services, από την άρχή του έτους, παρέχει όχι μόνο πλήρη ενημέρωση για τα συστήματα franchise που έχει αναλάβει, τα οποία ξεπερνούν τα 40, αλλά διασφαλίζει την επιτυχημένη επιλογή των ενδιαφερομένων, παρέχοντας ολοκληρωμένη προσέγγιση κατά την διαδικασία αξιολόγησης των διαφορετικών επιχειρηματικών προτάσεων, ώστε η τελική επιλογή να καλύπτει τόσο τις ανάγκες, όσο και τις δυνατότητες των ενδιαφερομένων.
Τα διάφορα χαρακτηριστικά των υποψήφιων δικαιοδόχων αναλύονται κατάλληλα και διερευνάται η πλέον ιδανική σχέση Δυνατοτήτων και Προσδοκιών. Οι Δυνατότητες των ενδιαφερομένων αφορούν στοιχεία όπως εμπειρία, ηλικία, διαθέσιμο χρόνο απασχόλησης, διαθέσιμα κεφάλαια, προσωπική ενασχόληση ή μέσω συνεταιρισμού, υποστήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον, τεχνικές και άλλες γνώσεις. Οι, δε, Προσδοκίες αφορούν στον κατάλληλο συνδυασμό αναγκών και φιλοδοξιών, ώστε αφενός να ικανοποιηθούν οι οικονομικές απαιτήσεις και αφετέρου να καταλήξει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος σε μια επιλογή, με όραμα και προοπτικές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η FBS- Franchise Business Services χαρακτηρίζεται από ένα πολύ μεγάλο πελατολόγιο, στο οποίο συγκαταλέγονται από μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, μέχρι και εισηγμένες και θυγατρικές πολυεθνικών. Το ενεργό portofolio των συστημάτων franchise που εκπροσωπεί περιλαμβάνει αλύσίδες εστίασης όπως καφετέριες, εστιατόρια, snacks, ethnic κουζίνα, σουβλατζίδικα, φούρνους, burgers, παγωτά, αλλά και συστήματα στον κλάδο των υπηρεσιών που αφορούν στην περιποίηση αυτοκινήτων, προγράμματα loyalty, πολυεκπαιδευτήρια, αναγομώσεις, υπηρεσίες ομορφιάς, γυμναστήρια, περιποίηση νυχιών καθώς και επιχειρηματικές προτάσεις στο χώρο της λιανικής π.χ. τεχνολογία, γυναικεία αξεσουάρ, βρεφικά είδη, εσώρουχα, παιδική ένδυση και υπόδηση, γυναικεία ένδυση, δερμάτινα κ.ά.
Η επιτυχημένη πολυετής και άνω των 15 ετών εξειδίκευση της FBS- Franchise Business Services στο κλάδο της δικαιόχρησης, της έχει επιτρέψει να αποτελεί, πλέον, το "one stop shop" σε ό,τι έχει να κάνει με το franchising!
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Bad Beat
Όταν το αρχικά καλύτερο franchise χάνει τον δικαιοδόχο από ένα αρχικά χειρότερο franchise, το οποίο «έπαιξε» καλύτερα και κέρδισε την εμπιστοσύνη του δικαιοδόχου.
Bankroll
Το Bankroll είναι το συνολικό άθροισμα των δικαιοδόχων που έχει μια αλυσίδα franchise.
Blind
Ένα blind είναι ένα υποχρεωτικό ποντάρισμα στον σύμβουλο που θα σε αναλάβει ως δικαιοπάροχο, το minimum της αμοιβής του ανεξαρτήτως αποτελέσματος.
Μπλόφα
Στόχος της μπλόφας είναι να δημιουργήσεις την εντύπωση στους αντιπάλους του ότι είσαι δυνατός και να τα παρατήσουν.
Ανοιχτά φύλλα (board)
Το boards είναι οι γνωστοί σε όλους κανόνες και ατάκες κατά την πώληση.
Χρεοκοπία (bust)
Ένας παίκτης του franchise είναι σε θέση bust, όταν έχει χρεοκοπήσει και δεν κουνιέται φύλλο, δεν υπάρχει δηλαδή ζήτηση από την αγορά γι αυτόν ή τον κλάδο του.
Drawing dead (νεκρό τράβηγμα)
Ο χαρακτηρισμός για έναν δικαιοπάροχο, για ένα μέσο που θα του πάρει διαφήμιση, όταν αυτός είναι στην πραγματικότητα πεθαμένος.
Ψάρι (fish)
Παρατσούκλι για έναν κακό σύμβουλο, που δεν σταυρώνει δικαιοδόχους.
Freeroll (δωρεάν συμμετοχή)
Τα freeroll είναι η δωρεάν συμμετοχή σε ένα τεύχος ενός περιοδικού, όταν σηκώνουν το τηλέφωνο και σου λένε ότι έχουν ένα κενό στο dummy τους.
Gut Shot
Μια ανεπανάληπτη προσφορά συμμετοχής σε περιοδικό για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Kicker
Όταν δύο δικαιοπάροχοι αγωνίζονται να πείσουν τον ίδιο δικαιοδόχο.
Nuts
Όταν διαθέτεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που οι άλλοι δεν το έχουν και δεν μπορούν να σε νικήσουν.
Κέντα με ανοιχτά άκρα (open ended straight)
Όταν παίζεις σε δύο ταμπλό ή όταν έχεις δυο ή περισσότερες πηγές εσόδων.
Outs
Οι επιλογές που έχεις και δεν τις έχεις δοκιμάσει ακόμη.
Σετ
Μια ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών που δίνεις στους πελάτες σου.
Showdown (άνοιγμα φύλλων)
Όταν βγαίνουν οι ισολογισμοί και ξέρουν όλοι τι έχει κάνει ο καθένας.
Φύλλο εκκίνησης
Τα προγράμματα που έχεις κλείσει στην αρχή του χρόνου.
Suckout
Όταν ένας ανταγωνιστής με χειρότερο «προϊόν» σας κερδίσει, έχετε πάθει suckout.
Tilt
Όταν ένας παίκτης είναι εξοργισμένος και εκτός ελέγχου, η κατάστασή του ονομάζεται on tilt.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Για άλλη μια φορά, υπερθεματίζουμε το γεγονός ότι η αγορά άλλαξε, πλέον, για τα καλά. Η υπερχρεωμένη Δύση, τα old fashion φιλελεύθερα και σοσιαλιστικά μοντέλα, οι εξεγέρσεις στη Μ. Ανατολή, η αναποτελεσματική ευρωπαϊκή ένωση, η αδυναμία αντιμετώπισης σεισμών και τσουνάμι, οι απρόβλεπτες συνέπειες της χρήσης πυρηνικών, αλλά και η ανεπάρκεια μιας βιώσιμης στρατηγικής, μέσω των γενικόλογων και αδιασαφήνιστων πολιτικών και θεωριών, έχουν δημιουργήσει το πλέον τεκμηριωμένο σενάριο για τη συντέλεια του κόσμου…
Από την άλλη, το μεγάλο φαγοπότι όλων όσων, μέσω του ενός και μόνου κυβερνητικού μηχανισμού, κατασπατάλησαν αλόγιστα τους φόρους του Έλληνα Πολίτη, μας έφερε στη μετά ΔΝΤ εποχή, και μας ενέταξε σε μια αέναη αλυσίδα «μου χρωστάνε» - «χρωστάω»…
Με όλα τα παραπάνω σαν ένα γενικό πλαίσιο, η Ελλάδα ασχολείται με τα πόσα έφαγαν και με τα πόσα κατασπαταλάνε οι υπουργοί της, χρησιμοποιεί γλάστρες και ποτήρια για να καπνίζει στις καφετέριες, κάνει παρέες με το facebook, ενημερώνεται για το star system με τα νέα «ακαδημαϊκά» portals του χώρου, σβήνει τη μια μετά την άλλη τις προσφορές των εκατοντάδων πια group buying sites και παίρνει μεταπτυχιακό στα τύπου reality για μαγείρεμα και χορό, αναδεικνύοντας trash προσωπικότητες, τόσο παρουσιάστριες και μοντέλα, αλλά δυστυχώς και νοητικά έντονα διαταραγμένες προσωπικότητες.
Μέσα σε όλα αυτά, ο Έλληνας Μικρομεσαίος Πολίτης και Επιχειρηματίας πασχίζει να ορθοποδήσει, με όλο και περισσότερο δυσβάστακτες εισφορές και λιγότερα έσοδα.
Βλέπει, λοιπόν, το franchising, ως μια διέξοδο, είτε ως επιχειρηματίας για να αυξήσει τα έσοδά του ή και να απαλλαγεί από τις επιταγές της χονδρικής του, είτε ως εγκλωβισμένος μισθωτός για να αποκαταστήσει ή και να αυξήσει τα εισοδήματά του.
Οι ανάγκες είναι μεγάλες και δημιούργησαν, πλέον, τη μεγαλύτερη ζήτηση για το franchising,μετά τη millennium εποχή (βλ. έτος 2000). Αυτή, λοιπόν, η ζήτηση εκφράζεται μέσα από επισκέψεις και διερευνήσεις στο franchise portal μας και μέσα από αναζητήσεις στο ανά χείρας περιοδικό. Περιπλανάται μέσα από παρουσιάσεις σίγουρων concepts εστίασης ή οικονομικών επιλογών νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών. Σκοντάφτει ή ξεπερνά, εξαθλιωμένες καταστάσεις αλυσίδων που κοιτάζουν τον γκρεμό κατάματα ή άλλων τυχοδιωκτικών συμπεριφορών από υποτιθέμενους επαγγελματίες του χώρου, απόφοιτους του πανεπιστημίου του πεζοδρομίου.
Τελικά, η ζήτηση αυτή φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα, όταν η επιλογή αφορά σε μια σωστή μητρική εταιρεία, έναν δικαιοπάροχο που δεν έχει ως όραμά του το γρήγορο πλουτισμό, αλλά αντιμετωπίζει τους δικαιοδόχους του ως τα δικά του πλοκάμια να απλωθεί στην αγορά και δεν θυσιάζει κανένα από αυτά γιατί θα ματώσει.
Μια επιλογή, όμως, που πρέπει να θέσει υπόψη της τόσο τις δυνατότητες του καθενός, όσο και τις ανάγκες που επιθυμεί να καλύψει με το νέο του κατάστημα. Εδώ έρχεται και ο σύμβουλος, είτε ως εταιρεία συμβούλων, είτε ως υπεύθυνος franchise μιας αλυσίδας ,που πρωταρχικό του θέμα είναι να διαπιστώσει από κοινού με τον κάθε ενδιαφερόμενο το τι θέλει και τι μπορεί, ο τελευταίος.
Η δεύτερη φάση, μετά την ορθή επιλογή concept, είναι να αποφασισθεί η περιοχή που θα ανοιχτεί το νέο κατάστημα, και εδώ έχουμε, ευτυχώς, τα μειωμένα ενοίκια και τον εκμηδενισμένο αέρα. Όμως, έχουμε και συνεχή συρρίκνωση των αγορών, οπότε μόνο τα φιλέτα έχουν ψαχνό και κάθε άλλη επιλογή καταστήματος θα οδηγήσει, πιθανότατα, σε αποτυχία.
Εδώ, ξανάρχεται στο προσκήνιο ο σπουδαίος ρόλος του franchising, καθώς η μητρική εταιρεία θα καθοδηγήσει, θα υποδείξει και θα εγκρίνει το κατάλληλο κατάστημα.
Η πορεία προς το επιτυχημένο franchise συνεχίζεται εν μέσω και άλλων φάσεων και διαδρομών, με την αρχική εκπαίδευση και τη συνεχή υποστήριξη, να θωρακίζει τον δικαιοδόχο στις ιδιοτροπίες και στις περιόδους κρίσης της αγοράς.
Ας ελπίσουμε, λοιπόν, ότι η αγορά είναι αρκετά ενημερωμένη και διερευνά προσεκτικά αυτά που ακούει και αυτά που βλέπει, ώστε να αναμένουμε ορθές αποφάσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν και στην πλήρη ανάδειξη του θεσμού, θεωρώντας ότι οι υποψήφιοι δικαιοδόχοι αποφασίζουν ορθολογικά και όχι βάση των συναισθημάτων τους στην εικόνα των μεγαλειωδών (και φανταστικών) προοπτικών που τους αναδεικνύουν οι λιγοστοί τυχάρπαστοι του χώρου.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές
Σήμερα, διανύουμε, τελικά, μια μεταβατική περίοδο για το franchising, όπου ενώ αρχές του έτους θεωρούσαμε ότι το franchising θα διαπρέψει σύντομα ως η απόλυτη έκφραση της επιχειρηματικότητας και ταυτόχρονα θα δώσει διέξοδο στους εγκλωβισμένους ανέργους, πλέον αντιλαμβανόμαστε ένα νέο σκηνικό, καθώς οι εθνικές και διεθνείς ειδήσεις παγώνουν τις αποφάσεις των επενδυτών και των νέων επιχειρηματιών.
Οι επενδυτές, αυτοί δηλαδή που επιθυμούν να ξεκινήσουν μια επιχείρηση franchise διαθέτοντας λιγοστή προσωπική ενασχόληση και κυρίως εποπτικού χαρακτήρα έχουν στραφεί προς τα ασφαλή καταφύγια των αγορών ομολόγων, του ελβετικού φράγκου και του χρυσού.
Οι νέοι επιχειρηματίες, στην πλειοψηφία τους εγκλωβισμένοι στα δεσμά της ανεργίας, μη έχοντας την δυνατότητα ρίσκου, χωρίς καμιά υποστήριξη από το τραπεζικό σύστημα, το οποίο μάλλον επιθυμεί να κερδοσκοπήσει μέσω των μελλοντικά ανεξόφλητων προσημειωμένων δανείων και εν μέσω της φημολογούμενης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, διακατέχονται από πλήρη σύγχυση σχετικά με το τι πρέπει και το τι μπορούν να κάνουν.
Αντλεί, ωστόσο, το franchising αναπτυξιακή ώθηση, το πρώτο τρίμηνο του έτους, από την τελευταία κατηγορία, αυτή των νέων επιχειρηματιών, οι οποίοι έχουν αντιληφθεί ότι ο μοναδικός τρόπος να συγκρατήσουν το βιοτικό τους επίπεδο είναι αυτός της αυτο-απασχόλησης, κάνοντας επιλογές της τάξης του 70% - 130% των διαθεσίμων τους, δανειζόμενοι δηλαδή το πολύ το 30% της απαιτούμενης επένδυσης ή αντίστροφα, επιλέγοντας να επενδύσουν το70% των αποταμιεύσεών τους.
Η επιλογή του franchising, σε καμιά περίπτωση, δεν υπόσχεται ευημερία και υπερκέρδη. Υπόσχεται, όμως, μέσα από σκληρή και συνετή δραστηριότητα πολύ περισσότερα οικονομικά οφέλη από την οποιαδήποτε συνήθη υπαλληλική σχέση, η οποία, έτσι κι αλλιώς είναι πλέον σχετικά δυσεύρετη. Επιπλέον, το franchising παρέχει ψυχολογική ευφορία, καθώς αλλιώς είναι να δουλεύεις για άλλους και αλλιώς να επιλέγεις ο ίδιος τις αποφάσεις που θα κρίνουν τη ζωή σου.
Οι οικονομικές απολαβές μέσω ενός καταστήματος franchise δεν είναι αυτές που ήταν κάποτε, δεν είναι, όμως, και αυτές που χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία των εμπορικών καταστημάτων και ελληνικών επιχειρήσεων. Από τη μια έχουν μειωθεί οι κύκλοι εργασιών, από την άλλη έχουν συμπιεσθεί τόσο το κόστος της αρχικής επένδυσης, με μηδενικό αέρα και εξοικονόμηση στα κατασκευαστικά, όσο και τα λειτουργικά έξοδα με χαμηλότερο ενοίκιο, με τον δικαιοδόχο να εργάζεται ο ίδιος προσωπικά και να μην έχει την ανάγκη 1 – 2 υπαλλήλων, με τη μητρική εταιρεία να έχει μειώσει royalties, αλλά και να εφαρμόζει – ανήκουστες για άλλες εποχές, πολιτικές, όπως αυτή της παρακαταθήκης.
Το συμπέρασμα που οδηγεί η ταυτόχρονη μείωση εσόδων και εξόδων αφορά σε μηνιαίες απολαβές 1,500 – 2,500 ευρώ για την πλειοψηφία των προτάσεων franchise της ελληνικής αγοράς και για επενδύσεις από 15,000 μέχρι 80,000 ευρώ.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση, όπου δικαιοπάροχοι και δικαιοδόχοι συνεργάζονται πιο αρμονικά και με κοινό σκοπό την αξιοπρεπή επιβίωση, συντελώντας προς μια καλύτερη εποχή για το franchising, έτοιμο, εξορθολογισμένο και ικανό να αντιμετωπίσει τις (μακρινές) καλύτερες μέρες, αλλά και τις (πιθανές) γεμάτες αναταραχές και νέες αναστατώσεις.
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Συμβουλές